Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito Sindical I Código 660G01013
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Profesorado
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Web
Descrición xeral
A asignatura de Dereito Sindical I é a porta de entrada para o alumno ao complexo mundo do dereito sindical. Nesta asignatura, clave para abordar con garantías a súa continuación natural no plan de estudos (Dereito Sindical II), centrámosnos nos aspectos máis teóricos e individuais do Dereito Sindical. Para iso, desenvolveremos 15 temas, que imos a estructurar en tres grandes bloques ou partes.

Na primeira parte (temas 1 a 7), trataremos temas que versarán sobre a delimitación, as fontes e a historia do dereito sindical. Así, tras presentar ao alumno a parcela que ocupa o Dereito Sindical dentro do Dereito do Traballo, presentaremos as fontes internacionais mundiais que se encargan de regular o Dereito Sindical, así como o seu localización a través de Internet (tema 2) e as fontes internacionais rexionais europeas reguladoras do Dereito Sindical e o seu localización a través de Internet (tema 3). En consecuencia, o tema 4 levaranos a coñecer as fontes da Unión Europea reguladoras do Dereito Sindical e o seu ubicación en Internet. Obviamente, non podemos pasar por alto a nosa contorna máis próxima e esquecer as fontes españolas reguladoras do Dereito Sindical e o seu localización a través de Internet (tema 5), cuestión esta que entronca coas fontes jurisprudenciales españolas reguladoras do Dereito Sindical e o seu ubicación en Internet (tema 6). Concluiremos a nosa primeira parte da asignatura co estudo da historia do movemento obreiro español (tema 7) fundamental para entender a evolución do Dereito Sindical no noso país.

Distinto contido posúe a segunda parte do programa, na que nos ocuparemos da representación legal dos traballadores, comezando polo concepto e clases de representantes legais dos traballadores (tema 8) e enlazándoo case sen solución de continuidade cos contidos relativos á elección e mandato dos citados representantes (tema 9). A continuación, procederemos a analizar con exhaustividad as competencias e garantías dos representantes legais dos traballadores, no tema 10, como colofón a esta segunda parte da asignatura.

En canto á terceira parte do programa, sinalar que orientará os seus contidos cara ao tema da liberdade sindical, onde se prestará atención ás facetas individual e colectiva (tema 11), organizativa e funcional (tema 12), positiva e negativa (tema 13) e, para rematar, as facetas interna e externa da liberdade sindical (tema 14). Finalizamos esta terceira parte da asignatura co estudo das fontes internacionais, comparadas e españolas, reguladoras da representación colectiva dos empresarios, situándoo no tema 15 do programa.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. A30
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Capacidade de análise e síntese. B2
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Traballo en equipos. B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
I. DEREITO SINDICAL TEMA 1: A PARCELA DO DEREITO SINDICAL E A DELIMITACIÓN DOS SEUS CONTORNOS.

TEMA 2: AS FONTES INTERNACIONAIS MUNDIAIS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.

TEMA 3: AS FONTES INTERNACIONAIS REXIONAIS EUROPEAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.

TEMA 4: AS FONTES DA UNIÓN EUROPEA REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.

TEMA 5: AS FONTES LEGAIS ESPAÑOLAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.

TEMA 6: AS FONTES XURISPRUDENCIALES ESPAÑOLAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.

TEMA 7: A HISTORIA DO MOVEMENTO OBREIRO ESPAÑOL



II. A REPRESENTACIÓN LEGAL DOS TRABALLADORES
TEMA 8: CONCEPTO E CLASES DE REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES.

TEMA 9: ELECCIÓN E MANDATO DOS REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES

TEMA 10: COMPETENCIA E GARANTÍAS DOS REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES.


III. A LIBERDADE SINDICAL
TEMA 11: AS FACETAS INDIVIDUAL E COLECTIVA DA LIBERDADE SINDICAL

TEMA 12: AS FACETAS ORGANIZATIVA E FUNCIONAL DA LIBERDADE SINDICAL

TEMA 13: AS FACETAS POSITIVA E NEGATIVA DA LIBERDADE SINDICAL

TEMA 14: AS FACETAS INTERNA E EXTERNA DA LIBERDADE SINDICAL

TEMA 15: AS FONTES INTERNACIONAIS, COMPARADAS E ESPAÑOLAS, REGULADORAS DA REPRESENTACIÓN COLECTIVA DOS EMPRESARIOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A14 A20 A27 A30 A33 A35 B2 B5 B9 B13 C7 34.5 34.5 69
Sesión maxistral A1 A13 A31 22.5 45 67.5
Proba obxectiva A1 A13 A14 A31 B12 C1 2 0 2
 
Atención personalizada 11.5 0 11.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario
Sesión maxistral
Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba obxectiva
Proba oral ou escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Proba obxectiva
Descrición

Como é lóxico, o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións magistrales e nos seminarios, con obxecto de poder canalizar de xeito máis individual as solucións a devanditos problemas.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A14 A20 A27 A30 A33 A35 B2 B5 B9 B13 C7 60
Proba obxectiva A1 A13 A14 A31 B12 C1
Exame sobre os contidos teóricos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado.
40
 
Observacións avaliación

Será imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada
un dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías
de cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido
nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso,
a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá
volver examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de
avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da
cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do
programa.


Como alternativa, aqueles alumnos que non poida facer un normal
seguimiento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da súa
cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o
50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na
convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de
xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva
por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa.


Todos os alumnos deberán explicitar mediante mail ao profesor
si optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar
expresamentenos quince días posteriores ao
comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. A
elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2016). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña, Netbiblo
Martinez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña. Netbiblo
Sala Franco, T. (2017). Derecho Sindical. Tirant Lo Blanch

Bibliografía complementaria Rodriguez Piñero (Coordinador) (). Comentarios a la LOLS. Madrid. E. Tecnos
García Abellan, J. (). Curso de Derecho Sindical. Universidad de Murcia
Alonso Oleea, M. y Casas Baamonde, Mª E. (). Derecho del Trabajo. Medrid. E. Civitas.
Montoya Melgar, A. (). Derecho Social Europeo. Madrid. E. Tecnos
Tuñon de Lara, M. (). El Movimiento Obrero en la Historia de España. Barcelona. Laia
Gilles Martinet (). Siete Sindicalismos. Madris. Ministerio de Trabajo y SS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/660G01031
Dereito Procesual Laboral/660G01032

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito do Traballo I/660G01011
Socioloxía do Traballo/660G01017

Materias que continúan o temario
Introdución ao Dereito/660G01001
Informática Básica/660G01005
Dereito Societario e Cooperativo/660G01006
Historia Social e Política contemporánea/660G01009
Teoría das Relacións Laborais/660G01010

Observacións

No apartado de Fontes de Información, toda a bibliografía e lexislación recomendada, debe de ser a última edición públicada



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías