Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Socioloxía do Traballo Código 660G01017
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
No caso de transferir todas as sesións a virtual, utilizaranse as ferramentas Moodle e Teams
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ninguna

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electronico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dubidas. Os horarios de titoría empregaranse preferentemente para resolver todas esas consultas e realizar reunións virtuais cos estudantes

Moodle: diariamente. Empregaranse, entre outras, as diferentes ferramentas dispoñibles como entrega de tarefas, foros e chat.

Teams: farase unha sesión grupal semanal para avanzar nos contidos teóricos e prácticos no tempo asignado para a materia segundo o calendario escolar. A petición dos estudantes, realizaranse conexións para aclarar dúbidas, tanto prácticas como teóricas, preferiblemente nas horas que, segundo o calendario, estean programadas titorías. Esta dinámica permite un seguimento normalizado e axustado das necesidades de aprendizaxe dos estudantes para desenvolver os contidos da materia.

4. Modificacións na avaliación
Non se realizarán cambios
*Observacións de avaliación:
Non se realizarán cambios

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Políticas sociolaborais. A5
Teoría e sistemas de relacións laborais. A11
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Adaptación a novas situacións. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
B9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques

TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS As organizacións sindicais e patronais.
O caso español.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C4 C1 14 14 28
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 14 42 56
Proba obxectiva B1 B2 C1 4 58 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións.
Proba obxectiva Ao longo das sesións realizaranse comprobacións periódicas de coñecemento con preguntas de elección curta e / o tipo test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tuteladose contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
O estudante solicitará por correo electrónico a hora de realizar o titoria, que se realizará coa ferramenta Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 C1 Ao longo do cuatrimestre haberá comprobacións periódicas de coñecemento de cada tema. O alumno que non logre o 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos) terá que facer unha proba final en segunda oportunidade en xullo, que abarcará toda a materia.
40
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos. Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, aquelas prácticas que a profesora indique. 50
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C4 C1 Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora.
Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto.

10
 
Observacións avaliación
  • PRIMEIRA OPORTUNIDADE:



     



    ·     
    Será imprescindible obter o 50% da cualificación
    correspondente a cada un dos apartados para avaliar para que se somen as
    diferentes metodoloxías a fin de obter a nota final. De non conseguir o mínimo
    esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia.



    ·      O alumno terá que alcanzar polo menos a puntuación
    dun 4 sobre 10 en cada unha das probas obxectivas para que faga media co resto
    das probas. A nota final da proba obxectiva realizarase sumando a nota de cada
    unha das probas obxectivas e dividíndoa entre 5 (o número de temas da materia). Se o alumno non superase a puntuación de 4 nalgunha das probas obxectivas, terá que facer unha proba obxectiva final que abarcará contidos dos 5 temas.



     



    SEGUNDA OPORTUNIDADE:



     



    Se o alumno supera na primeira oportunidade algunha das
    metodoloxías, manteráselle a nota desa/ s metodoloxía/ s e só terá que realizar
    a/ s que non superase na segunda oportunidade.



     



    CASOS ESPECÍFICOS:



     



    ·     
    Os alumnos que non poidan facer un normal
    seguimento da materia, por ter recoñecida dispensa de docencia, deberán
    poñerse en contacto coa profesora nos primeiros 15 días desde o comezo oficial
    das clases para adaptar os períodos de entrega das distintas probas, enviando
    un mail a maria.romani@udc.es. Aqueles alumnos que non se poñan en contacto no
    prazo establecido, realizarán o seguimento da materia como o resto do alumnado.



    ·     
    As adaptacións curriculares para estudantes con
    discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola
    Comisión de Docencia do centro, previo informe do PAT.