Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Dirección Estratéxica Código 660G01030
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martínez Fernández, Rafael
Correo electrónico
rafael.martinez1@udc.es
Profesorado
Martínez Fernández, Rafael
Varela Porteiro, Lucía
Correo electrónico
rafael.martinez1@udc.es
lucia.varela.porteiro@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura "Xestión Estratéxica" significa a adquisición de coñecementos básicos de estratexia de negocio e desenvolvemento de ferramentas para aliñar a xente coa estratexia e obxectivos da organización. O curso consta de tres partes; na primeira parte leva ao coñecemento e uso de conceptos básicos de estratexia de negocio, (a definición da estratexia, os elementos que o compoñen, as vantaxes competitivas, os grupos de interese, factores de éxito, etc ...) conceptos que son necesarios para desenvolver capacidades para a segunda e terceira parte do programa. Na segunda parte, desenvolveremos a estratexia da empresa, analizando o sector en que pode operar, a cultura da empresa (misión, visión e valores), a definición da organización para realizar a súa estratexia e os diferentes modelos organización para alcanzar este obxectivo. Por último, a terceira parte vai traballar con diferentes ferramentas de conexión e aliñar a xente á estratexia da organización. Neste sentido, as persoas están integradas na estratexia da empresa que ocupa un papel fundamental no éxito de organizacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B9 Traballo en equipos.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organización y dirección de empresas. A10
A15
A23
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B11
B15
B16
C5
Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas. Dirigir grupos de personas. Participar en la elaboración y diseño de estrategias organizativas, desarrollando la estrategia de recursos humanos de la organización. Aplicar los conocimientos a la práctica. A13
A15
A23
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B9
B16
C1
C3
C6
A10
A13
A15
A23
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C3
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
1.- CONCEPTOS BÁSICOS DA ESTRATEXIA EMPRESARIAL 1.- O Concepto de Estratexia Empresarial
2.- Os factores de éxito. A Ventaxa Competitiva.
3.- O Cadro de Mando.
4.- O Análisis do Entorno. Os grupos de Interés
5.- Planificación Estratéxica de RR.HH.
2.- AS PERSOAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA 1.- Misión, Visión e Valores
2.- O Modelo de Negocio. O Valor dos postos clave.
3.- O Plan de Persoas.
4.- A Xestión do Cambio.
5.- A Xestión Internacional das Persoas.
3.- FERRAMENTAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA 1.- Boas Prácticas en Xestión de Persoas
2.- A Comunicación o Servizo da Estratexia
3.- Modelos de Compensación, Evaluación ou Recoñecemento.
4.- Ferramentas de flexibilidade e desvinculación.
5.- A Auditoría da función de RR.HH.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos 1 6 7
Lecturas 3 7 10
Portafolios do alumno 7 15 22
Proba obxectiva 2 0 2
Seminario 42 8 50
Sesión maxistral 21 20 41
Traballos tutelados 3 13 16
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia.
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados
Portafolios do alumno E unha carpeta ou archivador ordenada por seccións debidamente identificada ou etiquetada, que contén os rexistros ou materiais producto das actividade de aprendizaxe realizadas polo alumno nun periood de tempo, cos comentarios e calificacións asignadas polo profesor, o que permite visualizar o progreso do alumno. No portafolios se inclúe todo o que fai o alumno ( apuntamentos, notas de clase, traballos de investigación, guías de traballo, comentarios, resúmenes, etc...)
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Sesión maxistral Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia.
Traballos tutelados Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos ou profesionais), Está referida prioritariamente o aprendizaxe de como facer as cousas. Constitúe unha opción basada no que os estudantes asuman a responsabilidade do seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos; o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimentos de ese aprendizaxe polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Eventos científicos e/ou divulgativos
Lecturas
Portafolios do alumno
Proba obxectiva
Seminario
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
O seguimento dos traballos tutelados, da elaboración do portfolio, a presentación e exposición das lecturas e a xustificación e breve resumen da asistencia a eventos científicos ou divulgativos se realizarán nas datas e horario que acorden o profesor e os alumnos das recollidas na guía do estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia. 10
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados 10
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar. 40
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. 30
Sesión maxistral Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia. 10
 
Observacións avaliación

A ponderación da avaliación realizarase tomando como referencia a asistencia as clases teóricas e prácticas da asignatura así como a realización de lecturas e entrega dun comentario os textos recomendados polo profesor, ou a participación a eventos divulgativos ou científicos.

A asistencia a proba obxetiva é obrigatoria e será necesario acadar alomenos un 30% da calificación para poder valorar conxuntamente as metodoloxías aplicadas polo alumno.

Como alternativa, aqueles alumnos que non podan facer un normal seguimento da asignatura poderán optar por examinarse do 100% da calificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderán volver examinarse en xullo, onde a metodoloxía de avaliación será dunha única proba obxetiva por valor do 100% da calificación.

Todos os alumnos farán constar de forma visible na ficha do alumno se optan por avaliación continua ou examen final. De non constar expresamente, ou non entregar a ficha nos primeiros trinta días posteriores o inicio do curso académico entenderase que optan por un examen final. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2008). Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Pin, Jose Ramón (2013). Consistencia. Pearson
Grant, R.M. (2010). Dirección Estratégica. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Ayala, Juan Carlos (2013). El comportamiento de las personas. Pearson
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2007). La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y Apliaciones. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi

Bibliografía complementaria (). .
Albizu, E y J. Landeta (2001). Dirección Estratégica de los recusos humanos. Teoría y práctica. Madrid, Pirámide
Bueno, E; P. Morcillo y M.P. Salvador (2005). Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2009). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores . Madrid, Pirámide
Garrido, S. y Rodriguez Carrasco, J.M. (2006). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Garrido, S. y J.M. Carrasco (). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Johnson, G.; Scholes, K. y Whittington, R. (2010). Fundamentos de Estrategia. Madrid, Pearson
Fernández-Aceytuno (2009). Gestión en tiempos de crisis. Ediciones Deusto
DBK, S.A. (). http://www.dbk.es.
Alles, M.A. (2006). La dirección estratégica de Recursos Humanos. Granica
Moreno, A.; L.M. Uriarte y G. Topa (2010). La responsabilidad social empresarial. Oportunidades estratégicas, organizativas y de recursos humanos. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2010). Ventaja competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. Madrid, Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Organización de Empresa/660G01003
Economía e Empresa/660G01007
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015
Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías