Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión de persol nas administracións públicas Código 660112213
Titulación
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://jesusvazquez@udc.es
Descrición xeral A asignatura ten como obxectivo dar a coñecer ó alumno desde un punto de vista normativo e socioeconómico a importancia do emprego público no contexto do emprego no noso país.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer o marco normativo regulador das relacións laborais.
A8 Capacidade de representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A10 Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A12 Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A13 Capacidade para a dirección e xestión de recursos humanos.
A15 Capacidade para aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos.
A21 Coñecedor das políticas sociolaborais.
A24 Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A26 Coñecedor da teoría e do sistema de relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Compromiso ético.
B7 Razoamento crítico.
B8 Traballo en equipos.
B18 Aplicar os coñecementos á práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2
A8
A10
A12
A13
A15
A21
A24
A26
B1
B2
B4
B5
B7
B8
B18
C1
C2
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA PRIMEIRO.- PERSPECTIVA HISTÓRICA DA EVOLUCIÓN DO FUNCIONARIADO PÚBLICO 1.- A reforma de 1964. Lei de Bases e Texto articulado. 2.- A Constitución de 1978: os principios constitucionais. 3.- A Lei 30/1984 de 2 de Agosto de Medidas para a Reforma da Función Pública. 4.- A Sentencia del T.C. de 11 de Junio de 1987 e a evolución da normativa posterior. 5.- Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
TEMA SEGUNDO.- A LEXISLACIÓN BÁSICA E A ORGANIZACIÓN ADMINISTRATIVA. 1.- Normas consideradas básicas en materia de función pública: a Ley 7/2007 de 12 de Abril do Estatuto Básico do Empregado Público. 2.- Estructura institucional da Función Pública: a ordenación dos recursos humanos nas distintas administracións.
TEMA TERCEIRO.- CONCEPTO LEGAL DE FUNCIONARIO PÚBLICO. 1.- Clases de funcionarios. 2.- Funcionario público e dereito comunitario. 3.- Funcionario público e personal laboral.
TEMA CUARTO.- A SELECCIÓN DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS E DO PERSONAL LABORAL Ó SERVICIO DAS ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS. 1.- Procedemento: iniciación. Órganos de selección. A convocatoria. Trámites administrativos do procedemento de selección: Admisión, requisitos; cursos selectivos e prácticas; nomeamento. A pérdida da condición de funcionario. 2.- A selección do personal laboral e non permanente.
TEMA QUINTO.- A PROVISIÓN DE POSTOS DE TRABALLO E A PROMOCIÓN PROFESIONAL 1. A provisión no R.D. 364/1995, de 10 de Marzo: Concurso. Libre designación. Redistribución de efectivos. Reasignación de efectivos. Comisión de servicios e adscrición provisional. Grao e carreira administrativa. 2. A promoción interna.
TEMA SEXTO: SITUACIÓNS ADMINISTRATIVAS. 1. Servicio activo. 2. Servicios especiais. 3. Servicio nas Comunidades Autónomas. 4. Expectativa de destino. 5.- Excedencias. 6. Suspensión de funcións. 7. Reingreso ó servicio activo.
TEMA SÉPTIMO.- DEREITOS E DEBERES DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS. 1. Dereitos: cargos, permanencia; vacacións, permisos e licencias. Posteriores á relación xurídica funcionarial. A protección constitucional dos dereits fundamentais dos funcionarios (protección específica nos tribunais ordinarios e o recurso de amparo ante o Tribunal Constitucional) 2. Deberes: acatamento da Constitución: Obediencia e colaboración; ligados á sús función: residencia e xornada. Secreto profesional. 3. As responsabilidades dos funcionarios públicos.
TEMA OCTAVO.- AS INCOMPATIBILIDADES DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS Estudo da lei 53/1984 de 26 de diciembre.
TEMA NOVENO.- O RÉXIME DE RETRIBUCIÓNS. 1 Presuposto previo: as relacións de postos de traballo. 2. Retribucións básicas. 3. Retribucións complementarias: os complementos de destiño, específico e productividade; gratificacións o servicios extraordinarios. 4. As indemnizaciones por razón de servicio. Despzazamentos, traslados e asistencias.
TEMA DÉCIMO.- O RÉGIMEN DISCIPLINARIO DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS 1. As faltas. 2. As sancións disciplinarias. 3. Peculiaridades do procedemento. 4. A suspensión do acto administrativo. 5. O principio de proporcionalidade.
TEMA UNDÉCIMO: OS DEREITOS PÚBLICOS COLECTIVOS DOS FUNCIONARIOS PÚBLICOS. Asociación, sindicación, negociación Colectiva, dereito de reunión e folga.
TEMA DUODÉCIMO.- A LEI DE FUNCIÓN PÚBLICA DE GALICIA. Estudo da ley 4/1988 de 26 de Mayo, modificada pola lei 13/2007, do 27 de xullo.
TEMA DECIMOTERCEIRO.- A REVISIÓN DOS ACTOS ADMINISTRATIVOS EN MATERIA DE PERSONAL. 1.- O procedemento especial en materia de personal: órganos xudiciais. A lexitimación activa e pasiva. 2.- Tramitación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 4 6
Estudo de casos 8 0 8
Presentación oral 2 8 10
Aprendizaxe colaborativa 6 4 10
Prácticas a través de TIC 2 0 2
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 8 10
Proba obxectiva 2 8 10
Simulación 2 8 10
Sesión maxistral 30 0 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Consiste na recollida inicial de información e datos sobre ó personal ó servicio das administración públicas, para que o alumno se decate da importancia e volume do emprego público no contexto do emprego total.
Estudo de casos O alumno debe coñecer e comprender a xurisprudencia dos tribunais na resolución dos diferentes supostos en materia de personal ó servicio das administracións públicas.
Presentación oral O alumno deber facer unha exposción oral sobre un tema relacionado co personal ó servicio das admnistración públicas, proposto por él e aprobado polo profesor da materia
Aprendizaxe colaborativa Consitirá na discusión e resolución en grupo de supostos prácticos propostos polo profesor da materia.
Prácticas a través de TIC Mediante o uso da TIC o alumno coñecerá as páxinas WEB que suministran información sobre temas relacionados co personal ó servicio da administración pública: OPE, convocatoria de oposicións, procedementos selectivos.....
Asimismo poderá calcular a nómina dun empregado público mediante un programa informático.
Eventos científicos e/ou divulgativos Valoráse que o alumno participe nas actividades que propoña o profesor como asistencia a cursos e conferencias, xuizos na xurisdicción social e contenciosa admnistrativa relativos a personal ó servicio das administracións públicas.
Proba obxectiva A proba constara de varias preguntas cortas e temas a desarrollar.
Simulación Consiste na simulación dun xuizo no que un empregado público reclama un dereito ante os tribunais ordinarios
Sesión maxistral Exposición oral dos temas que compoñen a asignatura complementada
co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Presentación oral
Prácticas a través de TIC
Eventos científicos e/ou divulgativos
Simulación
Descrición
A atención personalizada servirá para que o alumno poida comprender a linguaxe propia da sentenzas que dictan os tribunais na resolución dos supostos sometidos a súa xurisdicción. Na presentación oral servirá para orientar tanto no fondo como na forma a exposición oral do alumno. As prácticas a través da TIC precisan da guía que ofrecerá o profersor e finalmente os eventos científicos ou divulgativos seran propostos polo profesor. A simulación esixe que o profesor dirixa e oriente ó procedemento xudicial que se simula

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos Estudo e resolución de supostos prácticos en materia de personal ó servicio da administración pública empregando ós textos normativos, xurisprudencia e artigos doctrinais. 10
Presentación oral Exposición oral dun tema relacionado coa materia proposto polo alumno e coa conformidade do profesor 20
Proba obxectiva Consiste nuha proba escrita que conten varias preguntas curtas e un tema a desarrollar. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica MINISTERIO DE ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS (). .
MANUEL SANCHEZ MORON (2007). COMENTARIOS A LA LEY DEL ESTATUTO BASICO DEL EMPLEADO PUBLICO. LEX NOVA SA.
MANUEL SANCHEZ MORON (2004). DERECHO DE LA FUNCION PUBLICA. TECNOS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección e xestión de persoal/660112302

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito do traballo 2/660112203
Dereito administrativo/660112205

Materias que continúan o temario
Introdución ao dereito/660112101
Dereito do traballo 1/660112106

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías