Identifying Data 2019/20
Subject (*) Basic Computer Science Code 660G01005
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Fernández Mosquera, Daniel
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Lecturers
Fernández Mosquera, Daniel
Rivas Moar, José María
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
jose.maria.rivas@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
General description Os contidos reflexados, dirísenxe a conquerir que o alumno se dote dos coñecementos informáticos necesarios, para que empregue as ferramentas informáticas, follas de cálculo, bases de datos e presentacións, entre outras tarefas, ao seu alcance ao longo de toda a carreira e, máis tarde, no ámbito laboral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os conceptos básicos dos sistemas de información A10
A13
A31
B4
B9
B14
C1
C3
Elaborar distintos tipos de documentos en procesadores de texto A10
A31
B2
B3
B8
B12
C1
C3
Elaborar distintos tipos de documentos en follas de cálculo A31
B13
C1
C3
Crear bases de datos A10
B9
B14
C1
C3
Xestionar a empresa empregando software específico A10
B9
B14
C1
C3
Coñecer a biblioteca informática B4

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución a sistemas de información 1.1. Uso de ferramentas colaborativas: Google Drive
2. Procesadores de texto 2.1. Procesador de texto de Libre Office: ferramentas de formato.
2.2. Inserción de taboas e gráficos
2.3. Distribución e estructura de textos longos: estilos, índices
2.4. Prácticas co documento do TFG
3. Folla de cálculo 3.1.- Folla de cálculo de LibreOffice: operacións básicas e formato
3.2.- Importación de datos e uso de fórmulas
3.3. - Gráficos
4. Bases de datos 4.1.- Uso da folla de cálculo como base de datos: ferramentas de ordenación da información
5. Programas de xestión na empresa 5.1.- Presentacións de LibreOffice: elaboracións de contidos na empresa
5.2.- Ferramentas de formato
6. Biblioteca informática 6.1 Uso do Moodle, Biblioteca Virtual e correo electrónico da UDC.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A31 B2 B3 B8 B9 B13 28 0 28
ICT practicals A10 A13 A31 B2 B4 B8 B9 B12 C1 C3 28 84 112
Mixed objective/subjective test A13 A31 B2 B4 B8 B12 B13 C1 C3 2 4 6
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición, feita polo docente, dos conceptos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas tratados no programa.
ICT practicals Aprendizaxe a través de actividades de carácter práctico mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC), favorecendo o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Mixed objective/subjective test Realización de probas parciais que valoran a aplicación práctica do conxunto de coñecementos e técnicas adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
As prácticas a través de TIC requiren unha atención personalizada ao alumnado para guialo no proceso de aprendizaxe. Esta realizarase indivualmente para cada alumno, co obxectivo de resolver as dúbidas que podan surxir no proceso de ensinanza-aprendizaxe.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A13 A31 B2 B3 B8 B9 B13 Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo persoal docente. 30
Mixed objective/subjective test A13 A31 B2 B4 B8 B12 B13 C1 C3 Exame sobre os contidos teórico-prácticos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado. 30
ICT practicals A10 A13 A31 B2 B4 B8 B9 B12 C1 C3 As prácticas a través das TIC consisitirán na resolución de supostos plantexados en clase a través de programas informáticos específicos ou de internet. 40
 
Assessment comments

ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA)

Será imprescindible lograr o 50%
da cualificación correspondente a cada un dos apartados a evaluar para que
se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final.
De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non
superará a materia. Neste caso, a avaliación constará SUSPENSA na convocatoria
ordinaria e poderá volver examinarse na segunda oportunidade, onde a
metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100
% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos
do programa.

A entrega das prácticas para a súa valoración só poderá realizarse na plataforma Moodle o na que estableza o personal docente e seguindo as indicaciones dadas polo mesmo. A cualificación de NON PRESENTADO aplicará cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da nota acadada. 

ALUMNADO CON DISPENSA DE DOCENCIA CONCEDIDA



Como alternativa, aqueles alumnos
que non poida facer un normal seguemiento da materia por ter concedida de forma expresa a DISPENSA DE DOCENCIA, poderán optar por
examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva
final, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.
De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa
na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba
obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre
contidos teóricos como prácticos do programa.




Sources of information
Basic Google (2018). Guias de usuario de Google Drive. Google
Equipo de LibreOffice (2018). Guías de usuario de LibreOffice. The Document Foundation Wiki

Utilizaranse preferentemente os manuais dos programas a utilizar

Guías de usuario de LibreOffice

Google Drive - Guía de usuario

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Applied Computer Science/660G01040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.