Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas de Negociación Código 660G01029
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Psicoloxía
Coordinación
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
ana.lopez-corton@udc.es
Profesorado
Couceiro Naveira, Benito
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
b.couceiro@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
Descrición xeral O contenido desta asignatura está enfocado a que o alumno/a coñeza as distintas fases dos procesos negociadores, analizando o seu desenrolo e profundizando nas características dos diversos interlocutores. Ademáis analizarase o comportamento dos individuos e os grupos, así como os límites da negociación e as formas finais de alcanzar acordos.
Plan de continxencia 1. Modificacionesen los contenidos
No habrá cambios
2. Metodologías
*Metodologías docentes que se mantienen
Todas:

*Metodologías docentes que se modifican
La sesión magistral presencial será realizada virtualmente

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: según la necesidad del alumnado, para resolver dudas
Moodle: según la necesidade del alumnado
Clase virtual, en gran grupo para el avance de los contenidos teórico y de los trabajos tutelados, así como de las clases interactivas

4. Modificaciones en la evaluación
La prueba de ensayo y/o examen podrá ser sustituido/a por análisis de fuentes documentales y/o estudio de casos

5. Modificaciónes de la bibliografía o webgrafía
No se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A8 Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Psicología del Trabajo y Técnicas de negociación. A8
Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas A13
Dirigir grupos de personas. A15
Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales A20
Aplicar los conocimientos a la práctica. A31
Resolución de problemas B1
Capacidad de análisis y síntesis. B2
Capacidad de organización y planificación. B3
Capacidad de gestión de la información B4
Toma de decisiones B5
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional B6
Habilidades en las relaciones interpersonales. B7
Razonamiento crítico. B8
Trabajo en equipos. B9
Motivación para la calidad. B12
Adaptación a nuevas situaciones B13
Aprendizaje autónomo. B14
Creatividad. B15
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C1
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. C4
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C6
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. C8
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
Liderado. B16
Dirección e xestión de recursos humanos. A4
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral A16
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais A35

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. DEFINICIÓN E CARACTERÍSTICAS DA NEGOCIACIÓN
1.1 ¿Sabemos negociar?
1.2 O entorno da negociación.
1.3 Características do negociador.
1.4.Recomendacións prácticas na negociación.
TEMA 2. O PROCESO E TÉCNICAS NEGOCIADORAS 2.1. Etapas na negociación
2.2. O estilo da negociación
2.3. A percepción na negociación
2.4. A persuasión e influencia na negociación
2.5. Errores a evitar nos procesos de negociación
TEMA 3. O CONTEXTO NEGOCIADOR 3.1.Diferencias culturais e o sus efectos na negociación
3.2. Negociación internacional
3.3. Negociación colectiva.
3.4. Negociacións laborais
3.5. Intervención de terceras partes
3.6. O uso do espacio o mobiliario
TEMA 4. A COMUNICACIÓN NA NEGOCIACIÓN 4.1 O proceso de comunicación
4.2. A escucha activa
4.3. Hablar efectivamente
4.4. A asertividade
4.5. A linguaxe non verbal
4.6. Comunicación electrónica
TEMA 5. MÉTODOS DE NEGOCIACIÓN 5.1. Proxecto de Negociación Harvard (Harvard Negotiation Project)
5.2. Os 7 hábitos da xente altamente eficaz
5.3.As emoción na negociación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A4 A14 A32 A33 A34 A35 B2 B8 B12 C7 C8 6 15 21
Sesión maxistral B4 5 0 5
Estudo de casos A16 A31 B1 B3 B6 B7 B9 B13 B14 B15 B16 C6 17 85 102
Proba de ensaio A8 A13 A15 A20 A27 C1 C4 2 0 2
Traballos tutelados B5 B10 C3 3 15 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
- Seguimiento dos traballos tutelados, presentación e exposición das lecturas.
- Resolución das dúbidas específicas de cada alumno/a
- A atención se prestaráse nas horas de clase previstas para esta actividade e en horario de tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A8 A13 A15 A20 A27 C1 C4 Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.

A proba constará de días partes, correspondientes a materia que imparte cada profesor. Será necesario superar cada una das partes para superar a proba. Además para aprobar a asignatura, e imprescindible ter superada a proba de ensaio
40
Sesión maxistral B4 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
10
Traballos tutelados B5 B10 C3 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
20
Estudo de casos A16 A31 B1 B3 B6 B7 B9 B13 B14 B15 B16 C6 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo 30
 
Observacións avaliación

1ª Oportunidade de DECEMBRO/ENERO

A nota final ser a suma de todas as metodoloxías arriba indicadas. Será necesario ter aprobadas as dúas partes da  prueba de ensaio/desenrolo  correspondentes a materia impartida por cada un dos profesores  para superar a asignatura.

2ª Oportunidade de XUÑO/XULIO

Aquelas persoas que no aprobasen o no se presentasen na  convocatoria anterior   a proba de ensaio/desenrolo poderán gardar a nota das outras metodoloxías para esta oportunidad siempre e cuando teñan, no conxunto de ditas metodoloxías,  de nota, a lo  menos, un 2 sobre 4, debendo realizar a prueba de ensaio/desenrolo para superar esta convocatoria.

Aquelas peroas que no se presentasen as metodoloxías:  estudo de casos, sesión maxistral, traballos tutelados e  presentación oral;ou teñan unha nota inferior a 2  nas mesmas, deberán realizar unha única proba que computará o 100% da nota

NO ASISTENCIA A CLASE/DISPENSA

Aquelas persoas que por causas debidamente xustificadas, no poidan asistir a clase, deberán poñerse en contacto cos profesores o inicio do cuatrimestre para optar a modalidade de avaliación continua (onde non computará a metodoloxía de sesión maxistral, pudiendo obtener unha nota máxima de 9 sobre 10) ou presentarse a un único examen que computará o 100% da nota  

  


Fontes de información
Bibliografía básica Pease, A. (2011). El arte de negociar y persuadir. Barcelona. Amat
Mundate Jaca, L y Medina Diaz, F.J. (2007). Gestión del conflicto, negociación y mediación. Madrid. E. Piramide
Goleman, D. Cherniss, C. (2005). La inteligencia emocional en el trabajo. Barcelona. Kairós
Covey, S. ( 1997). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. . Madrid. Paidós Ibérica
De Manuel Dasí, F. y Martínez-Vilanova Martínez (2015). Los cien errores en los procesos de negociación. Madrid. ESIC. Editorial
Fisher, R.; Ury, W. y Patton, B. (2011). Obtenga el sí : el arte de negociar sin ceder. Madrid. Gestión 2000
Budjac, B.A. (2011). Técnicas de Negociación y Resolución de Conflictos. Mexico. Pearson.Prentice-Hall
De Manuel Dasi F, y Martínez-Vilanova, R. (2009). Técnicas de Negociación. Un método práctico. Madird.ESIC Editorial
De Manuel Dasí, F. y Martínez-Vilanova Martínez (2015). Técnicas de negociación. Un método práctico... Madrid. ESIC. Editorial
Ovejero Bernal, A. (2004). Técnicas de negociación: como negociar eficaz y exitosamente. Madrid. McGraw-Hill

Bibliografía complementaria Robbins Sthepen, P (2009). Comportamiento organizacional. Nuncapal de Juarez. Pearson Ediciones
De Manuel Dasi, F y Martínes Villanova (2000). Comunicación y negociación comercial. Madrid. ESIC Editorial
Feliu, J y Lajeunessse, S (2002). Dinamica y gestión del conflicto. La perspectiva psicosocial. Barcelona. UOC
Breton, P (2009). El arte de convencer:Las claves para argumentar y ganar una negociación. Barcelona. E. Paidos
Lewicki, R.J. Barri, B y Saunders, D.M. (2008). Fundamentos de negociación. Mexico.McGraw-Hill
De Manuel Dadi,F y Martíniez Villanova, R (2007). Habilidades de comunicación para directivos. Madrid. ESIC Editorial
Fisher, R y Shapiro, D (2008). Las emociones en la negociación: como ir más allá de la razón en la planificación y desarrollo. Barcelona. E. Granica
Malaret, J (2007). Nagociación en acción: acuerdos eficaces de la mesa de negociación. Madrid. Diaz de Santos
López-Cortazar Navarro, C y Ruiz Gonzalez, M. (2009). Negociación inteligente: la creatividad más allá de la técnica. Collado Villalba. E. Delta
Agulló, E y Ovejero Bernal (2002). Trabajo, individuo y sociedad. Madrid. E. Piramide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Socioloxía do Traballo/660G01017
Comportamento Organizacional/660G01019
Dirección Estratéxica/660G01030
Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial/660G01038

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Organización de Empresa/660G01003
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015
Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016
Socioloxía do Traballo/660G01017
Economía do Traballo/660G01027
Auditoría Laboral/660G01034

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías