Identifying Data 2020/21
Subject (*) Business and Economics Code 660G01007
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Lecturers
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Web
General description O obxectivo da asignatura Economía e Empresa é proporcionar ao alumno os conceptos fundamentais que permiten considerar á empresa como un sistema, adoptando unha visión global e integradora. No desenvolvemento da asignatura analízanse as características básicas de cada un dos subsistemas que existen na empresa así como a interacción existente entre eles e o entorno.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

No se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
- A sesión maxistral presencial será realizada a través de internet

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais, resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: Unha sesión semanal para o avance dos contenidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da Escola.
4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación.

*Observacións de avaliación:Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Non se realizarán cambios.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas A10
Transmit and communicate orally and in writing using the terminology and the proper techniques A13
Select and manage information and documentation work A14
AsesoraAdvise and / or manage in employment and hiring A16
Interpret data and socioeconomic indicators A18
Identify the sources of economic information and its content A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. A21
Apply quantitative and qualitative techniques of social research to the labor market . A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Apply knowledge to practice A31
Understanding the relationship between social processes and the dynamics of labor relations A32
Critical analysis of the decisions taken by the agents involved in labor relations . A35
Resolución de problemas. B1
Ability to analyze and synthesize. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións. B5
Behaving ethically and social responsibility as a citizen and as a professional B6
Working in teams B9
Razoamento crítico. B8
Motivación para a calidade. B12
Autonomous learning B14
Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Develop for the exercise of citizenship open, educated, critical, committed, democratic and capable of analyzing reality, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and towards the common good C4
Understanding the importance of entrepreneurial culture and know the means available to entrepreneurs C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life. C7
Appreciate the importance of research, innovation and technological development in economic and cultural progress of society. C8

Contents
Topic Sub-topic
Unit 1. The utility theory 1. The concept of utility : full, half and cardinal marginal.Enfoque Utility .
2. The balance of the consumer: the law of marginal utilities weighted .
3. The ordinal approach gives utility theory . Indifference curves .
Unit 2. The Company Forms 1. Company .
2. The employer .
3. Types of companies.
4. legal forms of company : individual enterprise and social enterprise .
Unit 3. The production in the economy. 1. Production in the short term.
2. Concept and types of productivity.
3. The production and long term.
Unit 4. The production planning 1. The production costs of the company's short -term fixed and variable costs .
2. Total cost , average and marginal .
3. Decisions production company : maximizing profit.
Unit 5. The perfectly competitive market . 1. Factors gives perfect competition conditions .
2. The decision to produce .
3. The supply curve of the firm in the short term .

Unit 6. Imperfect competition 1. Concept and characteristics of a monopoly .
2. The balance in the monopolistic market .
3. Competition versus monopoly.
4. Oligopoly and monopolistic competition

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A10 A18 A20 A29 B12 B17 C7 19 38 57
Supervised projects A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 5 10 15
Oral presentation A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 1 8 9
Workshop A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 15 30 45
Objective test A6 A13 A18 B2 B4 2 20 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunas preguntas dirixidas aos estudiantes, con la finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Éste sistema de enseñanza, basase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos lestudantes e o seguemento de ese aprendizaxe polo profesor.
Oral presentation Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas e traballo tutelado.
Workshop Se realizarán prácticas en cada tema.Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. O alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe.
Objective test A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: un cuestionario teórico-práctico ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workshop
Oral presentation
Description
Supervised works: for its realization and get required approval of the teachers is also advisable to consult the teacher about the doubts and inform the advances that are carried out gradually so that the teacher can give them guidance necessary in each case to ensure the quality of work according to the criteria specified. The monitoring will preferably individually through the spaces of communication established by the School.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A6 A14 A18 B4 B9 C3 C4 C5 C6 C8 Development of a workgroup any topic related to the content of the course : up 1,5 points .
20
Workshop A6 A16 A18 A19 A26 A27 A31 A32 A35 B6 B8 B9 Realization and delivery on our issues : up 2 pts . The last scheduled day delivery for each practice not being qualified practices delivered late.
Some of the practices can be done and upload to the space enabled in Moodle during the class. If the student has not attended the class on the day the corresponding practice is performed, the practice can not be delivered, there is nothing conveniently justified.
20
Oral presentation A13 A18 A21 A31 B1 B3 B5 B6 B14 Students will make a presentation to the protected work. Your score may be up to 0.5 points. 10
Objective test A6 A13 A18 B2 B4 Exam: will, at most 60% of the grade (6 points) to which will be added those obtained in the other sections, as long as more than 2 points (20%) are obtained. On the date passed in Center Board will conduct an objective test in which the student must answer questions from a theorical and practical questionnaire. It will be a test of closed answer with four alternatives, only some each correct answer or Open-ended questions (brief explanation, abstract, graphic representation and interpretation, problem solving, etc.) or both may also be done.
The student who does not practice or work, perform the same objective test and will not add the items in those methodologies.
The note obtained during the course with the realization of the practices and work, will remain for the July session.In this call, those students who they have accepted the continuous evaluation system and have not done any work or practice during the semester, they will be qualified on 6 points.
40
Guest lecture / keynote speech A6 A10 A18 A20 A29 B12 B17 C7 Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalghunas preguntas dirixiadas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendisaxe.
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesions presenciais.
10
 
Assessment comments

 



















CONVOCATORIA ORDINARIA

Á nota obtida na proba obxetiva se  lle sumará a
das  restantes metodoloxías sempre e cando o alumno aprobe  a devandita
proba obxectiva.

CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA

Aqueles alumnos  que non superen a asignatura na
convocatoria ordinaria, poderán gardar  a nota das outras metodoloxías
para a oportunidade de xullo . Ao igual que na convocatoria ordinaria,  a  ditas metodoloxías se lles sumara a proba obxetiva sempre y cando esta proba obxetiva sexa  aprobada.

DISPENSA

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un
normal seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba  obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.

EN RELACIÓN COS TRABALLOS TUTELADOS VALORARASE:

 

– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo

- A profundidade do contido

- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto
disciplinar

- A utilización de fontes documentais complementarias e
actuais

- A presentación e a claridade da exposición


Sources of information
Basic (). .
Paul G. Keat (). Economía de la empresa. Pearson
Francisco Mochón (). Economía:Teoría y politica. McGraw hill
Carlos Rodrigo Illera (). Fundamentos de Economia de la Empresa. Pirámide
Maynar Mariño (). La economía de la Empresa en el Espacio Superior Europeo. McGraw hill
Francisco Mochón (). Principios de Economía. McGraw hill
Jose Luis Martín Simón (). Principios de Economía. Pearson

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


To take the subject is not necessary to have prior knowledge of economic issues , although students from the bacherelato DC . Social will have previous training that will allow them to make less effort because they are somewhat accustomed to methodology used in economic analysis and terminology having studied Economics and Economics and Business Organization .



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.