Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Economía e Empresa Código 660G01007
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da asignatura Economía e Empresa é proporcionar ao alumno os conceptos fundamentais que permiten considerar á empresa como un sistema, adoptando unha visión global e integradora. No desenvolvemento da asignatura analízanse as características básicas de cada un dos subsistemas que existen na empresa así como a interacción existente entre eles e o entorno.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas A10
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. A21
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B6
Traballo en equipos B9
Razoamento crítico. B8
Motivación para a calidade. B12
Aprendizaxe autónomo B14
Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- A teoria da Utilidade. 1.- O concepto de utilidade: Utilidade total, media e marxinal.Enfoque cardinal.
2.- O equilibrio do consumidor: a ley das utilidades marxinales ponderadas.
3.- O enfoque ordinal da teoria da utilidade. As curvas de indiferencia.
Tema 2.- Formas de Empresa 1.- A Empresa.
2.- O empresario.
3.- Clases de empresas.
4.- Formas Xurídicas da empresa: a empresa individual e a empresa social.
Tema 3.- A producción na economía. 1.- A producción no corto plazo.
2.- Concepto y tipos de productividade.
3.- A producción e o largo plazo.

Tema 4.- A planificación da producción.
1.- Os costes de producción da empresa a corto plazo: costes fixos e costes variables.
2.- Costes totales, medios y marxinales.
3.- As decisiones de producción na empresa:maximización do beneficio.
Tema 5.- O mercado de competencia perfecta. 1.- Factores condicionantes da competencia perfecta.
2.- A decisión de producir.
3.- A curva de oferta da empresa a corto plazo.
Tema 6.- A competencia imperfecta. 1.- Concepto e caracteres do monopolio.
2.- O equilibrio no mercado monopolístico.
3.- Competencia versus monopolio.
4.- O oligopolio e a competencia monopolística.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 12 12 24
Presentación oral A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 0.5 4 4.5
Proba obxectiva A6 A13 A18 B4 B2 1.5 15 16.5
Sesión maxistral A6 A10 A18 A20 A29 B12 B17 C7 26 52 78
Traballos tutelados A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 16.5 10 26.5
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Se realizarán prácticas en cada tema.Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. O alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe.
Presentación oral Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas.
Proba obxectiva Nas datas aprobadas en Xunta de Centro se levará a cabo una proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos.
Sesión maxistral É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes. A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e deberá polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios. A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmi-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes: - Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema. – Análise dos aspectos principais que integran o tema. –Sintese integradora do exposto. – Fixación breve e sinóptica do tema. Tanto nos temas teóricos como nos prácticos o obxetivo é presentar e desenvove-los contidos con rigor científico e claridade expositiva. A eficacia da exposición depende, nun alto grao, do estilo do profesor e do correcto emprego dos distintos recursos instrumentais.
Traballos tutelados O alumno poderá realizar un traballo en un grupo para profundizar nalgún tema da asignatura, ou ben calquera outro traballo que tendo relación cos contidos da asignatura queira presentar. O alumno cando decida o traballo tutelado a realizar deberá comunicarllo ao profesor, obter o seu visto bo e seguir o plan de tutorias que se estableza. Os traballos deberán ser entregados e defendidos con anterioridad a que finalice o cuatrimestre no que se imparte a asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Obradoiro
Presentación oral
Descrición
Traballos tutelados:para a súa realización e obrigatorio obtelo visto bo do profesor sendo ademais recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor poida da-las orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 Elaboración e presentación dun traballo en grupo dalgún tema relacionado cos contidos da asignatura: ata 1 pto.
10
Obradoiro A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 Realización e entrega de prácticas dos temas: ata 0,5 ptos. Entrega o último dia programado para cada práctica, non calificándose as prácticas entregadas fora de prazo. 5
Presentación oral A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. A súa puntuación poderá acadar ata 0.5 puntos. 5
Proba obxectiva A6 A13 A18 B4 B2 EXAME: supoñerá, como máximo o 80% da súa cualificación (8 PTOS) ao que se lle sumarán os obtidos nos restantes apartados, a condición de que se obteñan mais de 2 puntos (20%). Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa que puntuará 0,5 e os erros restarán 0,25) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos.

O alumno que non realice prácticas ou traballo realizará a mesma proba obxectiva e non se lle sumarán os puntos de devanditas metodoloxías.

A nota obtida durante o curso coa realización das prácticas e o traballo, manterase para a convocatoria de xullo . Aqueles alumnos que non realicen prácticas ou traballo durante o curso tamén se lles cualificará sobre 8 puntos en devandito exame
80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Paul G. Keat (). Economía de la empresa. Pearson
Francisco Mochón (). Economía:Teoría y politica. McGraw hill
Carlos Rodrigo Illera (). Fundamentos de Economia de la Empresa. Pirámide
Maynar Mariño (). La economía de la Empresa en el Espacio Superior Europeo. McGraw hill
Francisco Mochón (). Principios de Economía. McGraw hill
Jose Luis Martín Simón (). Principios de Economía. Pearson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para cursa-la asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán algo acostumados a medoloxía empregada nas analises económicas e a súa terminoloxía ao ter cursado a aaignatura de  Economía e Economía e Organización de empresas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías