Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Informática Básica Código 660G01005
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Profesorado
Fernández Mosquera, Daniel
Rivas Moar, José María
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
jose.maria.rivas@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Os contidos reflexados, dirísenxe a conquerir que o alumno se dote dos coñecementos informáticos necesarios, para que empregue as ferramentas informáticas, follas de cálculo, bases de datos e presentacións, entre outras tarefas, ao seu alcance ao longo de toda a carreira e, máis tarde, no ámbito laboral.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos básicos dos sistemas de información A10
A13
A31
B4
B9
B14
C1
C3
Elaborar distintos tipos de documentos en procesadores de texto A10
A31
B2
B3
B8
B12
C1
C3
Elaborar distintos tipos de documentos en follas de cálculo A31
B13
C1
C3
Crear bases de datos A10
B9
B14
C1
C3
Xestionar a empresa empregando software específico A10
B9
B14
C1
C3
Coñecer a biblioteca informática B4

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución a sistemas de información 1.1. Uso de ferramentas colaborativas: Google Drive
2. Procesadores de texto 2.1. Procesadores de texto(Word/Libre Office): ferramentas de formato.
2.2. Inserción de taboas e gráficos
2.3. Distribución e estructura de textos longos: estilos, índices
2.4. Prácticas co documento do TFG
3. Folla de cálculo 3.1.- Folla de cálculo (Excel/LibreOffice): operacións básicas e formato
3.2.- Importación de datos e uso de fórmulas
3.3. - Gráficos
4. Bases de datos 4.1.- Uso da folla de cálculo como base de datos: ferramentas de ordenación da información
5. Programas de xestión na empresa 5.1.- Presentacións (Powerpoint/LibreOffice): elaboracións de contidos na empresa
5.2.- Ferramentas de formato
6. Biblioteca informática 6.1 Uso do Moodle, Biblioteca Virtual e correo electrónico da UDC.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 A31 B2 B3 B8 B9 B13 28 0 28
Prácticas a través de TIC A10 A13 A31 B2 B4 B8 B9 B12 C1 C3 28 84 112
Proba mixta A13 A31 B2 B4 B8 B12 B13 C1 C3 2 4 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición, feita polo docente, dos conceptos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas tratados no programa.
Prácticas a través de TIC Aprendizaxe a través de actividades de carácter práctico mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC), favorecendo o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Proba mixta Realización de probas parciais que valoran a aplicación práctica do conxunto de coñecementos e técnicas adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
As prácticas a través de TIC requiren unha atención personalizada ao alumnado para guialo no proceso de aprendizaxe. Esta realizarase indivualmente para cada alumno, co obxectivo de resolver as dúbidas que podan surxir no proceso de ensinanza-aprendizaxe.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A13 A31 B2 B3 B8 B9 B13 Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo persoal docente. 20
Proba mixta A13 A31 B2 B4 B8 B12 B13 C1 C3 Exame sobre os contidos teórico-prácticos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado. 20
Prácticas a través de TIC A10 A13 A31 B2 B4 B8 B9 B12 C1 C3 As prácticas a través das TIC consisitirán na resolución de supostos plantexados en clase a través de programas informáticos específicos ou de internet. 60
 
Observacións avaliación

ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA)

Será imprescindible entregar o 90% das prácticas e acadar como mínimo un 75% da puntuación correspondente ás mesmas para superar a asignatura. Se o alumnado non acada este mínimo, non se terán en conta as avaliacións do resto de metodoloxías (sesión maxistral e porba mista) e a avaliación constará SUSPENSA na convocatoria
ordinaria e poderá volver examinarse na segunda oportunidade, onde a
metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100
% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos
do programa.

A entrega das prácticas para a súa valoración só poderá realizarse na plataforma Moodle o na que estableza o personal docente e seguindo as indicaciones dadas polo mesmo. A cualificación de NON PRESENTADO aplicará cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da nota acadada. 

ALUMNADO CON DISPENSA DE DOCENCIA CONCEDIDA



Como alternativa, aqueles alumnos
que non poida facer un normal seguemiento da materia por ter concedida de forma expresa a DISPENSA DE DOCENCIA, poderán optar por
examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva
final, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.
De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa
na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba
obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre
contidos teóricos como prácticos do programa.




Fontes de información
Bibliografía básica Google (2018). Guias de usuario de Google Drive. Google
Equipo de LibreOffice (2018). Guías de usuario de LibreOffice. The Document Foundation Wiki

Utilizaranse preferentemente os manuais dos programas a utilizar

Guías de usuario de LibreOffice

Google Drive - Guía de usuario

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Informática Aplicada/660G01040

Observacións
Neste curso, e por mor da situación derivada da pandemia, a docencia realizarase de xeito virtual e presencial, alternando semanalmente cada unha das modalidades. Nas clases presenciais estarán destinadas fundamentalmente á resolución de problemas prácticos e á atención personalizada. Con ese motivo, o grupo de primeiro dividirase en dous grupos para asistir ás clases presenciais.
O grupo G1 asistirá de 10:00 a 11:30
O grupo G2 asistirá de 11:30 a 13:00

No moodle enviaráse un aviso coa distribución dos grupos. Hai certa flexibilidade en canto á asignación do alumnado a un grupo ou a outro, ainda que limitada por cuestións de espazo e seguridade. Se calquer alumno tiverá razóns para solicitar un cambio de grupo, terá que poñerse en contacto co profesor canto antes.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías