Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Contabilidade Código 660G01026
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobián Casal, Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Profesorado
Cobián Casal, Mercedes
Pereira Pardo, María del Carmen
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
mpereirapardo@erlac.es
Web
Descrición xeral O obxetivo básico que se quere alcanzar con esta asignatura é que o alumno entenda e interiorice os conceptos e ferramentas máis importantes no proceso de elaboración, interpretación e comunicación da contabilidade.
Plan de continxencia

1. Modificacións nos contidos
NO se realizaran cambios

2. Metodoloxías.
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
- A sesión maxistral presencial será realizada a través de internet

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais, resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Teams: Unha sesión semanal para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da Escola.


4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación: Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
-No se realizaran cambios


Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir as destrezas para poder elaborar e interpretar a información financeira e os principáis recursos para poder analizala. A6
A10
A13
A14
A18
A19
A25
A31
A34
A35
Básicas / Xerais B2
B3
B4
B6
B8
B9
B12
B13
B14
Transversais / nucleares C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
PARTE 1


Tema 1: Contabilidade e normativa contable
Tema 2: O patrimonio
Tema 3: O Inventario.
Tema 4: O rexistro Contable
Tema 5: O Plan Xeral de Contabilidade
Tema 6: Gastos e Ingresos.
Tema 7: O proceso contable.
PARTE 2 Tema 8: Activo no corrente
Tema 9: Activo corrente
Tema 10: Pasivo
Tema 11: As Contas Anuais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A18 A19 A25 A31 B2 B3 B4 B9 B13 C1 5 10 15
Análise de fontes documentais A6 A10 A13 A18 A19 A31 A34 B2 B3 B4 B14 C1 2 1 3
Sesión maxistral A10 A18 A19 A31 B2 B3 B4 C1 C3 50 25 75
Estudo de casos B2 B3 B8 B9 B12 C3 15 0 15
Proba obxectiva A10 A13 A14 A18 A19 A31 A35 B2 B3 B4 B6 B8 B14 C1 20 20 40
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas A metodoloxía será activa-participativa para que os alumnos empreguen os coñecementos nas prácticas que se realicen.
Utilizarase a dinámica de grupo para fomentar a participación dos alumnos na resolución de problemas.
Análise de fontes documentais Búsqueda de documentación, tanto impresa como electrónica, sobre a materia.
Sesión maxistral Explicacións da materia da asignatura
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Proba obxectiva Os alumnos deberán resolver un exercicio práctico do conxunto da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Aclaración das dúbidas que vaian xurdindo a medida que se vai avanzando na explicación da materia da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A10 A13 A14 A18 A19 A31 A35 B2 B3 B4 B6 B8 B14 C1 Resolución dun suposto práctico. 40
Solución de problemas A18 A19 A25 A31 B2 B3 B4 B9 B13 C1 Test y desarrollo de preguntas sobre la materia tratada en las clases magistrales 60
 
Observacións avaliación

El alumno deberá superar ambas metodoloxias para aprobar a asignatura. A nota final será a media de ambas.

A evaluación da oportunidade de Xulio realizarase cos mesmos criterios utilizados na convocatoria de maio.

 Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguimento da materia, poderán optar por examinarse do 100% do seu
cualificación por medio dunha proba obxectiva final.


Fontes de información
Bibliografía básica HORNGREN, HARRISON Y OLIVER (2010). Contabilidad. Person
RODRIGUEZ ARIZA, L Y LOPEZ PEREZ, M.V. (2011). Contabilidad General.Teoria y práctica. Pirámide
OMEÑACA GARCIA,J (2007). Del PGC de 1990 al Nuevo Plan General de Contabilidad y PCG de PYMES. Deusto
CAMACHO, M. Y RIVERO, M.J. (2010). Introducción a la contabilidad financiera. Pearson
AMADOR FERNANDEZ,S. ROMANO APARICIO (2008). Manual del nuevo Plan General Contable. CEF
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2008). Nuevo Plan General Contable. 125 Supuestos prácticos. Francis Lefebvre
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2008). Nuevo Plan General Contable.110 Supuestos prácticos. Francis Lefebvre
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2007). Nuevo Plan General Contable.205 supuestos prácticos. Francis Lefebvre
MARTINEZ ARIAS, A y GARCIA DIEZ, J (2010). Supuestos de Contabilidad General. Civitas
GÓMEZ, A.P., ALCAREZ, F. J.,RODRÍGUEZ, P. (2009). Supuestos de contabilidad para Pymes. Pearson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Economía/660G01002
Organización de Empresa/660G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Valoración Contable/660G01045

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías