Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Socioloxía do Traballo Código 660G01017
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Políticas sociolaborais. A5
Teoría e sistemas de relacións laborais. A11
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Adaptación a novas situacións. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
B9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques

TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
TEMA 4. O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS As organizacións sindicais e patronais.
O caso español.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 28 0 28
Lecturas A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 28 28 56
Proba obxectiva B1 B2 C1 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Lecturas Lecturas críticas, comentarios, discusións, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar NA CLASE e subir a moodle no espazo habilitado, seguindo as instrucións do profesor.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica non realizada, a non ser que se xustifique convenientemente e tendo en conta que a súa cualificación será algo menor que si se entrega na clase, posto que o profesor non pode controlar o tempo nin os recursos que o alumno utiliza fora do aula. En todo caso, non poderán pasar máis de 24 hs entre a data da práctica feita en clase e a entrega. Doutra banda, hai que ter en conta que haberá algunhas prácticas, que pola súa metodoloxía non se poderán realizar fora do aula (por exemplo grupos de discusión, debates, presentacións, ete.)
Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición
Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 C1 Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

60
Lecturas A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 Lecturas críticas, comentarios, discusións, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar NA CLASE e subir a moodle no espazo habilitado, seguindo as instrucións do profesor. 40
 
Observacións avaliación

O alumno DEBERÁ OPTAR
POR UNHA DAS FORMAS DE AVALIACIÓN que se describen a continuación E
COMUNICARLLO AO PROFESOR a través do mail: mromani@udc  nos 15 primeiros días do inicio das clases e
non poderá cambiar a opción a non ser que sexa de forma xustificada e co
consentimento expreso do profesor. No caso de que o alumno non comunique ao
profesor no prazo establecido a modalidade de avaliación elixida, se evaluará
segundo a SEGUNDA FORMA DE AVALIACIÓN, é dicir, realizará só a proba obxectiva
sobre o 100% da materia.



PRIMEIRA FORMA DE AVALIACIÓN:

-      
Realizar
como mínimo o 25% da parte correspondente a LECTURAS (40%) e presentarse á
PROBA OBXECTIVA (60%). 

-      
Neste
caso sumásense as cualificacións obtidas nas dúas metodoloxías , TANTO NA
OPORTUNIDADE DE XANEIRO COMO EN XULLO. 

-      
Si a suma das dúas
metodoloxías non alcanzase o aprobado na oportunidade de Xaneiro, manterase a
cualificación obtida na parte correspondente a "LECTURAS" e sumarase
á cualificación obtida na PROBA OBXECTIVA da oportunidade de Xullo.

-      
É dicir, o alumno que
opte por este sistema de avaliación NON poderá presentarse só á PROBA OBXECTIVA
sobre o 100% nin en xaneiro nin en xullo.

 

SEGUNDA
FORMA DE AVALIACIÓN: 

-      
Realizar
só a PROBA OBXECTIVA (100%) tanto na oportunidade de Xaneiro como na de Xullo. 












Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías