Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión de persol nas administracións públicas Código 660112213
Titulación
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://jesusvazquez@udc.es
Descripción general A asignatura ten como obxectivo dar a coñecer ó alumno desde un punto de vista normativo e socioeconómico a importancia do emprego público no contexto do emprego no noso país.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Conocer el marco normativo regulador de las relaciones laborales.
A8 Capacidad para asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral.
A10 Asesor de organizaciones sindicales y empresariales.
A12 Capacidad para la dirección y gestión de recursos humanos.
A13 Capacidad para la organización y dirección de empresas.
A15 Capacidad para dirigir grupos de personas.
A21 Capacidad para elaborar, implementar y evaluar estrategias territoriales de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A24 Capacidad de planificación y diseño, asesoramiento y gestión de los sistemas de prevención de riesgos laborales.
A26 Conocedor de la Sociología del trabajo y Técnicas de Investigación Social.
B1 Resolución de problemas.
B2 Comunicación oral y escrita en lengua nativa.
B4 Capacidad de análisis y síntesis.
B5 Compromiso ético.
B7 Razonamiento crítico.
B8 Trabajo en equipos.
B18 Aplicar los conocimientos a la práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
A2
A8
A10
A12
A13
A15
A21
A24
A26
B1
B2
B4
B5
B7
B8
B18
C1
C2
C6
C7

Contenidos
Tema Subtema
TEMA PRIMEIRO.- PERSPECTIVA HISTÓRICA DA EVOLUCIÓN DO FUNCIONARIADO PÚBLICO 1.- A reforma de 1964. Lei de Bases e Texto articulado. 2.- A Constitución de 1978: os principios constitucionais. 3.- A Lei 30/1984 de 2 de Agosto de Medidas para a Reforma da Función Pública. 4.- A Sentencia del T.C. de 11 de Junio de 1987 e a evolución da normativa posterior. 5.- Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
TEMA SEGUNDO.- A LEXISLACIÓN BÁSICA E A ORGANIZACIÓN ADMINISTRATIVA. 1.- Normas consideradas básicas en materia de función pública: a Ley 7/2007 de 12 de Abril do Estatuto Básico do Empregado Público. 2.- Estructura institucional da Función Pública: a ordenación dos recursos humanos nas distintas administracións.
TEMA TERCEIRO.- CONCEPTO LEGAL DE FUNCIONARIO PÚBLICO. 1.- Clases de funcionarios. 2.- Funcionario público e dereito comunitario. 3.- Funcionario público e personal laboral.
TEMA CUARTO.- A SELECCIÓN DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS E DO PERSONAL LABORAL Ó SERVICIO DAS ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS. 1.- Procedemento: iniciación. Órganos de selección. A convocatoria. Trámites administrativos do procedemento de selección: Admisión, requisitos; cursos selectivos e prácticas; nomeamento. A pérdida da condición de funcionario. 2.- A selección do personal laboral e non permanente.
TEMA QUINTO.- A PROVISIÓN DE POSTOS DE TRABALLO E A PROMOCIÓN PROFESIONAL 1. A provisión no R.D. 364/1995, de 10 de Marzo: Concurso. Libre designación. Redistribución de efectivos. Reasignación de efectivos. Comisión de servicios e adscrición provisional. Grao e carreira administrativa. 2. A promoción interna.
TEMA SEXTO: SITUACIÓNS ADMINISTRATIVAS. 1. Servicio activo. 2. Servicios especiais. 3. Servicio nas Comunidades Autónomas. 4. Expectativa de destino. 5.- Excedencias. 6. Suspensión de funcións. 7. Reingreso ó servicio activo.
TEMA SÉPTIMO.- DEREITOS E DEBERES DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS. 1. Dereitos: cargos, permanencia; vacacións, permisos e licencias. Posteriores á relación xurídica funcionarial. A protección constitucional dos dereits fundamentais dos funcionarios (protección específica nos tribunais ordinarios e o recurso de amparo ante o Tribunal Constitucional) 2. Deberes: acatamento da Constitución: Obediencia e colaboración; ligados á sús función: residencia e xornada. Secreto profesional. 3. As responsabilidades dos funcionarios públicos.
TEMA OCTAVO.- AS INCOMPATIBILIDADES DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS Estudo da lei 53/1984 de 26 de diciembre.
TEMA NOVENO.- O RÉXIME DE RETRIBUCIÓNS. 1 Presuposto previo: as relacións de postos de traballo. 2. Retribucións básicas. 3. Retribucións complementarias: os complementos de destiño, específico e productividade; gratificacións o servicios extraordinarios. 4. As indemnizaciones por razón de servicio. Despzazamentos, traslados e asistencias.
TEMA DÉCIMO.- O RÉGIMEN DISCIPLINARIO DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS 1. As faltas. 2. As sancións disciplinarias. 3. Peculiaridades do procedemento. 4. A suspensión do acto administrativo. 5. O principio de proporcionalidade.
TEMA UNDÉCIMO: OS DEREITOS PÚBLICOS COLECTIVOS DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS. Asociación, sindicación, negociación Colectiva, dereito de reunión e folga.
TEMA DUODÉCIMO.- A LEI DE FUNCIÓN PÚBLICA DE GALICIA. Estudo da ley 4/1988 de 26 de Mayo, modificada pola lei 13/2007, do 27 de xullo.
TEMA DECIMOTERCEIRO.- A REVISIÓN DOS ACTOS ADMINISTRATIVOS EN MATERIA DE PERSONAL. 1.- O procedemento especial en materia de personal: órganos xudiciais. A lexitimación activa e pasiva. 2.- Tramitación.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Actividades iniciales 2 4 6
Estudio de casos 8 0 8
Presentación oral 2 8 10
Aprendizaje colaborativo 6 4 10
Prácticas a través de TIC 2 0 2
Eventos científicos y/o divulgativos 2 8 10
Prueba objetiva 2 8 10
Simulación 2 8 10
Sesión magistral 30 0 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Actividades iniciales Consiste na recollida inicial de información e datos sobre ó personal ó servicio das administración públicas, para que o alumno se decate da importancia e volume do emprego público no contexto do emprego total.
Estudio de casos O alumno debe coñecer e comprender a xurisprudencia dos tribunais na resolución dos diferentes supostos en materia de personal ó servicio das administracións públicas.
Presentación oral O alumno deber facer unha exposción oral sobre un tema relacionado co personal ó servicio das admnistración públicas, proposto por él e aprobado polo profesor da materia
Aprendizaje colaborativo Consitirá na discusión e resolución en grupo de supostos prácticos propostos polo profesor da materia.
Prácticas a través de TIC Mediante o uso da TIC o alumno coñecerá as páxinas WEB que suministran información sobre temas relacionados co personal ó servicio da administración pública: OPE, convocatoria de oposicións, procedementos selectivos.....
Asimismo poderá calcular a nómina dun empregado público mediante un programa informático.
Eventos científicos y/o divulgativos Valoráse que o alumno participe nas actividades que propoña o profesor como asistencia a cursos e conferencias, xuizos na xurisdicción social e contenciosa admnistrativa relativos a personal ó servicio das administracións públicas.
Prueba objetiva A proba constara de varias preguntas cortas e temas a desarrollar.
Simulación Consiste na simulación dun xuizo no que un empregado público reclama un dereito ante os tribunais ordinarios
Sesión magistral Exposición oral dos temas que compoñen a asignatura complementada
co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”.

Atención personalizada
Metodologías
Estudio de casos
Presentación oral
Prácticas a través de TIC
Eventos científicos y/o divulgativos
Simulación
Descripción
A atención personalizada servirá para que o alumno poida comprender a linguaxe propia da sentenzas que dictan os tribunais na resolución dos supostos sometidos a súa xurisdicción. Na presentación oral servirá para orientar tanto no fondo como na forma a exposición oral do alumno. As prácticas a través da TIC precisan da guía que ofrecerá o profersor e finalmente os eventos científicos ou divulgativos seran propostos polo profesor. A simulación esixe que o profesor dirixa e oriente ó procedemento xudicial que se simula

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Estudio de casos Estudo e resolución de supostos prácticos en materia de personal ó servicio da administración pública empregando ós textos normativos, xurisprudencia e artigos doctrinais. 10
Presentación oral Exposición oral dun tema relacionado coa materia proposto polo alumno e coa conformidade do profesor 20
Prueba objetiva Consiste nuha proba escrita que conten varias preguntas curtas e un tema a desarrollar. 70
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica MINISTERIO DE ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS (). .
MANUEL SANCHEZ MORON (2007). COMENTARIOS A LA LEY DEL ESTATUTO BASICO DEL EMPLEADO PUBLICO. LEX NOVA SA.
MANUEL SANCHEZ MORON (2004). DERECHO DE LA FUNCION PUBLICA. TECNOS

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Dirección e xestión de persoal/660112302

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Dereito do traballo 2/660112203
Dereito administrativo/660112205

Asignaturas que continúan el temario
Introdución ao dereito/660112101
Dereito do traballo 1/660112106

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías