Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Informática Básica Código 660G01005
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Bermúdez Rioboo, Luis
Correo electrónico
luis.bermudez@udc.es
Profesorado
Bermúdez Rioboo, Luis
Correo electrónico
luis.bermudez@udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Os contidos reflexados, dirísenxe a conquerir que o alumno se dote dos coñecementos informáticos necesarios, para que empregue as ferramentas informáticas ao seu alcance ao longo de toda a carreira e, máis tarde, no ámbito laboral.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organización e dirección de empresas. Capacidade de análise e síntese para a resolución de problemas. Capacidade de organización e planificación. Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. Capacidade de xestión da información. Toma de decisións. Habilidades nas relacións interpersoais. Aprender a transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. Aplicar os coñecementos á práctica. Razoamento crítico. Traballo en equipos. Aprendizaxe autónomo. Creatividade. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A10
A13
A31
B2
B3
B4
B8
B9
B12
B13
B14
B15
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introdución a sistemas de información: Ubicación no entorno dixital








1.1.- Coñecemento dixital do entorno.
1.2. Coñecemento das aplicacións informáticas máis empregadas para o estudo.
1.3.- Coñecemento das aplicación informáticas máis empregadas na empresa.
1.4.- Redes sociais e Internet.
2.- Aplicacións ofimáticas 2.1.- Ofimática básica.
2.2.- Procesador de textos. A súa utilidade práctica no ámbito académico e no ámbito laboral.
2.3.- Follas de cálculo. A súa utilidade práctica no ámbito académico e no ámbito laboral.
2.4.- Presentacións eficaces. A súa utilidade práctica no ámbito académico e no ámbito laboral.
2.5.- Uso eficaz dos buscadores.
2.6.- Bases de datos.
3.- Aplicacións productivas 3.1.- Aplicacións para a planificación de proxectos.
3.2.- Aplicacións para o traballo en equipo.
3.3.- Moodle, biblioteca informática e dixital, blog.
4.- Aplicacións operativas: Programas de xestión na empresa 4.1.- Aplicacións empresariais.
4.2.- Aplicacións da Administración.
4.3.- Aplicacións de seguridade. Tratamento seguro da información no mundo das TIC. Lei Orgánica de Protección de Datos
4.4.- Redes sociais no ámbito laboral.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A13 A31 B12 B13 B15 24 22 46
Prácticas a través de TIC A10 B3 B4 C3 12 44 56
Proba mixta A13 B2 B8 B9 B14 C1 12 12 24
 
Atención personalizada 24 0 24
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Trabajo de todos los alumnos en un mismo objetivo en el cada grupo de alumnos resuelve una parte determinante y necesaria para llegar al objetivo final, mediante una puesta en común por los diferentes grupos de las fuentes, el hallazgo de material, etc., todo ello coordinado y tutorizado por el profesor
Prácticas a través de TIC Confección de nóminas en el ordenador.
Determinación del tipo de retención de IRPF a través de los programas de la AEAT existentes en su página web.
Búsqueda y cumplimentación de diferentes tipos de contratos de trabajo a través de la página del INEM.
Confección de contratos diferentes a los laborales pero muy utilizados en el ámbito de la empresa: arrendamiento de servicios y ejecución de obra.
Averiguación eficiente y eficaz de datos con trascendencia en el roden social y laborla a través de internet.
Proba mixta Casos prácticos en los que se resuelvan incidencias en el orden social y laboral a través de conocimiento de la Ley y el derecho con confección de nóminas, seguros sociales, dictámenes, demandas o escritos administrativos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Se resolverán las duras individuales que tenga el alumno a la hora de la puesta en práctica de los conocimientos adquiridos


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A13 A31 B12 B13 B15 Se tendrá en cuenta la participación del alumnado en las clases así como las aportaciones de estos en relación al grupo y a la material objeto de estudio o de práctica 10
Prácticas a través de TIC A10 B3 B4 C3 Las prácticas a través de las TIC consisitirán en resolución a través de programas informáticos específicos o de internet de supuestos planteados en clase 50
Proba mixta A13 B2 B8 B9 B14 C1 La prueba mixta consistirá en la realización de un caso práctico en el que para ello habrá de tenerse unos conocimientos teóricos o el material de apoyo necesario en clase para la resolución del mismo. 40
 
Observacións avaliación

 Prácticas a través de TIC: Todas las prácticas tendrán que ser superadas para alcanzar la nota máxima. Se tendrán en cuenta la calidad, los contenidos y la puntualidad en la entrega


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos .

Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos

 

 

 

Capítulo de libro

 

 

Formularios Laborales Aranzadi Capítulo de libro
http://www.administracion.es Web
http://www.aeat.es Web
http://www.aranzadi.es/index.php/catalogo/tipo/codigos/aranzadi/codigos-basicos-universitarios/legis Web
http://www.aranzadi.es/nueva/web/index.htm Web
http://www.boe.es Web
http://www.civil.udg.es/normacivil/estatal/CC/INEXCC.htm Web
http://www.datadiar.com Web
http://www.dicoruna.es/bop Web
http://www.efl.es Web
http://www.graduadoscoru.org Web
http://www.ine.es/inebase/cgi/um Web
http://www.laley.net Web
http://www.map.es Web
http://www.mtas.es Web
http://www.mtas.es/Guia/texto/index.htm Web
http://www.noticias.juridicas.com Web
http://www.porticolegal.com/int/int_Legislacion.html Web
http://www.seg-social.cs/inicio Web
http://www.todalaley.com Web
http://www.tt.mtas.es/periodico Web
http://www.xunta.es Web
Memento Laboral y Social
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito Procesual Laboral/660G01032
Informática Aplicada/660G01040

Materias que continúan o temario
Dereito do Traballo I/660G01011
Dereito do Traballo II/660G01012
Dereito da Seguridade Social I/660G01021
Dereito da Seguridade Social II/660G01022
Dereito Administrativo/660G01028

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías