Identifying Data 2020/21
Subject (*) Social Security Law I Code 660G01021
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Vázquez Forno, Jesús
E-mail
jesus.vazquez@udc.es
Lecturers
Vázquez Forno, Jesús
E-mail
jesus.vazquez@udc.es
Web http://www.erlac.es
General description A asignatura ten como obxectivo presentar aos estudantes os elementos definitorios do sistema de Seguridade Social en España. Deste xeito, os estudantes coñecerán como se estructura e xestiona o sistema de Seguridade Social , cal é o seu ámbito subxectivo de aplicación e as normas xerais da acción protectora así como o seu réxime económico e a responsabilidade dos suxeitos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos.

Os contidos non se modifican en caso de brote de pandemia.

2. Metodoloxías

A) Metodoloxías docentes que se manteñen


B) Metodoloxías docentes que se modifican


- Sesión Maxistral. Pasa a ser por video-conferencia
- Seminario. Pasa a ser por video-conferencia
- Traballo Tutela. Pasa a ser por video-conferencia
- Proba obxetiva. Realizarase través da plataforma Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ó alumnado

Os mecanismos de atención personalizada sufren as seguintes modificacións

Realizaránse por video-conferencia (individual o colectiva):

- Explicación dos temas incluidos na materia
- Resolución de dúbidas na aplicación práctica dos conceptos.
- Seguimiento dos traballos tutelados.
- Seguimiento da exposición dos traballos.
- Seguimiento da resolución de probas, exercicios, e cuestións

4. Modificacións na avaliación

A avaliación manténse a prevista inicialmente

5. Modificacións na bibliografía ou webgrafía.

Ningunha. O contido da ensinanza será independiente dos brotes da pandemia ou do formato das metodoloxías



A plataforma de video-conferencia utilizada será Microsoft Teams

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Definir modelos de proteccion social existentes. Coñecer las Normas generales del sistema de la Seguridad Social y lPrincipios y fines de la Seguridad Social. A2
salud laboral e prevención de riscos laborais A3
auditoria sociolaboral A7
A13
SEleccionar y gestionar información y documentacion laboral A14
A15
A16
A17
A27
A30
A31
C1
C2
C3
C4
C5
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Unit 1. Historical evolution and Spanish Social Security model. 1.1 Historical Evolution of Social Protection techniques.
1.2 Background and appearance of the Spanish Social Security system
1.3.- The constitutional model of Social Security
1.4. Sources Social Security System
1.5.- The distribution of powers between the State and the Autonomous Communities
Unit 2. Management and competencies of the Social Security System. 2.1.- Organización Administrativa: entidades gestoras y servicios comunes.
2.2.- Colaboración en la gestión: las mutuas de accidentes de trabajo y la colaboración en las empresas.
Unit 3. The scope and structure of the Social Security. Acts of framing.
3.1 Scope
3.1.1 Inclusions and Exclusions: nationality and residence.
3.2 The structure
3.2.1. Contributory, non-contributory and complementary
3.2.2 Tax: General Regime and Special Regimes. A special case: the worker members of capitalist corporations.
3.3. Legal regime of acts of framing
3.3.1 Registration of companies.
3.3.2 Membership, additions, deletions and changes in employee data
Unit 4. Economic system. The trading and collecting Social Security. 4.1 Funding for the Spanish Social Security: current system and proposed alternatives.
Quote 4.2; subjects obliged and responsible.
4.3 Dynamics of the obligation to contribute: the contribution bases, rates and fees.
4.4.- rules on the collection.
Unit 5. General rules of the protective action 5.1 Specific analysis of common and professional contingencies: the work accident and occupational disease in the general scheme.
5.2 Benefits: concept, types and characteristics.
Unit 6. Legal liability of subjects 6.1 The responsibility for business performance.
6.2 Offences and Penalties.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A13 A14 A17 C3 C4 C5 C6 C7 C8 22 45 67
Seminar A15 A16 A27 A31 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 22 36 58
Supervised projects A30 B13 3 6 9
Objective test A2 A3 A7 A31 B1 C1 C2 3 12 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminar Parte práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión maxistral".

O alumno deberá resolver os tres exercicios prácticos que se lle propoñen durante o curso
Supervised projects Consistirá na realización dun traballo proposto polo docente de carácter colectivo e deberá ser presentado e defendido ao finalizar o curso en formato TFG /máximo 15 folios)
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

A proba obxectiva consistirá nun exame tipo test de resposta múltiple (20 preguntas) varias preguntas teóricas de tipo curto e unha longa e a resolución de un ou varios casos prácticos propostos polo profesor. O test a as preguntas teóricas poden ser escritas ou orais.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
The course involves a systematic and inclusive learning acumulativ theoretical and practical, requiring overall exposure, and the gradual assimilation of concepts presented in the keynote session with discussion of such knowledge assimilation, casuistry and solve real cases, by fixing the reinforcement work schemes, acquiring skills effectively. Not enough fixing theoretical concepts and perspective required to check their efficiency and autoacreditar solving real cases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A2 A13 A14 A17 C3 C4 C5 C6 C7 C8
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación.
10
Supervised projects A30 B13 Realización e presentación oral dun traballo colectivo dos propostos polo docente da asiganatura sobre as materias da mesma, en formato TFG (máximo 15 folios) 20
Seminar A15 A16 A27 A31 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. 30
Objective test A2 A3 A7 A31 B1 C1 C2 Proba escrita sobre o temario da asignatura que valorará unha parte teórica e outra de resolución de supostos prácticos. 40
 
Assessment comments

It was essential to obtain 50% of the corresponding qualification to each of the sections to evaluate different methodologies to obtain the final average grade to join. Esigido not get the minimum in any of the methodologies, the student does not exceed the matter. In this case, the assessment will consist suspended in the ordinary call and be examined again in the opportunity of Jullo where the assessment methodology will be a single objective test worth 100% of the qualification, versando both on theoretical and practical content of program.

Alternatively, students who can not do a normal pursuit of the subject, may choose to examine 100% of their qualifications through a final objective test. Of not getting 50% of the total grade in the test, the evaluation will consist suspended in the ordinary call and be examined again in July the opportunity, where the assessment methodology will be a single objective test worth 100% of the qualification versando both on theoretical and practical content program do.

All students shall show visibly in his record of student if they choose Continuous assessment or final exam. Of non expressly stated, or non deliver the ad in fifteen days after the start of the academic year, it means opting for the final exam. The choice is final and irreversible for the call in progress.

Curricular adaptations for students with disabilities or special educational needs will be patterned by the Commission of teaching center on the report of PAT


Sources of information
Basic MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (Última Edicion). CUESTIONES PRÁCTICAS EN DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. PRESTACIONES. TIRANT LO BLANCH
JOSE FRANCISCO BLASCO LAHOZ (Última Edicion). CURSO DE SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANCH
MARTINEZ GIRÓN, J.;ARUFE VARELA, A.;CARRIL VÁZQUEZ, X.M. (última edición). Derecho de la Seguridad Social. Coruña. Netbiblo
REMEDIOS ROQUETA BUJ (Ultima edición). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
ALONSO OLEA, M; TORTUERO PLAZA J.L. (ultima edicion). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid. Civitas
ALARCON CARACUEL, M.R. (última edición). La Seguridad Social en España. Madrid Aranzadi
VIDA, J,: MONEREO, J.L.; MOLINA, C.;QUESADA R. (ultima edición). Manual de Seguridad Social. MAdrid. Tecnos. Darerra Edición.
MINISTERIO DE EMPLEO Y SEGURIDAD SOCIAL (). SEGURIDAD SOCIAL . WWW.SEG-SOCIAL.ES
MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (Última Edición). VADEMÉCUM DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANC
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida. Non obstante os profesores da asignatura publicarán en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia.
Complementary AA.VV. (2013). TODO SOCIAL. VALENCIA CISS


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Industrial Relations /660G01010
Employment Law I /660G01011
Employment Law II/660G01012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Administrative Law /660G01028

Subjects that continue the syllabus
Social Security Law II /660G01022
Community Employment Law and European Union Institutions/660G01035
Administrative Procedure for Employment and Legal Penalties/660G01041

Other comments

The Social Security legislation is very changeable, so the student should be aware of these changes and of course the subject assessment will be done according to current legislation at all times.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.