Identifying Data 2020/21
Subject (*) Descriptive Statistics Code 660G01018
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Lecturers
Cobián Casal, Mercedes
E-mail
m.cobian@col.udc.es
Web
General description A asignatura de Estadistica Descriptiva pretende introducir ao estudante no coñecemento das técnicas estatísticas básicas, co obxectivo de que o axuden no seu futuro profesional á hora de tomar decisións en calquera contorna laboral e de relacións humanas. Para iso, desenvólvense os principais instrumentos estatísticos que serven para a descripción, resumo e comprensión da información dispoñible.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
No se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Sesión maxistral
- Solución de problemas

*Metodoloxías docentes que se modifican

- A sesión maxistral presencial se realizará a través de internet
- A proba objetiva sustituirase por evaluación asíncrona de tareas e casos relacionados cos contidos da asignatura.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais, resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: Unha sesión semanal para o avance dos contenidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da Escola.

4. Modificacións na avaliación

- Evaluación asíncrona de tareas e casos :40%.

*Observacións de avaliación:
* Aqueles alumnos que teñan dispensa sustituirán a proba obxetiva pola resolución de tareas, casos o exercicos prácticos relacionados cos contenidos da asignatura que tendrán un peso do 100%.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán modificacions.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral A14
Dirixir grupos de persoas A15
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral A26
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese B2
Capacidade de organización e planificación B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisións B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Habilidades nas relacións interpersoais B7
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipo B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction to Descriptive Statistics. - Concept and content of the Descriptive Statistics .
- Descriptive Statistics and Inductive Statistics .
- Population and Sample
- Elements and Characters: Variables and Attributes
- Censuses and Surveys
- Observing the poboación
2. Frequency distributions Unidimendimensionales - The statistical reduction . tabulation
- Frequency Distributions
- Frequencies: classes
- Types of frequency distributions
- Graphic Representations
3. Measures of position. - Concept and properties of averages - Arithmetic Average
- Medium and Fashion
- Other Medias
- Quantiles : quartiles , deciles and percentiles
4. Dispersion Measures , Shape and Concentration - Concepts
- Typical Deviation
- Variance
- coefficient of variation
- Gini Index and Lorenz Curve
- Asymmetry and Targeting
5. Dimensional frequency distributions - Concept and types
- Marginal Distributions
- Conditional Distributions
6.-Regresión e Correlacción. - Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 33 33 66
Problem solving A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 30 30 60
Objective test B1 B2 B4 C1 C6 C7 2 20 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Objective test Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Personalized attention to solve the problems in class, both in the classroom itself and through the tutorials will .

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B1 B2 B4 C1 C6 C7 The written exam will be done on the dates set by the center at the end of the first quarter and in July, respectively.
This objective test may combine different types of questions: problem solving, multiple response, short response, and / or completion. You can also build with only one type of these questions. It will account for up to 70% of the grade.
All students who receive the continuous evaluation system will be evaluated in this test on seven points.
If you do not take the final exam and have obtained a continuous evaluation, the final mark will be the one obtained in the final exam.

The note of the continuous evaluation will be kept for the call of the month of July.

Those students with academic exemption, and who can not avail themselves of the evaluation system, will carry out this test on ten points. In no case will these students be valued for the above methodologies. They will only perform an objective test on ten points.
It is prohibited to access the exam room with any device that allows communication with the outside and / or storage of information, except those expressly authorized by the teacher.
40
Guest lecture / keynote speech A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8
Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions to students , in order to transmit knowledge and facilitate learning .

Attendance and participation in solving different practical cases proposed by the teacher in the sessions will be assessed. 5% will note and will need to overcome the objective test to add this score.
10
Problem solving A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 Technique by means of which a specific problematic situation has to be solved, based on the knowledge that was worked, that can have more than one possible solution. The resolution of exercises, practices and tests delivered by the teacher will suppose up to 25% of the grade, as long as they are delivered on the date set by the teacher. Those practices delivered after the deadline will not be evaluated. 50
 
Assessment comments

CONVOCATORIA ORDINARIA

Á nota obtida
na proba obxetiva se  lle sumará a das  restantes metodoloxías sempre e
cando o alumno aprobe  a devandita proba obxectiva.

CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA

Aqueles alumnos  que non superen a asignatura na convocatoria ordinaria, poderán gardar  a nota das outras
metodoloxías para a oportunidade de xullo.

DISPENSA

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba  obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.Estos  alumnos deberán comunicarse coa profesora nos 15 primeiros días  dende o comienzo oficial das clases . Si non o fan, considerarase  que optan polo  outro sistema de evaluación.


Sources of information
Basic Isabel Castillo. Marta Guijarro (). Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.