Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dirección Estratéxica Código 660G01030
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Varela Romero, Belén
Correo electrónico
belen.varela.romero@col.udc.es
Profesorado
Varela Romero, Belén
Correo electrónico
belen.varela.romero@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral A asignatura aborda os coñecementos básicos de modelo de negocio e o desenvolvemento de ferramentas para aliñar a xente coa estratexia e obxectivos da organización. O curso consta de tres partes; na primeira parte leva ao coñecemento e uso de conceptos básicos de estratexia de negocio, (a definición da estratexia, os elementos que o compoñen, as vantaxes competitivas, os grupos de interese, factores de éxito, etc ...) conceptos que son necesarios para desenvolver capacidades para a segunda e terceira parte do programa. Na segunda parte, desenvolveremos a estratexia da empresa, analizando o sector en que pode operar, a cultura da empresa (misión, visión e valores), a definición da organización para realizar a súa estratexia e os diferentes modelos organización para alcanzar este obxectivo. Por último, a terceira parte vai traballar con diferentes ferramentas de conexión e aliñar a xente á estratexia da organización. Neste sentido, as persoas están integradas na estratexia da empresa que ocupa un papel fundamental no éxito de organizacións.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Organizar e dirixir a empresa. Dirixir ás persoas e guialas seguindo un modelo de negocio A10
A15
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Aprendizaxe autónomo. B14
Adaptación a novas situacións. B13
Organización y dirección de empresas. A10
Motivación para a calidade. B12
Traballo en equipos. B9
Razoamento crítico. B8
Toma de decisións. B5
Capacidade de xestión da información. B4
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de análise e síntese. B2
Resolución de problemas. B1
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. A23
Aplicar os coñecementos á práctica. A31

Contidos
Temas Subtemas
Parte I. Introducción e marco conceptual 1. A natureza da dirección estratéxica e a evolución do pensamento estratéxico
2. Análise do proceso de toma de decisións estratéxicas
3. Marco conceptual da estratexia empresarial
Parte II. Análisis estratéxica 4. Estrutura de mercado e competencia
5. Análise do sector industrial e da competencia
6. Análise de recursos e capacidades
Parte III. Formulación de estratexias 7. Estratexias competitivas xenéricas
8. Vantaxe competitiva e creación de valor
9. Estratexias de crecemento: Fusións e adquisicións. Cooperación e alianzas
10. Estratexias de diversificación e de internacionalización
Parte iV. Implantación de estratexias 11. Estratexia empresarial e estructura organizativa
12. Incentivos e organización. Planificación e control
13. Configuracións organizativas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A10 A13 A31 B2 B9 B14 C6 6 24 30
Seminario A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 22 44 66
Eventos científicos e/ou divulgativos A10 A31 C4 C6 C7 8 0 8
Sesión maxistral A10 A23 B2 B8 B12 C7 C6 22 22 44
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Eventos científicos e/ou divulgativos
Sesión maxistral Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Lecturas
Descrición
O seguimento das lecturas, a presentación e exposición das lecturas e a xustificación e breve resumen da asistencia a eventos científicos ou divulgativos se realizarán nas datas e horario que acorden o profesor e os alumnos das recollidas na guía do estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A10 A23 B2 B8 B12 C7 C6 Asistencia e participación nas actividades de clase (incluidas as probas autoavaliativas) mínima do 80% 10
Seminario A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 Consistirá na realización das actividades prácticas e traballos relacionados cos distintos contidos abordados na materia. Entrega e exposición nas datas que se establezan pola docente. 75
Lecturas A10 A13 A31 B2 B9 B14 C6 Resumo de algún dos libros sugeridos pola docente ou de libre elección do alumnado e elaboración dunha ficha de datos da lectura elexida. 15
 
Observacións avaliación

Avaliación continua. Para poder aprobar esta materia ao final do período lectivo, sen necessidade de realizar o exame final, será imprescindible a participación de alomenos un 80% das sesións e obter o 50% da cualificación correspondente a cada unha das restantes metodoloxías avaliativas. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, a estudante non superará a materia.

Sistema antiplaxio: Todos os traballos entregados no marco da materia someteranse a unha revisión antiplaxio. A profesora reservase o dereito de non avaliar traballos que presenten algún porcentaje de plaxio no seu contido.

Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Como alternativa, aquel alumnado que non poda facer un normal seguimento da asignatura por ter recoñecida a Dispensa de docencia, poderá optar por examinarse nunca proba obxectiva durante os períodos de avaliación oficialmente establecidos; o valor da devandita proba supón o 100% da calificación. De non conseguir o 50% do total da calificación, a materia constará como suspensa na convocatoria ordinaria e o alumnado poderá volver a examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de avaliación será unha proba obxectiva por valor do 100% da calificación, versando sobre os contenidos tanto teóricos como prácticos do programa da materia. 
Coa finalidade de poder aplicar este sistema, as personas que tiñan recoñedica a dispensa deberán comunicarla á profesora ao comenzo do curso. O alumnado non pode ser avaliado por avaliación continua e simultáneamente por proba obxectiva final (dispensa). De non constar expresamente o sistema de avaliación, entenderase que o alumnado opta por avaliación continua. A proba obxectiva poderá conter tres tipos de probas: preguntas de tipo test, preguntas de resposta curta e/ou desenvovemento dun caso práctico. 

As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT.


Fontes de información
Bibliografía básica A. J. Strickland III , Alex Janes , Arthur A. Thompson , Ciara Sutton , John E. Gamble y Margaret A. (2018). Administración estratégica, Teoría y casos. McGraw-Hill
Domingo Ribeiro y Marta Peris-Ortiz (2012). Casos de Dirección Estratégica. Pearson

Bibliografía complementaria Grant, R.M (2010). Dirección Estratégica . Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi Libro
Albizu, E y J. Landeta (2001). Dirección Estratégica de los recusos humanos. Teoría y práctica. Madrid, Pirámide
Bueno, E; P. Morcillo y M.P. Salvador (2005). Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2009). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores . Madrid, Pirámide
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2007). La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y Apliaciones. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Alles, M.A. (2006). La dirección estratégica de Recursos Humanos. Granica
Moreno, A.; L.M. Uriarte y G. Topa (2010). La responsabilidad social empresarial. Oportunidades estratégicas, organizativas y de recursos humanos. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2010). Ventaja competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. Madrid, Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Organización de Empresa/660G01003
Economía e Empresa/660G01007
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015
Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías