Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Socioloxía do Traballo Código 660G01017
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Políticas sociolaborais. A5
Teoría e sistemas de relacións laborais. A11
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Adaptación a novas situacións. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: AS BASES DA SOCIOLOXÍA. Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques

TEMA 2: A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO.
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
TEMA 3: A ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
TEMA 4: O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 28 0 28
Lecturas A18 B1 B2 B3 B8 B14 C1 28 28 56
Proba obxectiva B1 B2 C1 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Valoración obxectiva da participación dos alumnos ás sesións presenciales.
Lecturas Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 48 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas ou comentario de texto.
No exame deberase alcanzar, como mínimo un 25 % de preguntas acertadas para que faga media co resto das cualificacións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición
Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 C1 Exame oral ou escrito, con preguntas ou comentario de texto.
No exame deberase alcanzar, como mínimo un 25 % de preguntas acertadas para que faga media co resto das cualificacións.
60
Lecturas A18 B1 B2 B3 B8 B14 C1 Lecturas críticas, análises de textos e artigos, comentarios e exposicións orais, de lecturas e traballos prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice o exercicio correspondente, poderase entregar en moodle nas 48 horas posteriores ( sempre que a condición e o tipo de práctica permítao), tendo en conta a nota será menor que si se entregara na clase.
Non se recollerán estes traballos pasadas 24 horas.

30
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 Exposición oral por parte do profesor, complementada con uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.

10
 
Observacións avaliación

Ao
alumno que na oportunidade de xuño non alcance o 50 % da asignatura, unha vez
sumadas todas as metodoloxías arriba mencionadas, gardaráselle na 2ª
oportunidade do mes de xullo a porcentaxe correspondente a "Lecturas"
e "Sesión magistral" e sumaráselle á nota obtida na "Proba
Obxectiva" de xullo.

Aquel alumno que realice só un 20 % (ou menos) da parte de Lecturas e un 20% (
ou menos) de “Sesión Maxistral” terá que presentarse á “Proba obxectiva” cuxa
cualificación será o 100%; tanto na oportunidade de xuño como de xullo.

















Fontes de información
Bibliografía básica FINKEL, L. (1994). La organización social del trabajo.. Ed. Pirámide. Madrid.
HOLM­DETLEV K:OHLER Y A. MARTÍN ARTILES (2006). Manual de la  sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Ed. Delta, Madrid
J.J. MACIONIS Y KEN PLUMMER (1999). Sociología. Ed. Prentice Hall. Madrid
J. ANTONIO SANTOS ORTEGA (1995). Sociología del trabajo. Ed. Tirant lo Blanch.Valencia
LÓPEZ PINTOR, R (1995). Sociología Industrial. Ed. Alianza. Madrid
WATSON, T (1995). Trabajo y sociedad.Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Ed. Hacer. Barcelona
SANTOS ORTEGA, A. Y POVEDA ROSA, M (2002). Trabajo, empleo y cambio social. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías