Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Economía Española Código 660G01025
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 11. Modificaciones en los contenidos
No se realizarán modificaciones

2. Metodologías

*Metodologías docentes que se mantienen
- Trabajo tutelado
- Taller

*Metodologías docentes que se modifican

- Pueba objetiva

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado

- Correo electrónico: Según la necesidad del alumnado. Se utilizará para hacer consultas, solicitar encuentros virtuales, resolver dudas y hacer seguimento de los trabajos tutelados.
- Moodle: Según la necesidad del alumnado.
- Teams: Una sesión semanal para el avance de los contenidos teóricos en la franja horaria que tiene asignada la materia en el calendario de la Escuela.

4. Modificacines en la evaluación

La prueba objetiva será sustituida por la resolución de supuestos prácticos con componente de reflexión personal y en relación a los contenidos de la asignatura.
Será imprescindible obtener el 50% de la nota correspondiente a cada una de las secciones a evaluar para que se sumen las diferentes metodoloxías para obtener la nota final. Si no se logra el mínimo requirido en cualquiera de las metodologías, el alumno no superará la materia.

Los alumnos que tengan dispensa , sustituirán la prueba objetiva por la resolución de supuestos prácticos con componente de reflexión personal y en relación a los contenidos dela asignatura que supondrán el 50% de la nota.
Realizarán también un trabajo en formato APA, en relación con los contenidos de la asignatura. Estos alumnos deberán enviar a la profesora un correo electrónico indicando el tema elegido. Dicho trabajo supondrá el 50% de la nota.
Será imprescindible obtener el 50% de la nota correspondiente a cada una de las secciones a evaluar para que se sumen las diferentes metodoloxías para obtener la nota final. Si no se logra el mínimo requirido en cualquiera de las metodologías, el alumno no superará la materia.

*Observaciones de evaluación:

5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía

No se realizarán modificaciones

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade de xestión da información.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A6 Economía y mercado de trabajo. A6
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas. A13
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A19 Identificar las fuentes de información económica y su contenido. A19
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica. A31
A35 Análisis crítico de las decisiones emanadas de los agentes que participan en las relaciones laborales. A35
B1 Resolución de problemas. B1
B2 Capacidad de análisis y síntesis. B2
B4 Capacidad de gestión de la información. B4
B8 Razonamiento crítico. B8
B9 Trabajo en equipos. B9
B10 Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad. B10
B12 Motivación para la calidad. B12
B13 Adaptación a nuevas situaciones. B13
B14 Aprendizaje autónomo. B14
B15 Creatividad. B15
B17 Sensibilidad hacia temas medioambientales. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C1
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. C4
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. C5
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C6
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CRECEMENTO ECONÓMICO E CAMBIO ESTRUCTURAL DA ECONOMÍA ESPAÑOLA 1. Introducción
2. Conceptos básicos de crecemento
3. Crecemento económico español no longo prazo
TEMA 2. MERCADO DE TRABALLO 1. Introducción
2. Contexto actual do mercado de traballo
3. Etapas e factores explicativos
TEMA 3. RECURSOS NATURAIS E HUMÁNS 1. Introducción
2. Territorio, recursos naturais e ambientais
3. Estructura demográfica
TEMA 4. DISTRIBUCIÓN DA RENDA 1. Introducción
2. Crecemento económico rexional
3. Eixos do crecemento español
4. Rexións españolas e europeas
5. Política económica e desigualdades
TEMA 5. DISTRIBUCIÓN FUNCIONAL DA RENDA 1. Introducción
2. Distribución funcional da renda
3. Distribución persoal da renda
TEMA 6. O SECTOR PÚBLICO ESPAÑOL 1. Introducción
2. O papel do Estado na economía
3. O sector público en España
4. A Facenda Pública
5. Gasto público e Estado do Benestar
6. Ingresos públicos
7. Saldo presupostario
TEMA 7. ESTRUCTURA ECONÓMICA SECTORIAL 1. Introducción
2. Sector agrario
3. Sector industrial
4. Sector servicios

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A6 A13 A18 A19 B1 B4 B8 B9 B14 C1 C3 C6 20 30 50
Traballos tutelados A6 A13 A19 A31 A35 B2 B4 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 30 60
Proba obxectiva A18 A19 B1 B4 B8 B14 C1 2 34 36
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, discusiones, exposiciones y ejercicios prácticos que los alumnos deben realizar en el tiempo programado por la profesora y subir en el espacio habilitado en moodle, siguiendo sus instrucciones.
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor. Éste sistema de enseñanza se basa en dos eelementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Metodoloxía destinada a reforzar determinados aspectos da aprendizaje autónoma do estudante mediante o seguimento e supervisión de distintas actividades programadas (busqueda de datos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición dos traballos)


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A18 A19 B1 B4 B8 B14 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Á nota obtida na proeba obxetiva se lle sumará as obtidas nas outras metodoloxías sempre e cando obténgase 2 o mais puntos en dicha proba.
50
Traballos tutelados A6 A13 A19 A31 A35 B2 B4 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización e exposición dun traballo relacionado co contido da materia.
25
Obradoiro A6 A13 A18 A19 B1 B4 B8 B9 B14 C1 C3 C6 Valoración de las lecturas críticas, comentarios, discusiones dirigidas, exposiciones, trabajos y participación activa y positiva, que los alumnos deben realizar en el tiempo establecido (individualmente o en grupo) y subir a moodle en el espacio habilitado, siguiendo las instrucciones de la profesora. 25
 
Observacións avaliación

CONVOCATORIA ORDINARIA

Á nota obtida na proba obxetiva se  lle sumará a
das  restantes metodoloxías sempre e cando o alumno obtenga más de 2 puntos en dicha proba.

CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA

Aqueles
alumnos  que non superen a asignatura na
convocatoria ordinaria, poderán gardar  a nota das outras metodoloxías
para a oportunidade de xullo . Ao igual que na convocatoria ordinaria, 
a  ditas metodoloxías se lles sumara a proba obxetiva sempre y cando obtenganse más de 2 puntos en dicha proba.

DISPENSA

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un
normal seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba  obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.

EN RELACIÓN COS TRABALLOS TUTELADOS VALORARASE:

 

– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo

- A profundidade do contido

- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto
disciplinar

- A utilización de fontes documentais complementarias e
actuais

- A presentación e a claridade da exposición


Fontes de información
Bibliografía básica Ana Grave (). Fundamentos de Economía . Pearson
Maynar Mariño (). La economía de la Empresa en el Espacio Superior Europeo. McGraw hill
Garcia Delgado, J.L. y R. Myro (Directores) (2012). Lecciones de Economía española. Civitas Thomson Reuters.

Bibliografía complementaria

Picazo, A. (coord.) (2003), Prácticas de economía española, 1ª edición, Madrid, Cívitas.

Boletín Trimestral del Banco de España (IV Trimestre 2013 y I Trimestre de 2014)

Encuesta de Población Activa del INE (IV Trimestre de 2013 y I Trimestre de 2014)

Contabilidad Regional de España del INE (IV Trimestre de 2013 y I Trimestre de 2014)

Informe anual de la economía española de la OCDE 2013

Argandoña, A. y J.A. García Duran (1993), Macroeconomía española, Cifras e ideas. Madrid, McGraw Hill.

Mankiw, N.G. (2004), Macroeconomía intermedia, Madrid, McGraw-Hill.

Garcia de la Cruz J.M. t Ruesca, S.M. (coords.) (2007), Economía Española: estructura y regulación, Thompson, Madrid

Martínez, E. (dir.) (2008), Economía Española, 2ª Edición, Ariel Economía, Barcelona

Servicio de Estudios del Banco de España (2005), El análisis de la economía española, Alianza Editorial, Madrid.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Economía/660G01002
Estrutura Social/660G01036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Economía do Traballo/660G01027

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías