Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión financeira do estado e da seguridade social Código 660112214
Titulación
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.udc.es/rrll/
Descripción general A asignatura serve para dar a coñecer o alumno como xestiona o Estado ós recursos públicos -ingresos e gastos- con especial atención a normativa reguladora dos Presupostos do Estado, como expresión da vontade política do Estado.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A10 Asesor de organizaciones sindicales y empresariales.
A12 Capacidad para la dirección y gestión de recursos humanos.
A17 Capacidad para realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales.
A20 Conocedor de las políticas sociolaborales.
A21 Capacidad para elaborar, implementar y evaluar estrategias territoriales de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A22 Capacidad para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos al mercado de trabajo.
A23 Capacidad de transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas.
B1 Resolución de problemas.
B3 Toma de decisiones.
B4 Capacidad de análisis y síntesis.
B8 Trabajo en equipos.
B9 Motivación por la calidad.
B11 Aprendizaje autónomo.
B12 Capacidad de organización y planificación.
C2 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A10
Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais A12
Capacidade para participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas. A17
Coñecedor da Economía e do mercado de traballo. Coñecedor das políticas sociolaborais. Capacidade para elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. Capacidade para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos ao mercado de traballo. A20
A21
A22
A23
Resolución de problemas. Toma de decisións. Capacidade de análise e síntese. Aprendizaxe autónoma. Capacidade de organización e planificación. B1
B3
B4
B8
B9
B11
B12
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C2

Contenidos
Tema Subtema
TEMA PRIMEIRO. OS ORZAMENTOS COMO EXPRESIÓN XURÍDICA DO PLANO DA ACTIVIDADE FINANCEIRA DO ESTADO. 1.1.- Antecedentes históricos. 1.2.- A Constitución Española do 1978: Principios constitucionais. 1.3.- Outras normas básicas en materia orzamentaria: A Lei 47/2003 de 26 de novembro, xeral orzamentaria e a Lei 18/2001 de 12 de diciembre de estabilidade orzamentaria. 1.4.- Concepto, naturaleza xurídica e características da lei de orzametnos. 1.5.- A doutrina do Tribunal Constitucional sobre a lei de orzamentos.
TEMA SEGUNDO. OS PRINCIPIOS PRESUPOSTARIOS 2.1.- PRINCIPIOS políticos, económicos, contables e derivados da lei de estabilidade de orzamentos: os principios de competencia, unidade, universalidade, especialidade, equilibrio orzamentario, transparencia ou publicidade, e de anualidade. 2.2.- CLASES DE ORZAME3NTOS: tradicional, al servicio de un política de estabilización económica, eficacia en la asignación de recursos y según el régimen jurídico del gasto. Presupuesto por programas y en base cero.
TEMA TERCEiRO. O CICLO ORZAMENTARIO 3.1.- Elaboración, aprobación e execución do orzamento. 3.2.- Ordenación de gastos e ordenación de pagos. 3.3.-A realización dos ingresos. 3.4.- El Tesoro Público. 3.5.- El cierre del ejercicio presupuestario.
TEMA CUARTO. A LEi DE ORZAMENTOS XERAIS DO ESTADO. 4.1 Ambito de aplicación: subxectivo, obxectivo e temporal. 4.2.- Características. Estructura e contenido da lei. 4.3.- Estructura do concello de ingresos e gastos. O CRÉDITO ORZAMENTARIO: Concepto, características.
TEMA QUINTO. El CONTROL DOS ORZAMENTOS 5.1.- O control interno: a Intervención Xeral da Administración do Estado. 5.2.- O control externo en España: o Tribunal de Contas. O control parlamentario. 5.3.- A Conta Xeral do Estado.
TEMA SEXTO. PRINCIPIOS DA CONTABILIDADE PÚBLICA. 6.1.- Concepto. 6.2.- Fins da Contabilidade do sector público. 6.3.- Principios contables, rendición e auditoría de contas. 6.4.- Contabilidade preventiva, executiva e crítica. 6.5.- O plan xeral de contabilidade pública: fins, obxectivos, ámbito de aplicación e características.
TEMA SÉPTIMO. OS ORZAMENTOS DOS ENTES TERRITORIAIS E INSTITUCIONAIS 7.1.- Rexime financeio e orzamentario da Comunidade autónoma de Galicia (RD.L 1/1999 de 7 de outubre).7.2.- O réxime orzamentario dos Organismos públicos e das sociedades mercantiles estatais.
TEMA OITAVO. REXIME ECONÓMICO-FINANCEIRO DO SISTEMA DA SEGURIDADE SOCIAL. 8.1.-Normas xerais. 8.2.- Ingresos no circuito financeiro da Tesourería Xeral. Orzamentos monetarios e ordenación dos pagos. Especialidades de determinados pagos. Relacións coas entidades financeiras, rexistros de colaboradores e protección de datos. 8.3.- Xestión financeira da Seguridade Social. Orzamentos da Seguridade Social.
TEMA NOVENO. O PATRIMONIO DO ESTADO COMO RECURSO DA FACENDA PÚBLICA. 9.1.- Os ingresos patrimoniais: demanialidade e patrimonialidade. 9.2.- O Patrimonio Nacional. 9.3.- Ol Patrimonio territorial do Estado: réxime da propiedade forestal e mineira. 9.3.- O Patrimonio comercial e industrial do Estado. 9.4.- O Patrimonio das Comunidades Autónomas e das Corporacións Locais. 9.5.- Explotación directa e por terceiros, e enajenación. 9.6.- A privatización e a despatrimonialización do Estado.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral 40 0 40
Prácticas a través de TIC 4 4 8
Prueba objetiva 2 8 10
Actividades iniciales 2 0 2
Aprendizaje colaborativo 10 14 24
Presentación oral 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposión oral, acompañada dunha presentación powerpoint, dos temas da asignatura.
Prácticas a través de TIC Mediante o uso das novas tecnoloxías o alumno accedera as fontes de información e recursos do sistema financeiro do estado. Plan xeral contable.
Prueba objetiva consiste nun exame escrito que conten unha combinación de preguntas tipo test, preguntas curtas, un tema a desarrollar e un suposto práctico.
Actividades iniciales O alumno comenzara a asignatura coñecendo a importancia do sistema orzamentario do Estado, mediante unha aproximación en internet, e tamén novas publicadas na prensa escrita.
Aprendizaje colaborativo Os alumnos agruparanse para resolver un cuestionario de preguntas ou ben a realización dun traballo proposto polo profesor.
Presentación oral Con caracter obrigatorio todos os alumnos deben facer unha presentación oral dun tema relacionado coas materias explicadas no curso.

Atención personalizada
Metodologías
Prácticas a través de TIC
Aprendizaje colaborativo
Sesión magistral
Presentación oral
Descripción
O alumno recibe na apoio na sesión maxistral que empregará a fórmula pregunta-resposta para que sexa máis doada a comprensión dos temas que se tratan, o mesmo que na aprendizaxe cooperativa.
Mediante o uso das TIC accederá a información que entre outras páxinas ofrece o ministerio de Facenda sobre os orzamentos, así como na páxina da Seguridade Social sobre os seus propios orzamentos, que debe ser interpretada coa axuda do profesor.
O alumno tamén recibe axuda do profesor para a escolla do tema que vai presentar ó final da asignatura, durante a fase de elaboración e finalmente na presentación.
En todo caso a atención personalizada tén lugar nas titorías previstas na asignatura.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva Consiste nunha proba escrita combinada de preguntas tipo test, curtas, longa e no seu caso a resolución dun caso práctico 70
Aprendizaje colaborativo O grupo de alumnos non superior a cinco debe responder a un cuestionario ou ben discutir un tema proposto polo profesor, obtendo unhas conclusións que serán expostas na clase 10
Presentación oral O alumno debe elaborar e presentar o final do curso un tema relacionado coa asignatura e aprobado polo profesor.
20
 
Observaciones evaluación
E imprescindible a realización da proba de aprendizaxe cooperativa e presentación oral para a realización da proba obxectiva.

Fuentes de información
Básica www.map.es (). .
www.minhac.es (). .
www.seg-social.es (). .

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Dereito administrativo/660112205

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
dedicar todos los días como mínimo unha hora


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías