Identifying Data 2019/20
Subject (*) Introduction to Economics Code 660G01002
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Lecturers
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Web
General description Na asignatura de Introdución á Economía preténdese que o estudante se familiarice coa linguaxe, os conceptos, as ferramentas e a lóxica da economía como forma de coñecemento. Estudaranse algúns dos principios que fundamentan as decisións económicas e os modelos que nos axudan a explicar o funcionamento dos distintos mercados

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas. A10
Transmit and communicate in writing and orally using appropriate technical terminology A13
Select and manage information and work documentation A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interpret data and socioeconomic indicators. A18
Identify sources of economic information and its content. A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Apply quantitative and qualitative social research techniques to the workplace A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Apply practical knowledge A31
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Capacity of analysis and synthesis B2
Capacity for organization and planning. B3
management capacity information B4
Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional B6
Critical thinking. B8
Teamwork B9
Autonomous learning. B14
Developed for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic citizenship and solidarity, capable of analyzing reality, diagnose problems, formulate and implement based on knowledge and solutions for the common good. C4
Understanding the importance of entrepreneurship and know the means available to entrepreneurs C5
Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Unit 1. The concept and method in economics

1. Economy concept
2. Economic models
3. The instruments of economic analysis.
Tema2.- Shortages and the need to choose 1. Scarcity and Produtivos factors.
2. The plant production possibility frontier .
3. The fundamental economic problems.

Unit 3. The role of the State in the Economy

1. Traders .
2. The functions of the public sector.
3. Decision making by the State

Unit 4. Demand , Supply and Market 1. The mechanism of the market.
2. The demand, supply and equilibrium.
3. Shifts in the demand and supply curves .
4. Regulated markets.

Topic 5. Applications of the theory of Demand and Supply


1. The elasticity of demand .
2. The elasticity of demand and total revenue .
3. The elasticity of supply .
Unit 6. Macroeconomics : a global vision 1. Macroeconomic policy
2. The National Accounts
3. National Product : Measurement and features
4. The components of the National Product
Unit 7. The money and the financial system .


1. Money, its very nature and functions.
2. Banks and money creation .
3. Financial institutions .

Tema 8.- O Banco Central e a politica monetaria.
1.- O Sistema Europeo de Bancos Centrais: o Banco Central Europeo.
2.- O mercado monetario: determinación de equilibrio.
3.- A politica monetaria.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A13 A31 B2 0.5 4 4.5
Workshop A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 12 12 24
Objective test A6 A13 A18 B2 B4 1.5 15 16.5
Guest lecture / keynote speech A6 A10 A18 A20 A27 A29 A35 B6 B8 C6 C7 C8 26 52 78
Supervised projects A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 26.5 0 26.5
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas.
Workshop Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe.
Objective test Nas datas aprobadas en Xunta de Centro se levará a cabo una proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos.
Guest lecture / keynote speech É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes. A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e deberá polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios. A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmi-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes: - Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema. – Análise dos aspectos principais que integran o tema. –Sintese integradora do exposto. – Fixación breve e sinóptica do tema. Nos temas prácticos é empregada principalmente cando ao inicio os contidos requiren dunha presentación global. En émbolos dous casos, o seu obxetivo é presentar e desenvove-los contidos con rigor científico e claridade expositiva. A eficacia da exposición depende, nun alto grao, do estilo do profesor e do correcto emprego dos distintos recursos instrumentais.
Supervised projects O alumno poderá realizar un traballo en un grupo para profundizar nalgún tema da asignatura, ou ben calquera outro traballo que tendo relación cos contidos da asignatura queira presentar. O alumno cando decida o traballo tutelado a realizar deberá comunicarllo ao profesor, obter o seu visto bo e seguir o plan de tutorias que se estableza. Os traballos deberán ser entregados e defendidos con anterioridad a que finalice o cuatrimestre no que se imparte a asignatura, e nunca máis tarde de dez días antes da fecha do exame da convocatoria ordinaria. Nas restantes convocatorias se entregarán, como máximo, na data fixada para a realización do examen, establecéndose entonces a data de súa exposición e defensa.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Supervised work : for its realization is mandatory to obtain the approval of the professor , and is also advisable to consult with the teacher questions and report the progress that is being gradually implemented so that the teacher can give the necessary guidance in each case to ensure quality of work according to the criteria set . The follow up is preferably done on an individual basis through the spaces of communication established by the School.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 Realization and delivery on our issues : up 2 pts . The last scheduled day delivery for each practice not being qualified practices delivered late.
Some of the practices can be done and upload to the space enabled in Moodle during the class. If the student has not attended the class on the day the corresponding practice is performed, the practice can not be delivered, there is nothing conveniently justified.
20
Oral presentation A13 A31 B2 Students will make a presentation to the protected work. Your score may be up to 0.5 points. 5
Objective test A6 A13 A18 B2 B4 On the date approved at the Center Board, an objective test will be carried out in which the student will have to answer the questions of a theoretical-practical questionnaire (closed answer test with four alternatives, only a certain ) or open answer questions (brief explanation, summary, representation and interpretation of graphs, problem solving, etc.) or both, which will imply a maximum of 60% (6 PTOS), to which will be added those obtained in the other methodologies, provided that more than 2 points (20%) are obtained in said objective test.
The student who, under the continuous evaluation system, does not practice or work will perform the same objective test on 8 points and will not be added the points of said methodologies.

If you do not take the final exam and have obtained a continuous evaluation, the final mark will be the one obtained in the final exam.

The grade obtained during the course with the accomplishment of the practices and the work, will be kept for the call of July. In this call, those students who
they have accepted the continuous evaluation system and have not done any work or practice during the semester, they will be qualified on 6 points.
Students with academic exemption will perform the same type of objective test that will represent 100% of their grade (10 p.). In no case will they be able to carry out the other methodologies.

It is prohibited to access the exam room with any device that allows communication with the outside and / or storage of information, except those expressly authorized by the teacher.
60
Supervised projects A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 Development of a workgroup any topic related to the content of the course : up 1,5 point . 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


To take the subject is not necessary to have prior knowledge of economic issues , although students from the bacherelato DC . Social will have previous training that will allow them to make less effort because they are somewhat accustomed to methodology used in economic analysis and terminology having studied Economics and Economics and Business Organization .



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.