Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estatística Descritiva Código 660G01018
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
mcobian@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura de Estadistica Descriptiva pretende introducir ao estudante no coñecemento das técnicas estatísticas básicas, co obxectivo de que o axuden no seu futuro profesional á hora de tomar decisións en calquera contorna laboral e de relacións humanas. Para iso, desenvólvense os principais instrumentos estatísticos que serven para a descripción, resumo e comprensión da información dispoñible.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral A14
Dirixir grupos de persoas A15
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral A26
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese B2
Capacidade de organización e planificación B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Habilidades nas relacións interpersoais B7
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipo B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción á Estatística Descriptiva - Concepto e contido da Estatística Descriptiva. Estatística
Descriptiva e Estatística Inductiva.
- Poboación e Mostra
- Elementos e Carácteres: Variables e Atributos
- Censos e Enquisas
- A observación da poboación
2.- Distribucións de Frecuencias Unidimensionais - A reducción estatística
- Distribucións de Frecuencias
- Frecuencias: clases
- Tipos de distribucións de frecuencias
- Representacións gráficas
3.- Medidas de posición. - Concepto e propiedades dos promedios
- Media Aritmética.
- Mediana e Moda
- Outras Medias
- Cuantiles: cuartiles, deciles e centiles
4.- Medidas de Dispersión, Forma e Concentración - Conceptos
- Desviación Típica
- Varianza
- Coeficiente de Variación
- Indice de Gini e Curva de Lorenz
- Asimetría e Apuntamento
5.- Distribucións de Frecuencias Bidimensionais - Concepto e tipos. Tabulación
- Distribucións Marginais
- Distribucións e Condicionais
6.-Regresión e Correlacción. - Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 72 0 72
Solución de problemas A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 20 0 20
Proba obxectiva B1 B2 B4 C1 C6 C7 28 0 28
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Proba obxectiva Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Darase atención personalizada para a resolución dos problemas plantexados na clase, tanto na propia aula coma a través das tutorias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 B4 C1 C6 C7 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo destas preguntas. Supondrá ata un 80% da nota.
Todos os alumnos serán valorados nesta proba sobre oito puntos.
A nota da evaluación continua gardarase para a convocatoria do mes de xullo.
80
Sesión maxistral A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8

Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

A asistencia a clase e a participación na resolucion de exercicios supondrá ata un 10% da nota, sempre e cando se acuda a os 2/3 das clases do cuatrimestre.
10
Solución de problemas A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. A resolución de exercicios, prácticas e test entregadas polo profesor supondrá ata un 10% da nota sempre e cando sexan entregadas na fecha fixada polo profesor. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Isabel Castillo. Marta Guijarro (). - Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías