Identifying Data 2020/21
Subject (*) Social Research Techniques Code 660G01020
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Romaní de Gabriel, María
E-mail
maria.romani@udc.es
Lecturers
Romaní de Gabriel, María
E-mail
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
General description O obxectivo xeral desta materia é a capacitación dos e das estudiantes para a realización de investigacións sociais empíricas dentro da área de coñecemento das Relacións Laborais e os Recursos Humanos. Dado o carácter eminentemente práctico da materia, para a que innegablemente tamén se require unha formación teórica de base en torno á metodoloxía e ás técnicas de investigación empregadas nas Ciencias Sociais, esta materia pretende, asemade, orientar aos e ás estudiantes na realización da memoria fin de Grao da titulación en Relacións Laborais e Recursos Humanos.
Contingency plan MODIFICACIÓNS NOS CONTIDOS
Non se realizarán cambios

METODOLOXÍAS

Non se realizarán cambios

MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA O ALUMNADO

No caso de transferir todas as sesións a virtual, utilizaranse as ferramentas Moodle e Teams

Correo eletronico: diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver du?bidas. Os horarios de titoría empregaranse preferentemente para resolver todas esas consultas e realizar reunións virtuais cos estudantes

Moodle: diariamente. Empregaranse, entre outras, as diferentes ferramentas dispoñibles como entrega de tarefas, foros e chat.

Teams: farase unha sesión grupal semanal para avanzar nos contidos teóricos e prácticos no tempo asignado para a materia segundo o calendario escolar. A petición dos estudantes, realizaranse conexións para aclarar dúbidas, tanto prácticas como teóricas, preferiblemente nas horas que, segundo o calendario, estean programadas titorías. Esta dinámica permite un seguimento normalizado e axustado das necesidades de aprendizaxe dos estudantes para desenvolver os contidos da materia.


MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN
Non se realizarán cambios


MODIFICACIÓNS NA BIBLIOGRAFÍA/WEBGRAFÍA

Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. A25
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1. SOCIAL RESEARCH: DEFINITION AND CONCEPTS.
- The scientific methodology.
- Fines of social research.
- Fundamentals.
UNIT 2. MAIN SOCIAL RESEARCH TECHNIQUES. - Methodological plurality.
- Quantitative Techniques: survey, census and panel
- Qualitative techniques:participant observation, interviews , biographical methodology , analysis of life´s documents , discussion groups and observing personal documents.

UNIT 3. DATA SOURCES FOR THE STUDY OF LABOR RELATIONS
- Concept.
- Types of sources and who to select it.
- How to select scientific documentation.
UNIT 4. THE INVESTIGATION´S PROCESS: PLANNING AND DEVELOPMENT OF A DESIGN RESEARCH WORK. PRESENTATION OF DATA AND RESEARCH REPORT WRITING
- Essentials.
- Types of presentations.
- Structure of the reports.
- Use of references.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 14 42 56
Supervised projects A26 A31 B2 B3 B4 B9 B14 C1 C3 14 48 62
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 14 14 28
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Critical readings, comments, discussions, exhibitions and practical exercises that students must do in the time programmed by the teacher and upload in the space provided in moodle, following their instructions.

Supervised projects Supervised learning process aimed at helping students to work independently in a range of contexts (academic and professional). Focused primarily on learning ‘how to do things’ and on encouraging students to become responsible for their own learning.
Guest lecture / keynote speech Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions directed at students, in order to transmit knowledge and facilitate learning.


Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
It will be for readings, guiding each student on the work he has to do, how to do and information sources used.
Tutorial hours for any queries on the matter be established.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A26 A31 B2 B3 B4 B9 B14 C1 C3 The students will carry out a work with the knowledge acquired in the theoretical-practical sessions following the model / template of the TFG used in ERLAC. Said work will be done as a team and sent to the Moodle platform within the term established by the teacher. In order to add the score obtained in the work to the rest of the scores, at least 50% of the corresponding score must be obtained (2 points). If the student does not reach 50% of the mark corresponding to this methodology (2 points), he will have to carry out a similar work for the second opportunity 40
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 Objective assessment of the active and positive participation of the students in the lecture sessions through different tools proposed by the teacher. It will be necessary to obtain 50% (0.5 points) of the corresponding mark in this methodology to be added to the rest.

10
Workshop A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 Assessment of critical readings, comments, guided discussions, expositions, work and active and positive participation that students must do in the established time (individually or in groups) and upload to moodle in the space provided, following the teacher's instructions. . Each of the exercises will have an assessment according to the criteria established by the teacher, which will be communicated to the students. If the student does not reach 50% of the grade corresponding to this methodology (2.5 points), he will have to carry out for the second opportunity in July, those practices that the teacher indicates.

50
 
Assessment comments


















Sources of information
Basic García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Ispizua, M. y Lavia, C (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. . Madrid: Dextra
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas.

Guerr Frias, M. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (3ªed.). España: Manual Moderno.

Complementary

Guerra Frias, M. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (3ªed.). España: Manual Moderno.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Industrial Sociology/660G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Descriptive Statistics /660G01018

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.