Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión financeira do estado e da seguridade social Código 660112214
Titulación
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.udc.es/rrll/
Descrición xeral A asignatura serve para dar a coñecer o alumno como xestiona o Estado ós recursos públicos -ingresos e gastos- con especial atención a normativa reguladora dos Presupostos do Estado, como expresión da vontade política do Estado.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A12 Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A17 Capacidade para participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas.
A20 Coñecedor da Economía e do mercado de traballo.
A21 Coñecedor das políticas sociolaborais.
A22 Capacidade para elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A23 Capacidade para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos ao mercado de traballo.
B1 Resolución de problemas.
B3 Toma de decisións.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B8 Traballo en equipos.
B9 Motivación pola calidade.
B11 Aprendizaxe autónoma.
B12 Capacidade de organización e planificación.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A10
Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais A12
Capacidade para participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas. A17
Coñecedor da Economía e do mercado de traballo. Coñecedor das políticas sociolaborais. Capacidade para elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. Capacidade para interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos ao mercado de traballo. A20
A21
A22
A23
Resolución de problemas. Toma de decisións. Capacidade de análise e síntese. Aprendizaxe autónoma. Capacidade de organización e planificación. B1
B3
B4
B8
B9
B11
B12
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C2

Contidos
Temas Subtemas
TEMA PRIMEIRO. OS ORZAMENTOS COMO EXPRESIÓN XURÍDICA DO PLANO DA ACTIVIDADE FINANCEIRA DO ESTADO. 1.1.- Antecedentes históricos. 1.2.- A Constitución Española do 1978: Principios constitucionais. 1.3.- Outras normas básicas en materia orzamentaria: A Lei 47/2003 de 26 de novembro, xeral orzamentaria e a Lei 18/2001 de 12 de diciembre de estabilidade orzamentaria. 1.4.- Concepto, naturaleza xurídica e características da lei de orzametnos. 1.5.- A doutrina do Tribunal Constitucional sobre a lei de orzamentos.
TEMA SEGUNDO. OS PRINCIPIOS PRESUPOSTARIOS 2.1.- PRINCIPIOS políticos, económicos, contables e derivados da lei de estabilidade de orzamentos: os principios de competencia, unidade, universalidade, especialidade, equilibrio orzamentario, transparencia ou publicidade, e de anualidade. 2.2.- CLASES DE ORZAME3NTOS: tradicional, al servicio de un política de estabilización económica, eficacia en la asignación de recursos y según el régimen jurídico del gasto. Presupuesto por programas y en base cero.
TEMA TERCEiRO. O CICLO ORZAMENTARIO 3.1.- Elaboración, aprobación e execución do orzamento. 3.2.- Ordenación de gastos e ordenación de pagos. 3.3.-A realización dos ingresos. 3.4.- El Tesoro Público. 3.5.- El cierre del ejercicio presupuestario.
TEMA CUARTO. A LEi DE ORZAMENTOS XERAIS DO ESTADO. 4.1 Ambito de aplicación: subxectivo, obxectivo e temporal. 4.2.- Características. Estructura e contenido da lei. 4.3.- Estructura do concello de ingresos e gastos. O CRÉDITO ORZAMENTARIO: Concepto, características.
TEMA QUINTO. El CONTROL DOS ORZAMENTOS 5.1.- O control interno: a Intervención Xeral da Administración do Estado. 5.2.- O control externo en España: o Tribunal de Contas. O control parlamentario. 5.3.- A Conta Xeral do Estado.
TEMA SEXTO. PRINCIPIOS DA CONTABILIDADE PÚBLICA. 6.1.- Concepto. 6.2.- Fins da Contabilidade do sector público. 6.3.- Principios contables, rendición e auditoría de contas. 6.4.- Contabilidade preventiva, executiva e crítica. 6.5.- O plan xeral de contabilidade pública: fins, obxectivos, ámbito de aplicación e características.
TEMA SÉPTIMO. OS ORZAMENTOS DOS ENTES TERRITORIAIS E INSTITUCIONAIS 7.1.- Rexime financeio e orzamentario da Comunidade autónoma de Galicia (RD.L 1/1999 de 7 de outubre).7.2.- O réxime orzamentario dos Organismos públicos e das sociedades mercantiles estatais.
TEMA OITAVO. REXIME ECONÓMICO-FINANCEIRO DO SISTEMA DA SEGURIDADE SOCIAL. 8.1.-Normas xerais. 8.2.- Ingresos no circuito financeiro da Tesourería Xeral. Orzamentos monetarios e ordenación dos pagos. Especialidades de determinados pagos. Relacións coas entidades financeiras, rexistros de colaboradores e protección de datos. 8.3.- Xestión financeira da Seguridade Social. Orzamentos da Seguridade Social.
TEMA NOVENO. O PATRIMONIO DO ESTADO COMO RECURSO DA FACENDA PÚBLICA. 9.1.- Os ingresos patrimoniais: demanialidade e patrimonialidade. 9.2.- O Patrimonio Nacional. 9.3.- Ol Patrimonio territorial do Estado: réxime da propiedade forestal e mineira. 9.3.- O Patrimonio comercial e industrial do Estado. 9.4.- O Patrimonio das Comunidades Autónomas e das Corporacións Locais. 9.5.- Explotación directa e por terceiros, e enajenación. 9.6.- A privatización e a despatrimonialización do Estado.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 40 0 40
Prácticas a través de TIC 4 4 8
Proba obxectiva 2 8 10
Actividades iniciais 2 0 2
Aprendizaxe colaborativa 10 14 24
Presentación oral 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposión oral, acompañada dunha presentación powerpoint, dos temas da asignatura.
Prácticas a través de TIC Mediante o uso das novas tecnoloxías o alumno accedera as fontes de información e recursos do sistema financeiro do estado. Plan xeral contable.
Proba obxectiva consiste nun exame escrito que conten unha combinación de preguntas tipo test, preguntas curtas, un tema a desarrollar e un suposto práctico.
Actividades iniciais O alumno comenzara a asignatura coñecendo a importancia do sistema orzamentario do Estado, mediante unha aproximación en internet, e tamén novas publicadas na prensa escrita.
Aprendizaxe colaborativa Os alumnos agruparanse para resolver un cuestionario de preguntas ou ben a realización dun traballo proposto polo profesor.
Presentación oral Con caracter obrigatorio todos os alumnos deben facer unha presentación oral dun tema relacionado coas materias explicadas no curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Aprendizaxe colaborativa
Sesión maxistral
Presentación oral
Descrición
O alumno recibe na apoio na sesión maxistral que empregará a fórmula pregunta-resposta para que sexa máis doada a comprensión dos temas que se tratan, o mesmo que na aprendizaxe cooperativa.
Mediante o uso das TIC accederá a información que entre outras páxinas ofrece o ministerio de Facenda sobre os orzamentos, así como na páxina da Seguridade Social sobre os seus propios orzamentos, que debe ser interpretada coa axuda do profesor.
O alumno tamén recibe axuda do profesor para a escolla do tema que vai presentar ó final da asignatura, durante a fase de elaboración e finalmente na presentación.
En todo caso a atención personalizada tén lugar nas titorías previstas na asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva Consiste nunha proba escrita combinada de preguntas tipo test, curtas, longa e no seu caso a resolución dun caso práctico 70
Aprendizaxe colaborativa O grupo de alumnos non superior a cinco debe responder a un cuestionario ou ben discutir un tema proposto polo profesor, obtendo unhas conclusións que serán expostas na clase 10
Presentación oral O alumno debe elaborar e presentar o final do curso un tema relacionado coa asignatura e aprobado polo profesor.
20
 
Observacións avaliación
E imprescindible a realización da proba de aprendizaxe cooperativa e presentación oral para a realización da proba obxectiva.

Fontes de información
Bibliografía básica www.map.es (). .
www.minhac.es (). .
www.seg-social.es (). .

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito administrativo/660112205

Materias que continúan o temario

Observacións
dedicar todos los días como mínimo unha hora


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías