Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Introdución á Economía Código 660G01002
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Web
Descrición xeral Na asignatura de Introdución á Economía preténdese que o estudante se familiarice coa linguaxe, os conceptos, as ferramentas e a lóxica da economía como forma de coñecemento. Estudaranse algúns dos principios que fundamentan as decisións económicas e os modelos que nos axudan a explicar o funcionamento dos distintos mercados
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

No se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
- A sesión maxistral presencial será realizada a través de internet

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais, resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: Unha sesión semanal para o avance dos contenidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da Escola.
4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación.

*Observacións de avaliación:Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas. A10
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Capacidade de análise e sínte B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona B6
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- O concepto e o método en Economía

1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico.
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.

Tema 3.- O papel do Estado na Economía

1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado

Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado 1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.

Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.


1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global 1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 19 38 57
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 5 10 15
Presentación oral A13 A31 B2 1 8 9
Obradoiro A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 15 30 45
Proba obxectiva A6 A13 A18 B4 B2 2 20 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Presentación oral Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas.
Obradoiro Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe.
Proba obxectiva A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Presentación oral
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obtelo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.

En relación cos traballos tutelados valorarase:

– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais
- A presentación e a claridade da exposición

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 Realización e entrega de prácticas de cada un dos temas impartidos.Entrega o último dia programado para cada práctica non calificandose as prácticas entregadas fora de prazo.
Algunha das prácticas poderanse realizar e subir ao espazo habilitado para ese efecto en Moodle durante a clase. Si o alumno non asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, non poderá entregar a práctica, a non ser que se xustifique convenientemente.
20
Presentación oral A13 A31 B2 O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. 10
Proba obxectiva A6 A13 A18 B4 B2 Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa ) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos. Á nota obtida na proba obxetiva se lle sumará a das restantes metodoloxías sempre e cando o alumno aprobe a devandita proba obxectiva.

40
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 Elaboración dun traballo de curso a partir dos temas propostos pola profesora. 20
Sesión maxistral A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións presenciais
10
 
Observacións avaliación

 

CONVOCATORIA ORDINARIA

Á nota obtida
na proba obxetiva se  lle sumará a das  restantes metodoloxías sempre e
cando o alumno aprobe  a devandita proba obxectiva.

CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA

Aqueles alumnos  que non superen a asignatura na convocatoria ordinaria, poderán gardar  a nota das outras
metodoloxías para a oportunidade de xullo.

DISPENSA

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba  obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.

EN RELACIÓN COS
TRABALLOS TUTELADOS VALORARASE:


– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo

- A profundidade do contido

- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto
disciplinar

- A utilización de fontes documentais complementarias e
actuais

- A presentación e a claridade da exposición


Fontes de información
Bibliografía básica Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para cursa a asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán  acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Organización de Empresas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías