Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A9 |
Socioloxía do traballo e Técnicas de Investigación Social. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Economía e mercado de traballo. Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e
contratación laboral. Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. Identificar as
fontes de información económica e o seu contenido. Resolución de problemas. Capacidade de
análisis e síntesis. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información
dispoñible para resolver os problemas cos que debe enfrontarse.
|
A1 A6 A10 A16 A18 A19 A22 A23 A26 A31 A33 A34
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprensión do funcionamento, interpretación e políticas a implementar nos diferentes tipos de mercado de traballo. Anticipación de políticas sociolaborais e os seus efectos. Coñecemento do papel dos diferentes actores do mercado de traballo (empresa, traballadores, sindicatos, governos, institucións, etc.) |
A1 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A16 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Traballo, empresa e globalización económica. |
- O funcionamento dos mercados de traballo.
- O "traballo" como "mercadoría singular".
- Demanda e Oferta de traballo.
- Traballo e globalización económica. |
TEMA 2. Conceptos, definicións e estatísticas do mercado laboral. |
- Introducción. A economía laboral como disciplina
- Conceptos laborais e estatísticos básicos.
- Indicadores do mercado laboral.
- Fontes de información para o estudo dos mercados laboráis. |
TEMA 3. Enfoques teóricos para a análise do mercado laboral. Oferta, Demanda e Salarios. |
- As aproximacións tradicionais: neoclásicos, keynesianos, marxistas e institucionalistas.
- Enfoques recentes: institucionalistas, Escolas de Chicago e Cambridge, modelo matching, mercados transicionais, etc.
- Oferta, Demanda e Salario desde una perspectiva teórica. |
TEMA 4. Cualificación da Oferta de Traballo. O Capital Humano. |
- Educación e emprego na teoría económica.
- Teorías de mercado de traballo e política laboral.
- Educación e emprego en Europa, España e Galicia. |
TEMA 5. As Institucións Laborais. |
- As Institucions Laborais: orixe e tipoloxía.
- As Institucións Laborais en Europa e España. |
TEMA 6. O mercado de traballo e as políticas activas de emprego. |
- Políticas laborais: fundamentos económicos.
- Políticas activas de emprego: definición e características.
- Estratexia e aplicación de política activas de emprego: UE e España. |
TEMA 7. O mercado de traballo e as políticas pasivas de emprego. |
- Historia da protección por desemprego.
- Visión teórica da prestación por desemprego.
- Políticas pasivas de emprego: definición e características.
Políticas pasivas de emprego: UE e España. |
TEMA 8. Reformas estructurais na regulación laboral e
flexibilidade laboral na empresa. |
- A flexbilidade laboral: concepto, teorias e aplicacións.
- Flexibilidade numérica vs. flexibilidade funcional.
- As Reformas laboráis: a experiencia española. |
TEMA 9. A dinámica do mercado de traballo en España. |
- Estrutura e dinámica do mercado de traballo en España.
- Desequilibrios fundamentais do mercado de traballo español.
- Os salarios e a negociación colectiva en España.
- Indicacións para un diagnóstico do funcionamento do mercado de traballo en España. |
TEMA 10. O futuro do traballo. |
- O traballo na economía global e cibernética.
- O traballo e as súas novas dimensións.
- Reconfiguración do Estado de Benestar.
- Transformacións organizativas e fragmentación laboral.
- Traballo, consumo e benestar: un debate.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A16 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C6 C8 |
15 |
35 |
50 |
Supervised projects |
A1 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
35 |
50 |
Directed discussion |
A3 A5 A6 A9 A11 A12 A13 A18 A19 A31 A33 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
15 |
25 |
Objective test |
A18 B2 B4 |
5 |
15 |
20 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Supervised projects |
O alumno levará a cabo dous traballos relacionados coa materia: un individual e un en grupo. O alumno entregará os traballo en datas sinaladas e anteriores ao examen da primeira oportunidade, que se indicará aos alumnos ao comezo do curso. Estes traballos prantexanse como aplicación dos coñecementos adquiridos, serán guiados en horario de prácticas e utilizarán de páxinas web oficiais (INE, EUROSTAT, FMI, ONU, World Bank, etc.). |
Directed discussion |
Modalidade formativa orientada á aplicación dos aprendizaxes, combinando diferentes metodoloxías: exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Directed discussion |
|
Description |
Accións orientadas cara a resolución e aclaración das dúbidas, cuestión e prantexamentos do alumnado, en relación coa materia.
As adaptacións curriculares para estudiantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas poa Comisión de Docencia do centro, previo informe do PAT.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de traballos relacionados có contido da materia e presentación dos mesmos. Resolución de exercicios e supostos que deberá entregar o estudante aos profesores.
1 traballo individual = 30%.
1 traballo en grupo = 20%.
Asistencia, participación, probas e debates en sesións teóricas e de exposicións = 10% |
60 |
Objective test |
A18 B2 B4 |
Consistirá nun exame escrito con preguntas tipo test e preguntas a desenvolver, relacionadas cos contidos teóricos e prácticos da asignatura e cos contidos expostos e debatidos polos alumnos nas clases, a partir dos traballos individuais e grupais. |
40 |
|
Assessment comments |
Para superar a asignatura é necesario acadar un mínimo de 50 puntos.
Como alternativa, aquel alumnado que non poida facer un normal seguemento da asignatura, por ter recoñecida a Dispensa de Docencia, poderá optar por examinarse nunha proba obxectiva durante os periodos de avaliación oficialmente establecidos; o valor de dita proba supón o 100% da calificación. De non acadar o 50% do total da calificación en dita proba, a materia constará como suspensa na convocatoria ordinaria e o alumnado poderá voltar a examinarse na segunda oportunidade (normalmente Xullo), donde a metodoloxía de evaliación será unha proba obxectiva por valor do 100% da calificación, versando sobre os contidos tanto teóricos como prácticos do programa da materia.
Todo o alumnado deberá explicitar ao profesor mediante mail, ou a través das fichas de estudiante (en caso de que se requiran) se teñen solicitado a dispensa e se esta se lles foi concedida, debendo consignar se a súa avaliación é continua ou mediante proba obxectiva final (DISPENSA).
O ALUMNADO NON PODE SER AVALIADO POR AVALIACIÓN CONTINUA E SIMULTÁNEAMENTE POR PROBA OBXECTIVA FINAL (DISPENSA)
|
Sources of information |
Basic
|
McConell, C., Brue, S. y Macpherson, D.A. (2007). Economía Laboral. Madrid, McGraw Hill
Palacio, J.I. y Álvarez, C. (2004). El mercado de trabajo: análisis y políticas. Madrid, Akal |
Bibliografía básica que se adapta perfectamente ao programa da asignatura. |
Complementary
|
Hamermesh, D. y Rees, A. (1984). Economía del trabajo y los salarios.
Lasierra, J.M., Murayama, C., Ruesga, S.M. (Coord.) (2002). Economía del trabajo y política laboral. Madrid, Pirámide
Hernández, C. y Carrasco, J.A. (2005). Ejercicios de Economía Laboral. Madrid, McGraw Hill
Becker, G. (1983). El capital humano. Madrid, Alianza
Toharia, L., C. Albert, I. Cebrián, C. García-Serrano, I. García-Mainar, M.A. Malo, G. Moreno y E.Vi (1998). El mercado de trabajo en España. Madrid, McGraw Hill
Toharia, L. (editor) (1983). El mercado de trabajo: teorías y aplicaciones.
Fina, L. (2001). El reto del empleo. Madrid, McGraw Hill
Fujii, G. (Coordinador) (2004). El trabajo en un mundo globalizado. Madrid, Pirámide
Gallego, J.R., Nácher, J. coords, (2001). Elementos básicos de Economía. Un análisis institucional. Valencia, Tirant lo Blanch
Alonso, A. y P. Bouso (1996). Introducción práctica a la economía laboral. Pontevedra, Ilustre Colegio de Graduados Sociales
Ashenfelter, O.C. y Layard, R. (comps) (1991). Manual de Economía del Trabajo, vols. I y II. Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Fina, L. (2001). Mercado de trabajo y políticas de empleo. Madrid, Consejo Economico y Social
Ehrenberg, R. y R. Smith (2001). Modern Labor Economics. Theory and Public Policy (7ºed.). Nueva York, Addison Wesley Longman
Recio, A. (1997). Trabajo, personas, mercados. Manual de Economía Laboral. Barcelona, Icaria
Becker, G. (1987). Tratado sobre la familia. Madrid, Alianza
Organización Mundial del Trabajo (). www.ilo.org .
Instituto Nacional de Empleo (). www.inem.es .
Ministerio de Trabajo (). www.mtas.es .
Seguridad Social (). www.seg-social.es. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Introduction to Economics/660G01002 | Business and Economics/660G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
The Spanish Economy /660G01025 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
O contido de Economía do Traballo esixe un coñecemento previo do análisis micro e macroeconómico e da economía e os mercados en xeral, asó como do comportamento do consumidor e do productor. Asimesmo resulta apropiado ter unha visión global dos distintos sectores da economía española. |
|