Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Historia Social e Política contemporánea Código 660G01009
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Colín, Mª Luísa
Correo electrónico
m.luisa.fernandez1@col.udc.es
Profesorado
Fernández Colín, Mª Luísa
Correo electrónico
m.luisa.fernandez1@col.udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento básico da evolución social e política contemporánea e a súa repercusión na sociedade actual.
Plan de continxencia
1-MODIFICACIÓNS NOS CONTIDOS
Non se realizarán cambios

2. METODOLOXÍAS
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Presentación inicial
Lecturas
Obradoiro
Presentación oral
Prácticas a través de tics


*Metodoloxías docentes que se modifican
Proba mixta
3-MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO
Correo electrónico: De luns a venres. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Para colgar as presentacións e as tarefas.
– Teams: 1 sesión semanal para o avance dos contidos teóricos e de seguido, 1 sesión para as práctica na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de horarios da Erlac. Tamén disporán a continuación de 1 hora de titoría para atender consultas por mail ou teams.
Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN
Probas mixtas (ata 40%) ao final de cada tema na hora de clase asignada. Constarán de preguntas tipo test a elixir unha correcta entre 3 e preguntas cortas.
Traballos tutelados (30%)
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
Prácticas e traballos de clase ata 30%. Cunha data concreta de entrega e alguns deles a expor na hora de clase virtual
para superar a asignatura haberá que sacar como mínimo 5 da suma dos traballos+prácticas+probas periódicas
*Observacións de avaliación:
1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:

B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212): 30% traballo a expor en clase e 70% o exame na data indicada por ERLAC

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 5 na suma das tres partes: prácticas 30%+traballo 30%+probas mixtas 40%
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4- os alumnos que tras a suma das notas non supere a asignatura poderá realizar o examen final nas convocatorias ordinaria e extraordinaria
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño

5. MODIFICACIÓNS DA BIBLIOGRAFÍA OU WEBGRAFÍA
Non hai modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Historia das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Historia das relacións laborais. A12
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais A34
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais A35
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse C6
Capacidade de análise e síntese B2
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona B6
Razoamento crítico. B8
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade B10
Aprendizaxe autónomo. B14

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Os inicios do liberalismo ecónómico e político 1.1 Oríxes do liberalismo
1.2 Principios do liberalismo
1.3 O liberalismo económico
Tema 2:O Estado do Benestar e o Capitalismo posterior á Segunda Guerra Mundial 2.1 O liberalismo dos anos 30
2.2 O Estado do Benestar
2.3 A crise de 1973
2.4 Segunda Crise do Petróleo
2.5 Consecuencias da Crise
Tema 3: Os feminismos e a condición da muller 3.1 A división sexual do traballo
3.2 A loita polos dereitos civís e políticos
3.3 Os dereitos das mulleres dende a década dos anos 60
Tema 4: Os socialismos 4.1 As Orixes
4.2 O Anarquismo
4.3 O Marxismo
4.4 A expansión do Socialismo
Tema 5: O movemento obreiro 5.1 Introdución
5.2 Os primeiros conflictos da Sociedade Industrial
5.3 Xeralización e Internacionalización do Movemento Obreiro
5.4 O Movemento Obreiro en España
Tema 6: Os Fascismos 6.1 Qué é o fascismo?
6.2 Características dos fascismos
6.3 O fascismo italiano
6.4 O nazismo alemán
6.5 Outros fascismos
Tema 7: aproximación ás relacións internacionais 7.1. A era do imperialismo, a descolonización eo desenvolvemento de novos estados
7.2. A ocupación de Palestina e da política de Israel
7.3. conflitos recentes no mundo islámico
7.4. O bloque comunista

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A12 A13 A18 A32 A33 A34 B2 B6 B8 B14 C1 C4 C6 2 2 4
Discusión dirixida A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 C1 C4 C6 10 17 27
Lecturas A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 8 8 16
Sesión maxistral A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B8 B10 B14 C1 C4 10 20 30
Proba mixta A12 A13 A18 A32 A33 A35 B2 B8 B14 C1 C4 0 50 50
Traballos tutelados A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 C6 9 10 19
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivaciones que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se han recollido e editado como fonte de profundización nos contidos traballados. Faranse moitos comentarios de texto en castelán, galego e inglés.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba mixta preguntas tipo test e preguntas de resposta corta
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Discusión dirixida
Lecturas
Traballos tutelados
Descrición
Farase para os traballos tutelados, orientando a cada alumno sobre o traballo que pode facer, as normas e fontes de información a utilizar.

Ademais das tutorías presenciais, os alumnos poderán realizar consultas sempre que o desexen mediante o correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 C1 C4 C6 relacionada coas lecturas que os alumnos deben facer así como cos comentarios e análises que se realizarán posteriormente en clase. traballarase en castelán, galego e inglés. Os traballos non serán calificados fora de plazo.
Algunhas das prácticas poderán realizarse e subirse ao Moodle durante a clase.
30
Proba mixta A12 A13 A18 A32 A33 A35 B2 B8 B14 C1 C4 probas de varias modalidades: resposta corta, tipo test , resposta longa ou comentario de texto 40
Traballos tutelados A12 A13 A18 A32 A33 A34 A35 B2 B6 B8 B10 B14 C1 C4 C6 - traballo de profundización nun tema relacionado co temario da asignatura.
-Poderase facer individual ou en grupo (máximo de 3 alumnos)
- é obrlgatorio a súa exposición oral na aula para que puntúe. A solicitude do mesmo e non presentación por parte do alumno no día indicado , sen xustificación previa, pode supoñer unha penalización de ata 2 puntos..
30
 
Observacións avaliación

Os estudantes con dispensa académica serán avaliados do
seguinte xeito:



 



- Proba obxectiva: exame oral ou escrito, con preguntas e /
ou comentarios de texto de toda a materia



É necesario obter polo menos 3 para facer  media coas outras notas. A
súa nota será ata o 70% 



 



- Traballo de profundización nunha materia relacionada co programa
da materia. O traballo da materia será previamente acordado co profesor. É
obrigatorio presentalo na clase. A non presentación do alumno o día da
exposición sen causa xustificada suporá unha penalización coa perda de 2
puntos, a súa nota será ata o 30%.

 No
caso de estudantes que, tras un informe da Unidade de Atención á Diversidade,
teñan que ter condicións especiais de avaliación, seguiranse as pautas
recomendadas polo dito Servizo 



 






Fontes de información
Bibliografía básica Harvey , David (2007). Breve historia del Neoliberalismo. Madrid, Akal
Tuñón de Lara, M. (1972). El movimiento obrero en la historia de España. Madrid, Taurus
Bahamonde, A. y Villares, R. (2001). El mundo contemporáneo. siglos XIX y XX. Madrid, Taurus
Giner, S. (2013). Historia del pensamiento social. Barcelona, Ariel
Arenas Posadas, C (2003). Historia Económica del Trabajo. Madrid, Tecnos
Camps Cura, E, (2013). Historia Económica Mundial: la formación de la economía internacional (s.XVI-XX). Madrid, Mc Graw Hill
Martínez Carreras, J. (1996). Introducción a la historia contemporánea. Madrid, Istmo
Fontana, J. (1999). Introducción al estudio de la historia. Barcelona, Crítica
Galán García, A, Gómez Urdañez, G. y Moreno Fernández, J.R. (2003). Materiales para la historia de las Relaciones Laborales. Madrid, Tecnos
Nuño Gómez,L, (Coord) (1999). Mujeres de lo privado a lo público. Madrid, Tecnos
Nash, Mary (2012). Mujeres en el mundo: Historia, retos y movimientos. Madrid, Alianza
Fernández García, T. (2014). Trabajo Social, una historia global. Mc Graw Hill

Bibliografía complementaria Termes, J. (1972). Anarquismo y sindicalismo en España. Barcelona, Ariel
Woodcock, G. (1979). El anarquismo. Historia de las ideas y de los movimientos libertarios. Barcelona, Ariel
Hampsher-Monk, I. (1994). Historia del pensamiento político moderno, los principales pensadores políticos de Hobbes a Marx. Barcelona, Ariel
Hobsbawn, E. (1995). Historia del siglo XX. Barcelona, Crítica
Droz, J (1985). Historia general del socialismo. Barcelona, Destino
Galán García, A. (Coord.) (2000). Intervención Pública en las Relaciones Laborales. Tecnos, Madrid
Núñez Florencio, R. (1994). Sociedad y política en el siglo XX. Madrid, Síntesis


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Historia Social do Traballo/660G01039

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías