Identifying Data 2020/21
Subject (*) Xestión financeira do estado e da seguridade social Code 660112214
Study programme
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Second Optional 4
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.udc.es/rrll/
General description A asignatura serve para dar a coñecer o alumno como xestiona o Estado ós recursos públicos -ingresos e gastos- con especial atención a normativa reguladora dos Presupostos do Estado, como expresión da vontade política do Estado.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A12 Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A17 Capacidade para participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas.
A20 Coñecedor da Economía e do mercado de traballo.
A21 Coñecedor das políticas sociolaborais.
A22 Capacidade para elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A23 Capacidade para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos ao mercado de traballo.
B1 Resolución de problemas.
B3 Toma de decisións.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B8 Traballo en equipos.
B9 Motivación pola calidade.
B11 Aprendizaxe autónoma.
B12 Capacidade de organización e planificación.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A10
Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais A12
Capacidade para participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas. A17
Coñecedor da Economía e do mercado de traballo. Coñecedor das políticas sociolaborais. Capacidade para elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. Capacidade para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos ao mercado de traballo. A20
A21
A22
A23
Resolución de problemas. Toma de decisións. Capacidade de análise e síntese. Aprendizaxe autónoma. Capacidade de organización e planificación. B1
B3
B4
B8
B9
B11
B12
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C2

Contents
Topic Sub-topic
TEMA PRIMEIRO. OS ORZAMENTOS COMO EXPRESIÓN XURÍDICA DO PLANO DA ACTIVIDADE FINANCEIRA DO ESTADO. 1.1.- Antecedentes históricos. 1.2.- A Constitución Española do 1978: Principios constitucionais. 1.3.- Outras normas básicas en materia orzamentaria: A Lei 47/2003 de 26 de novembro, xeral orzamentaria e a Lei 18/2001 de 12 de diciembre de estabilidade orzamentaria. 1.4.- Concepto, naturaleza xurídica e características da lei de orzametnos. 1.5.- A doutrina do Tribunal Constitucional sobre a lei de orzamentos.
TEMA SEGUNDO. OS PRINCIPIOS PRESUPOSTARIOS 2.1.- PRINCIPIOS políticos, económicos, contables e derivados da lei de estabilidade de orzamentos: os principios de competencia, unidade, universalidade, especialidade, equilibrio orzamentario, transparencia ou publicidade, e de anualidade. 2.2.- CLASES DE ORZAME3NTOS: tradicional, al servicio de un política de estabilización económica, eficacia en la asignación de recursos y según el régimen jurídico del gasto. Presupuesto por programas y en base cero.
TEMA TERCEiRO. O CICLO ORZAMENTARIO 3.1.- Elaboración, aprobación e execución do orzamento. 3.2.- Ordenación de gastos e ordenación de pagos. 3.3.-A realización dos ingresos. 3.4.- El Tesoro Público. 3.5.- El cierre del ejercicio presupuestario.
TEMA CUARTO. A LEi DE ORZAMENTOS XERAIS DO ESTADO. 4.1 Ambito de aplicación: subxectivo, obxectivo e temporal. 4.2.- Características. Estructura e contenido da lei. 4.3.- Estructura do concello de ingresos e gastos. O CRÉDITO ORZAMENTARIO: Concepto, características.
TEMA QUINTO. El CONTROL DOS ORZAMENTOS 5.1.- O control interno: a Intervención Xeral da Administración do Estado. 5.2.- O control externo en España: o Tribunal de Contas. O control parlamentario. 5.3.- A Conta Xeral do Estado.
TEMA SEXTO. PRINCIPIOS DA CONTABILIDADE PÚBLICA. 6.1.- Concepto. 6.2.- Fins da Contabilidade do sector público. 6.3.- Principios contables, rendición e auditoría de contas. 6.4.- Contabilidade preventiva, executiva e crítica. 6.5.- O plan xeral de contabilidade pública: fins, obxectivos, ámbito de aplicación e características.
TEMA SÉPTIMO. OS ORZAMENTOS DOS ENTES TERRITORIAIS E INSTITUCIONAIS 7.1.- Rexime financeio e orzamentario da Comunidade autónoma de Galicia (RD.L 1/1999 de 7 de outubre).7.2.- O réxime orzamentario dos Organismos públicos e das sociedades mercantiles estatais.
TEMA OITAVO. REXIME ECONÓMICO-FINANCEIRO DO SISTEMA DA SEGURIDADE SOCIAL. 8.1.-Normas xerais. 8.2.- Ingresos no circuito financeiro da Tesourería Xeral. Orzamentos monetarios e ordenación dos pagos. Especialidades de determinados pagos. Relacións coas entidades financeiras, rexistros de colaboradores e protección de datos. 8.3.- Xestión financeira da Seguridade Social. Orzamentos da Seguridade Social.
TEMA NOVENO. O PATRIMONIO DO ESTADO COMO RECURSO DA FACENDA PÚBLICA. 9.1.- Os ingresos patrimoniais: demanialidade e patrimonialidade. 9.2.- O Patrimonio Nacional. 9.3.- Ol Patrimonio territorial do Estado: réxime da propiedade forestal e mineira. 9.3.- O Patrimonio comercial e industrial do Estado. 9.4.- O Patrimonio das Comunidades Autónomas e das Corporacións Locais. 9.5.- Explotación directa e por terceiros, e enajenación. 9.6.- A privatización e a despatrimonialización do Estado.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 40 0 40
ICT practicals 4 4 8
Objective test 2 8 10
Introductory activities 2 0 2
Collaborative learning 10 14 24
Oral presentation 2 10 12
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposión oral, acompañada dunha presentación powerpoint, dos temas da asignatura.
ICT practicals Mediante o uso das novas tecnoloxías o alumno accedera as fontes de información e recursos do sistema financeiro do estado. Plan xeral contable.
Objective test consiste nun exame escrito que conten unha combinación de preguntas tipo test, preguntas curtas, un tema a desarrollar e un suposto práctico.
Introductory activities O alumno comenzara a asignatura coñecendo a importancia do sistema orzamentario do Estado, mediante unha aproximación en internet, e tamén novas publicadas na prensa escrita.
Collaborative learning Os alumnos agruparanse para resolver un cuestionario de preguntas ou ben a realización dun traballo proposto polo profesor.
Oral presentation Con caracter obrigatorio todos os alumnos deben facer unha presentación oral dun tema relacionado coas materias explicadas no curso.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Collaborative learning
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Description
O alumno recibe na apoio na sesión maxistral que empregará a fórmula pregunta-resposta para que sexa máis doada a comprensión dos temas que se tratan, o mesmo que na aprendizaxe cooperativa.
Mediante o uso das TIC accederá a información que entre outras páxinas ofrece o ministerio de Facenda sobre os orzamentos, así como na páxina da Seguridade Social sobre os seus propios orzamentos, que debe ser interpretada coa axuda do profesor.
O alumno tamén recibe axuda do profesor para a escolla do tema que vai presentar ó final da asignatura, durante a fase de elaboración e finalmente na presentación.
En todo caso a atención personalizada tén lugar nas titorías previstas na asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Consiste nunha proba escrita combinada de preguntas tipo test, curtas, longa e no seu caso a resolución dun caso práctico 70
Collaborative learning O grupo de alumnos non superior a cinco debe responder a un cuestionario ou ben discutir un tema proposto polo profesor, obtendo unhas conclusións que serán expostas na clase 10
Oral presentation O alumno debe elaborar e presentar o final do curso un tema relacionado coa asignatura e aprobado polo profesor.
20
 
Assessment comments
E imprescindible a realización da proba de aprendizaxe cooperativa e presentación oral para a realización da proba obxectiva.

Sources of information
Basic www.map.es (). .
www.minhac.es (). .
www.seg-social.es (). .

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Dereito administrativo/660112205

Subjects that continue the syllabus

Other comments
dedicar todos los días como mínimo unha hora


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.