Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dirección Estratéxica Código 660G01030
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martínez Fernández, Rafael
Correo electrónico
rafael.martinez1@udc.es
Profesorado
Martínez Fernández, Rafael
Varela Romero, Belén
Correo electrónico
rafael.martinez1@udc.es
belen.varela.romero@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral A asignatura aborda os coñecementos básicos de modelo de negocio e o desenvolvemento de ferramentas para aliñar a xente coa estratexia e obxectivos da organización. O curso consta de tres partes; na primeira parte leva ao coñecemento e uso de conceptos básicos de estratexia de negocio, (a definición da estratexia, os elementos que o compoñen, as vantaxes competitivas, os grupos de interese, factores de éxito, etc ...) conceptos que son necesarios para desenvolver capacidades para a segunda e terceira parte do programa. Na segunda parte, desenvolveremos a estratexia da empresa, analizando o sector en que pode operar, a cultura da empresa (misión, visión e valores), a definición da organización para realizar a súa estratexia e os diferentes modelos organización para alcanzar este obxectivo. Por último, a terceira parte vai traballar con diferentes ferramentas de conexión e aliñar a xente á estratexia da organización. Neste sentido, as persoas están integradas na estratexia da empresa que ocupa un papel fundamental no éxito de organizacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organizar e dirixir a empresa. Dirixir ás persoas e guialas seguindo un modelo de negocio A10
A15
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Aprendizaxe autónomo. B14
Adaptación a novas situacións. B13
Organización y dirección de empresas. A10
Motivación para a calidade. B12
Traballo en equipos. B9
Razoamento crítico. B8
Toma de decisións. B5
Capacidade de xestión da información. B4
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de análise e síntese. B2
Resolución de problemas. B1
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. A23
Aplicar os coñecementos á práctica. A31

Contidos
Temas Subtemas
1.- CONCEPTOS BÁSICOS DA ESTRATEXIA EMPRESARIAL 1.- O Concepto de Estratexia Empresarial
2.- Os factores de éxito. A Ventaxa Competitiva.
3.- O Cadro de Mando.
4.- O Análisis do Entorno. Os grupos de Interés
5.- Planificación Estratéxica de RR.HH.
2.- AS PERSOAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA 1.- Misión, Visión e Valores
2.- O Modelo de Negocio. O Valor dos postos clave.
3.- O Plan de Persoas.
4.- A Xestión do Cambio.
5.- A Xestión Internacional das Persoas.
3.- FERRAMENTAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA 1.- Boas Prácticas en Xestión de Persoas
2.- A Comunicación o Servizo da Estratexia
3.- Modelos de Compensación, Evaluación ou Recoñecemento.
4.- Ferramentas de flexibilidade e desvinculación.
5.- A Auditoría da función de RR.HH.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos A15 A23 B4 B8 B13 B14 C7 2 2 4
Lecturas A10 A13 A31 B2 B9 C6 2 8 10
Proba obxectiva A10 A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 C1 C4 2 0 2
Seminario A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 22 44 66
Sesión maxistral A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 22 44 66
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia.
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Sesión maxistral Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Proba obxectiva
Eventos científicos e/ou divulgativos
Lecturas
Descrición
O seguimento das lecturas, a presentación e exposición das lecturas e a xustificación e breve resumen da asistencia a eventos científicos ou divulgativos se realizarán nas datas e horario que acorden o profesor e os alumnos das recollidas na guía do estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia. 10
Seminario A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. 30
Proba obxectiva A10 A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 C1 C4 Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar. 40
Eventos científicos e/ou divulgativos A15 A23 B4 B8 B13 B14 C7 Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia. 10
Lecturas A10 A13 A31 B2 B9 C6 Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados 10
 
Observacións avaliación

Será imprescindible obter o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados para avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías a fin de obter a nota media final. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia.

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal seguimento da materia, poderán optar por examinarse do 100% do seu cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

Todos os alumnos farán constar de forma visible na súa ficha de alumno se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente, ou non entregar a ficha nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. 

As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT

A proba obxectiva conterá duas partes: Proba tipo test de 10 preguntas con tres respostas alternativas e preguntas de resposta curta e. longa


Fontes de información
Bibliografía básica Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2008). Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Pin, Jose Ramón (2013). Consistencia. Pearson
Grant, R.M. (2010). Dirección Estratégica. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Ayala, Juan Carlos (2013). El comportamiento de las personas. Pearson
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2007). La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y Apliaciones. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi

Bibliografía complementaria Albizu, E y J. Landeta (2001). Dirección Estratégica de los recusos humanos. Teoría y práctica. Madrid, Pirámide
Bueno, E; P. Morcillo y M.P. Salvador (2005). Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2009). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores . Madrid, Pirámide
Garrido, S. y Rodriguez Carrasco, J.M. (2006). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Garrido, S. y J.M. Carrasco (). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Johnson, G.; Scholes, K. y Whittington, R. (2010). Fundamentos de Estrategia. Madrid, Pearson
Fernández-Aceytuno (2009). Gestión en tiempos de crisis. Ediciones Deusto
DBK, S.A. (). http://www.dbk.es.
Alles, M.A. (2006). La dirección estratégica de Recursos Humanos. Granica
Moreno, A.; L.M. Uriarte y G. Topa (2010). La responsabilidad social empresarial. Oportunidades estratégicas, organizativas y de recursos humanos. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2010). Ventaja competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. Madrid, Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Organización de Empresa/660G01003
Economía e Empresa/660G01007
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015
Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías