Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Introdución á Economía Código 660G01002
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Web
Descrición xeral Na asignatura de Introdución á Economía preténdese que o estudante se familiarice coa linguaxe, os conceptos, as ferramentas e a lóxica da economía como forma de coñecemento. Estudaranse algúns dos principios que fundamentan as decisións económicas e os modelos que nos axudan a explicar o funcionamento dos distintos mercados

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas. A10
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Capacidade de análise e sínte B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona B6
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- O concepto e o método en Economía

1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico.
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.

Tema 3.- O papel do Estado na Economía

1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado

Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado 1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.

Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.


1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global 1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional
Tema 7.- O diñeiro e o sistema financieiro.



1.- O diñeiro, a súa natureza e funcións.
2.- Os bancos e a creación de diñeiro.
3.- As institucións financieiras.
Tema 8.- O Banco Central e a politica monetaria.
1.- O Sistema Europeo de Bancos Centrais: o Banco Central Europeo.
2.- O mercado monetario: determinación de equilibrio.
3.- A politica monetaria.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A13 A31 B2 0.5 4 4.5
Obradoiro A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 12 12 24
Proba obxectiva A6 A13 A18 B2 B4 1.5 15 16.5
Sesión maxistral A6 A10 A18 A20 A27 A29 A35 B8 B6 C6 C7 C8 26 52 78
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 26.5 0 26.5
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas.
Obradoiro Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe.
Proba obxectiva Nas datas aprobadas en Xunta de Centro se levará a cabo una proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos.
Sesión maxistral É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes. A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e deberá polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios. A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmi-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes: - Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema. – Análise dos aspectos principais que integran o tema. –Sintese integradora do exposto. – Fixación breve e sinóptica do tema. Nos temas prácticos é empregada principalmente cando ao inicio os contidos requiren dunha presentación global. En émbolos dous casos, o seu obxetivo é presentar e desenvove-los contidos con rigor científico e claridade expositiva. A eficacia da exposición depende, nun alto grao, do estilo do profesor e do correcto emprego dos distintos recursos instrumentais.
Traballos tutelados O alumno poderá realizar un traballo en un grupo para profundizar nalgún tema da asignatura, ou ben calquera outro traballo que tendo relación cos contidos da asignatura queira presentar. O alumno cando decida o traballo tutelado a realizar deberá comunicarllo ao profesor, obter o seu visto bo e seguir o plan de tutorias que se estableza. Os traballos deberán ser entregados e defendidos con anterioridad a que finalice o cuatrimestre no que se imparte a asignatura, e nunca máis tarde de dez días antes da fecha do exame da convocatoria ordinaria. Nas restantes convocatorias se entregarán, como máximo, na data fixada para a realización do examen, establecéndose entonces a data de súa exposición e defensa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obte-lo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda da-las orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 Realización e entrega de prácticas dos temas: ata 0,5 ptos. Entrega o último dia programado para cada práctica non calificandose as prácticas entregadas fora de prazo. 5
Presentación oral A13 A31 B2 O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. A súa puntuación poderá acadar ata 0.5 puntos. 5
Proba obxectiva A6 A13 A18 B2 B4 EXAME: supoñerá, como máximo o 80% da súa cualificación (8 PTOS) ao que se lle sumarán os obtidos nos restantes apartados, a condición de que se obteñan mais de 2 puntos (20%). Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa que puntuará 0,5 e os erros restarán 0,25) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos.
O alumno que non realice prácticas ou traballo realizará a mesma proba obxectiva e non se lle sumarán os puntos de devanditas metodoloxías.

A nota obtida durante o curso coa realización das prácticas e o traballo, manterase para a convocatoria de xullo . Aqueles alumnos que non realicen prácticas ou traballo durante o curso tamén se lles cualificará sobre 8 puntos en devandito exame
80
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 Elaboración dun traballo en grupo dalgún tema relacionado cos contidos da asignatura: ata 1 pto. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Juan Tugores y otros (). Introducción a la Economia. Vicens vives
Juan Torres Lopez (). Introducción a la Economia. Civitas
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para cursa-la asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán algo acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Economía e Organización de Empresas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías