Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito Sindical II Código 660G01014
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Profesorado
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Web http://http://rrll.udc.es
Descrición xeral A asignatura de Dereito Sindical II é, tal e como indica o seu denominación, a continuación natural de Dereito Sindical I. Si nesa primeira parte centrámosnos nos aspectos máis teóricos e individuais do Dereito Sindical, nesta segunda ocuparémonos/ocuparémosnos dos aspectos colectivos desta materia. Para iso, desenvolveremos 15 temas, que imos a estructurar en tres grandes bloques ou partes.

Na primeira parte (temas 1 a 8), falaremos achega da negociación colectiva. Así, tras introducir ao alumno no fundamento normativo e constitucional do dereito á negociación colectiva, analizaremos ao detalle as unidades de negociación (tema 2) e a legitimación para negociar un convenio colectivo estatutario (tema 3). En consecuencia, o tema 4 levaranos a coñecer do procedemento de negociación destes citados convenios colectivos de carácter estatutario. Obviamente, devanditos convenios colectivos estatutarios están suxeitos a diferentes mecanismos para darlles publicidade (tema 5), asunto que estudaremos xusto antes de afondar na denuncia destes mesmos convenios (tema 6). Concluiremos o noso estudo dos convenios colectivos aludindo á eficacia dos mesmos (tema 7) como paso previo ao tema final desta primeira parte. Acabaremos, xa que logo, considerando como obxecto de estudo outras formas de negociación colectiva á marxe do proceso negociador regulado no Título III do Estatuto dos Traballadores: o convenio colectivo extraestatutario (tema 8).

Distinto contido posúe a segunda parte do programa, na que nos ocuparemos dos conflitos colectivos, comezando polo estudo dos medios extrajudiciales de solución dos conflitos colectivos de traballo (tema 9). A continuación, procederemos a analizar con exhaustividad o máis señero dos conflitos colectivos no tema 10, relativo ao dereito de folga, como antesala do estudo da súa eficacia xurídica (tema 11) e dunha forma máis particularizada deste conflito colectivo, como son os servizos esenciais da comunidade (tema 11). Finalizamos esta segunda parte da asignatura co estudo do dereito de pechadura patronal, situado no tema 13 do programa.

Para a terceira parte do programa, reservamos os temas referentes á negociación colectiva na Unión Europea. No tema 14 o protagonista será o diálogo social europeo, mentres que como tema final da asignatura abordaremos a negociación colectiva nas Administracións da Unión Europea (tema 15). E deste xeito concluímos a nosa viaxe polos diferentes aspectos colectivos do dereito sindical.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Historia das relacións laborais. A1
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14
A20
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados A27
Capacidade de análise e síntese. A30
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A35
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas



I. OS CONVENIOS COLECTIVOS
TEMA 1: O DEREITO DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA, LABORAL E NON LABORAL.

TEMA 2: As UNIDADES DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA.

TEMA 3: A LEGITIMACIÓN PARA NEGOCIAR CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS.

TEMA 4: O PROCEDEMENTO PARA A NEGOCIACIÓN DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS

TEMA 5: A PUBLICIDADE DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS.

TEMA 6: A DENUNCIA DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS

TEMA 7: A EFICACIA DO CONVENIO COLECTIVO

TEMA 8: Os CONVENIOS COLECTIVOS EXTRAESTATUTARIOS
II. OS CONFLICTOS COLECTIVOS TEMA 9: Os MEDIOS EXTRAJUDICIALES DE SOLUCIÓN DOS CONFLITOS COLECTIVOS DE TRABALLO

TEMA 10: O DEREITO DE FOLGA.

TEMA 11: A EFICACIA XURÍDICA DA FOLGA.

TEMA 12: OS SERVIZOS ESENCIAIS DA COMUNIDADE.

TEMA 13: O DEREITO DE PECHE PATRONAL.
III. A NEGOCIACIÓN COLECTIVA NA UNIÓN EUROPEA
TEMA 14: O DIÁLOGO SOCIAL EUROPEO.

TEMA 15: A NEGOCIACIÓN COLECTIVA NAS ADMINISTRACIÓNS DA UNIÓN EUROPEA.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A13 A31 A33 A35 32 45 77
Seminario A20 A27 A30 B4 B5 B9 B12 B13 C1 32 22.5 54.5
Proba obxectiva A1 A13 A14 A31 2 0 2
 
Atención personalizada 16.5 0 16.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminario
Parte tendencialmente máis práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión magistral". O grupo divídese en dous.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: orales ou escritas, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
Como é lóxico, o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións magistrales e nos seminarios, con obxecto de poder canalizar de xeito máis individual as solucións a devanditos problemas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A20 A27 A30 B4 B5 B9 B12 B13 C1 Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación.

60
Proba obxectiva A1 A13 A14 A31 Exame sobre os contidos teóricos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado. 40
Sesión maxistral A1 A13 A31 A33 A35 Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor 0
 
Observacións avaliación

Será imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

Como alternativa, aqueles alumnos que non poida facer un normal seguimiento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

Todos os alumnos farán constar de forma explícita mediante mail ao profesor si optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña, Netbiblo
Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña. Netbiblo
Sala Franco, T. (2017). Derecho Sindical. Tirant Lo Blanch

Bibliografía complementaria Rodríguez Piñero (Coordinador) (). Comentarios a la LOLS. Madrid. E. Tecnos
García Abellan, J (). Curso de Derecho Sindical. Universidad de Murcia
Alonso Olea. M y Casas Baamonde, Mª E. (). Derecho del Trabajo. Madrid. E. Civitas
Montoya Melgar, A. (). Derecho Social Europeo. Madrid. E. Tecnos
Tuñon de Lara, M. (). El Movimiento Obrero en la Historia de España. Barcelona. Laia
Gilles Martinet. (). Siete Sindicalismos. Madrid. Ministerio de Trabajo Y AA. SS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/660G01031
Dereito Procesual Laboral/660G01032

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito do Traballo I/660G01011

Materias que continúan o temario
Introdución ao Dereito/660G01001
Informática Básica/660G01005
Historia Social e Política contemporánea/660G01009
Teoría das Relacións Laborais/660G01010
Dereito Sindical I/660G01013

Observacións

No apartado de Fontes de Información, toda a bibliografía e lexislación recomendada, debe de ser a última edición públicada



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías