Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Métodos de Traballo Código 660G01008
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Rivas Moar, José María
Correo electrónico
jose.maria.rivas@col.udc.es
Profesorado
Rivas Moar, José María
Correo electrónico
jose.maria.rivas@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Dotar os alumnos do grao de RR.LL e RR.HH dos valores e conceptos referidos á organización da produción, a xestión de proxectos, o control de calidade e os procesos de mellora.
Plan de continxencia 1. Modificaciones en los contenidos

Los contenidos no se modifican en caso de brote de pandemia

2. Metodologías

A) Metodologías docentes que se mantienen

- Prácticas a través de TIC

B) Metodologías docentes que se modifican

- Seminario. Pasa a ser por video-conferencia
- Sesión Magistral. Pasa a ser por video-conferencia
- Trabajos tutelados. Se mantiene su formato excepto la exposición que se realizará por video-conferencia
- Proba objetiva. Se mantiene pero su formato cambia y pasa a tener dos partes:

A) Cuestionario en moodle con tiempo limitado y hora prefijada

B) Examen oral por video-conferencia

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado

Los mecanismos de atención personalizada sufren las siguientes modificaciones:

Se realizan por video conferencia (individual o colectiva):

- Explicación de los temas incluidos na materia
- Resolución de dudas en la aplicación práctica de los conceptos.
- Seguimiento de los trabajos tutelados.
- Seguimiento de la exposición de los trabajos.
- Seguimiento de la resolución de pruebas, ejercicios, y cuestiones.

4. Modificaciones en la evaluación

La evaluación se mantiene la prevista inicialmente

5. Modificaciones en la bibliografía o webgrafía

Ninguna. El contenido de la enseñanza será independiente de los brotes de la pandemia o del formato de las metodologías.



La plataforma de video-conferencia utilizada será Microsoft Teams

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organización e dirección de empresas A10
Dirixir grupos de persoas A15
Realizar análise e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo A21
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas A13
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Resolución de problemas B1
Capacidade de análise e síntese B2
Capacidade de organización e planificación B3
Capacidade de xestión da información B4
Toma de decisións B5
Razoamento crítico B8
Traballo en equipos B9
Motivación para a calidade B12
Adaptación a novas situacións. B13
Aprendizaxe autónoma B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. PRODUCIÓN E PRODUTIVIDADE
1.1 Administración de operacións
1.2 Clases de procesos produtivos
1.3 Definición de produtividade
1.4 Medición da produtividade
TEMA 2. ESTRATEXIA DE OPERACIÓNS 2.1 Visión global
2.2 Misión
2.3 Decisións estratéxicas na dirección de operacións
TEMA 3. DIRECCIÓN DA CADEA DE SUBMINISTRACIÓNS
3.1 Estratexia da cadea de subministracións
3.2 Selección de provedores
3.3 Xestión de inventarios
TEMA 4. PLANIFICACIÓN DAS NECESIDADES DE MATERIAIS (MRP)
4.1 Introdución
4.2 Programa mestre de produción
4.3 Lista de materiais
4.4 Rexistro de inventarios
4.5 Desenvolvemento e estrutura do MRP
4.6 ERP
TEMA 5. A XESTIÓN DE PROXECTOS

5.1 Concepto de proxecto
5.2 Técnicas de administración de proxectos
5.3 Diagrama de Gant
5.4 Mëtodos PERT, CMPM e ROY
TEMA 6. ADMINISTRACIÓN DA CALIDADE
6.1 Definición de calidade
6.2 Sistema de xestión de calidade
6.3 Calidade total
6.4 Ferramentas TQM
6.4 Control estatístico do proceso
TEMA 7. PRODUCIÓN XUSTO A TEMPO (JIT)
7.1 Concepto JIT
7.2 Características da produción JIT
7.3 Concepto LEAN
7.4 Sistema KANBAN
TEMA 8. A MELLORA DE MÉTODOS
8.1 Definición e obxectivos
8.2 Etapas nos procesos de mellora
8.3 Representación de procesos
8.4 Procesos de mellora

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 3 5 8
Sesión maxistral A10 A13 A31 B1 B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 18 10 28
Traballos tutelados A10 A13 A15 A21 A31 B1 B3 B5 B9 B12 B13 C1 C3 1 24 25
Prácticas a través de TIC A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 C1 0 45 45
Proba obxectiva A31 B1 B2 B3 B14 C1 2 40 42
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Realización de síntese ou resumo a partir de relatorio externo, lectura dun artigo ou noticia.
Sesión maxistral Traballo e exposición en grupo sobre temática relacionada coa materia.
Traballos tutelados Explicación dos contidos da materia en sesións de 1,5 horas
Prácticas a través de TIC Realización de exercicios, casos, problemas, enquisas e cuestións. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle.
Proba obxectiva Proba obxectiva con tres partes: preguntas curtas, preguntas tipo test e exercicios ou casos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Proba obxectiva
Descrición
- Explicación dos temas incluidos na materia.
- Resolución de dúbidas na aplicación práctica dos conceptos.
- Seguimento dos traballos tutelados.
- Seguimento da exposición dos traballos.
- Seguimento da resolución de probas, exercicios, e cuestións.
- A atención prestarase nas horas de clase e en horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 A13 A15 A21 A31 B1 B3 B5 B9 B12 B13 C1 C3 Corrección do contido do traballo, do grao de cumprimento do modelo e valoración da exposición. 10
Seminario B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 Corrección do trabajo entregado polo alumno 10
Prácticas a través de TIC A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 C1 Apoio á resolución dos problemas formulados en clase e valoración das cuestións formuladas na plataforma moodle. 40
Proba obxectiva A31 B1 B2 B3 B14 C1 Valoración da proba. 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, requírense 5 puntos.

- O seminario consiste na asistencia a relatorios, a discusión dun artigo, noticia, etc. Terá un valor do 10%.
- O traballo tutelado realizarase en grupo. É obrigada a súa exposición pública. O seu valor total é do 10%
- As prácticas están formadas por exercicios, casos, formularios, cuestións, etc. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle (puntuando a realización das actividades propostas). O seu valor é do 40%.
- A proba obxetiva é única. 40%. E necesario ter un 4 sobre 10 na proba.


Fontes de información
Bibliografía básica J. Heizer, B. Render (2007). Dirección de la producción y de operaciones- Decisiones estratégicas. Pearson
J. Heizer, B. Render (2012). Dirección de la producción y de operaciones. Decisiones tácticas. Pearson
A. Carrasco, D. Jiménez (2007). Manual de Organización y Métodos de Trabajo. Murcia. Diego Marin Librero-Editor
J. Heizer, B. Render (2014). Principios de Administración de operaciones. Pearson

Bibliografía complementaria J.M. Arenas (2005). Control de tiempos y productividad. Thomson Paraninfo
F. J. Miranda, S. Rubio, A. Chamorro, T.M. Bañegil (2012). Manual de Dirección de Operaciones. Paraninfo
J. Velasco (2010). Organización de la producción. Piramide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Economía e Empresa/660G01007
Historia Social e Política contemporánea/660G01009

Materias que continúan o temario
Introdución á Economía/660G01002
Organización de Empresa/660G01003
Psicoloxía do Traballo/660G01004

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías