Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Organización de Empresa Código 660G01003
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Rivas Moar, José María
Correo electrónico
jose.maria.rivas@col.udc.es
Profesorado
Rivas Moar, José María
Correo electrónico
jose.maria.rivas@col.udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Proporcionar os alumnos de RR.LL e RRHH valores e conceptos relacionados coa estrutura organizativa, planificación, xestión e control das organizacións existentes. O obxectivo é facilitar a integración do estudante na empresa.
Plan de continxencia 1. Modificaciones en los contenidos

Los contenidos no se modifican en caso de brote de pandemia

2. Metodologías

A) Metodologías docentes que se mantienen

- Prácticas a través de TIC

B) Metodologías docentes que se modifican

- Seminario. Pasa a ser por video-conferencia
- Sesión Magistral. Pasa a ser por video-conferencia
- Trabajos tutelados. Se mantiene su formato excepto la exposición que se realizará por video-conferencia
- Proba objetiva. Se mantiene pero su formato cambia y pasa a tener dos partes:

A) Cuestionario en moodle con tiempo limitado y hora prefijada

B) Examen oral por video-conferencia

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado

Los mecanismos de atención personalizada sufren las siguientes modificaciones:

Se realizan por video conferencia (individual o colectiva):

- Explicación de los temas incluidos na materia
- Resolución de dudas en la aplicación práctica de los conceptos.
- Seguimiento de los trabajos tutelados.
- Seguimiento de la exposición de los trabajos.
- Seguimiento de la resolución de pruebas, ejercicios, y cuestiones.

4. Modificaciones en la evaluación

La evaluación se mantiene la prevista inicialmente

5. Modificaciones en la bibliografía o webgrafía

Ninguna. El contenido de la enseñanza será independiente de los brotes de la pandemia o del formato de las metodologías.



La plataforma de video-conferencia utilizada será Microsoft Teams

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B18 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organización e Xestión A10
Transmitir e comunicar usando terminoloxía e técnicas adecuadas A13
Xestionar grupos de persoas A15
Análise e diagnóstico, apoio e toma de decisións sobre a estrutura organizativa, organización do traballo, e estudo de métodos e tempos. A21
A31
Resolución de problemas B1
Capacidade de análise e síntese B2
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
B18
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións. B5
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipos. B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. A EMPRESA
1.1. Introducción
1.2. A empresa como sistema
1.3 Clases de empresas

TEMA 2. A ORGANIZACIÓN
2.1 Definición
2.2 Creación de valor
2.3 Eficacia organizacional
2.4 Executivos e autoridade organizacional

TEMA 3. O ÁMBITO DAS ORGANIZACIÓNS
3.1 Introducción
3.2 Ambiente específico
3.3 Ambiente xeral
3.4 Ámbito e dirección estratéxica

TEMA 4. DESEÑO ORGANIZACIONAL
4.1 A estructura organizativa da empresa
4.2 Estructura funcional
4.3 Estructura divisional
4.4 Estructura matricial
TEMA 5. ESTRATEXIA EMPRESARIAL
5.1 Introducción
5.2 Diseño das estratexias
5.3 Estratexias competitivas
TEMA 6. PLANIFICACIÓN
6.1 Definición
6.2 Tipos de plans
6.3 Etapas
6.4 Obxetivos
TEMA 7. DIRECCIÓN DE EMPRESAS
7.1 Fundamentos
7.2 Toma de decisións
TEMA 8. A FUNCIÓN DE CONTROL
8.1 Fundamentos
8.2 Tipos de control
8.3 Sistema de control eficaz

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A13 A21 A31 B2 B4 B8 B12 B18 C1 C3 C4 C6 C7 3 5 8
Sesión maxistral A13 A31 B1 B3 B4 B5 B8 B13 B18 C1 C3 18 10 28
Traballos tutelados A10 A15 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C1 C3 C4 1 24 25
Prácticas a través de TIC A13 C3 C6 0 45 45
Proba obxectiva B1 B2 B13 B14 2 40 42
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Realización de síntese ou resumo a partir de relatorio externo, lectura dun artigo ou noticia.
Sesión maxistral Explicación dos contidos da materia en sesións de 1,5 horas
Traballos tutelados Traballo e exposición en grupo sobre temática relacionada coa materia.
Prácticas a través de TIC Realización de exercicios, casos, problemas, enquisas cuestionarios e cuestións. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle.
Proba obxectiva Proba obxectiva con algunha das seguintes partes: preguntas curtas, preguntas tipo test e exercicios ou casos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Descrición
- Explicación dos temas incluidos na materia.
- Resolución de dúbidas na aplicación práctica dos conceptos.
- Seguimento dos traballos tutelados.
- Seguimento da exposición dos traballos.
- Seguimento da resolución de probas, exercicios, e cuestións.
- A atención prestarase nas horas de clase e en horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A13 A21 A31 B2 B4 B8 B12 B18 C1 C3 C4 C6 C7 Corrección do trabajo entregado polo alumno 10
Proba obxectiva B1 B2 B13 B14 Valoración da proba. 40
Prácticas a través de TIC A13 C3 C6 Apoio á resolución dos problemas formulados en clase e valoración das cuestións formuladas na plataforma moodle. 40
Traballos tutelados A10 A15 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C1 C3 C4 Corrección do contido do traballo, do grao de cumprimento do modelo e valoración da exposición. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, requírense 5 puntos.

- O seminario consiste na asistencia a relatorios, a discusión dun artigo, noticia, etc. Terá un valor do 10%.
- O traballo tutelado realizarase en grupo. É obrigada a súa exposición pública. O seu valor total é do 10%
- As prácticas están formadas por exercicios, casos, cuestións, cuestioonarios, etc. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle (puntuando a realización das actividades propostas). O seu valor é do 40%.
- As proba obxectiva é única. 40%.

 

 


Fontes de información
Bibliografía básica Stephen P. Robbins y Mary Coulter (2000). Administración. Pearson
José Moyano, S. Bruque, J.M. Maqueira, F.A. Fidalgo, P.J. Martínez (2011). Administración de empresas. Un enfoque teórico-práctico. Pearson
Carrasco Hernandez, A. Jimenez Jimenez, D. (Coordinadores) (2007). Manual de Organización y Métodos de Trabajo. Murcia. Diego Marin Librero-Editor
Gareth R. Jones (2013). Teoria Organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones. Pearson

Bibliografía complementaria Eduardo Bueno Campos (2010). Curso básico de Economia de la Empresa. Piramide
J.M. Aguirre de Mena, M.M. Rodríguez y D. Tous (2002). Organización y Métodos de Trabajo. Piramide
Idalberto Chiavenato (2006). Teoria General de la Administración. Mc Graw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Introdución á Economía/660G01002
Historia Social e Política contemporánea/660G01009
Teoría das Relacións Laborais/660G01010

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías