Identifying Data 2020/21
Subject (*) Practicals: Employment Law and Social Security Code 660G01031
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Martínez Ramonde, Felipe
E-mail
felipe.martinez.raamonde@correo.udc.es
Lecturers
Enríquez Feito, Tania María
Martínez Ramonde, Felipe
E-mail
tania.enriquez@udc.es
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
General description Se trata de una asignatura multidisplinar que pretende poner en práctica los conocimientos teóricos obtenidos a lo largo del grado. Se pretende que el alumno pueda realizar todos los trámites necesarios del día día de una empresa utilizando las nuevas tecnologías y el trabajo en equipo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A5 Políticas sociolaborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Marco normativo regulador das relacións laborais. Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. Saúde laboral e prevención de riscos laborais. Organización e dirección de empresas. Seleccionar e xestionar información e documentación laboral para a toma de dicisións. Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral, e en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. Aplicar os coñecementos á práctica. Capacidade de análise e síntese para a resolución de problemas. Capacidade de organización e planificación. Capacidade de xestión da información para a toma de decisións. Razoamento crítico. Traballo en equipos. Aprendizaxe autónomo. Creatividade. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A1
A2
A5
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A20
A21
A23
A24
A27
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. O CONTRATO DE TRABALLO








1.1.- Formalización de contratos de traballo con cláusulas e condicións especiais. Réximen xeral e persoal colaborador.
1.2.- Realización de trámites ante a Seguridade Social para dar de alta aos traballadores contratados.
1.3.- Resolución de supostos prácticos con axuda de textos legais.
1.4.- Aplicacións informáticas.
TEMA 2. O SALARIO. COMPENSACIÓN E BENEFICIOS O SALARIO (PARTE I)
2.1.- Auditoría da nómina.
2.2.- Aplicación de convenios colectivos á nómina.
2.3.- Confeccionar nóminas coas súas variantes.
2.4.- Confección de Seguros Sociales TC1 e TC2.
2.5.- Confección de modelos fiscales relacionados cos recibos de salarios.
SALARIO (PARTE II)
2.6 Modelos retributivos.
2.7 Herramientas retributivas.
2.8 Clasificación de puestos.
2.9 La gestión del rendimiento.
2.10 Retribución fija y variable.
2.11 Sistemas de retribución variable.
TEMA 3. XORNADA DE TRABALLO. O REXISTRO DE XORNADA 3.1 O control do rexistro de xornada.
3.2 Redacción de escritos diversos sobre variación de xornada, manexando textos legais e formularios.
TEMA 4. VACACIÓNS, DESCANSOS E PERMISOS 4.1.- Estudio no seu conxunto.
4.2.- Redacción de escritos diversos sobre vacacións e permisos, manexando textos legaiss e formularios.
TEMA 5. MODIFICACIÓN DE CONDICIÓNS DE TRABALLO 5.1.- Tipos.
5.2.- Causas.
TEMA 6. MOVILIDADE XEOGRÁFICA E FUNCIONAL. CLASIFICACIÓN PROFESIONAL 6.1.- Tipos e límites.
6.2.- Traslados e desprazamientos.
6.3.- Emitir dictámenes sobre supostos e documentos relativos á modificación das condicións de traballo nos supostos que se presenten na aula.
6.4.- Estructura do sistema de clasificación profesional.
6.5.- Proceso de reclamación de clasificación profesional.
TEMA 7. SUSPENSIÓN DO CONTRATO 7.1.- Estudio en su conxunto. Efectos da suspensión.
7.2.- Causas da suspensión.
7.3.- Redacción de escritos e comunicaciones relativos á suspensión do contrato de traballo (IT, maternidade, etc.)
TEMA 8. EXCEDENCIAS 8.1.- Estudio no seu conxunto.
8.2.- Redacción de escritos diversos sobre solicitude de excedencias, manexando textos legais e formularios.
TEMA 9. EXTINCIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO. O DESPIDO 9.1.- Estudio no seu conxunto.
9.2.- Redacción de cartas de despido.
9.3.- Cálculo de finiquitos.
9.4.- Redacción de papeleta de conciliación para presentar ante o Servicio de Mediación, Arbitraxe e Conciliación (S.M.A.C.)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 21 12 33
ICT practicals A14 A16 A17 A21 A24 A27 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 42 14 56
Mixed objective/subjective test A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 25 12 37
 
Personalized attention 24 0 24
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Trabajo de todos los alumnos en un mismo objetivo en el cada grupo de alumnos resuelve una parte determinante y necesaria para llegar al objetivo final, mediante una puesta en común por los diferentes grupos de las fuentes, el hallazgo de material, etc., todo ello coordinado y tutorizado por el profesor
ICT practicals Confección de nóminas en el ordenador.
Determinación del tipo de retención de IRPF a través de los programas de la AEAT existentes en su página web.
Búsqueda y cumplimentación de diferentes tipos de contratos de trabajo a través de la página del INEM.
Confección de contratos diferentes a los laborales pero muy utilizados en el ámbito de la empresa: arrendamiento de servicios y ejecución de obra.
Averiguación eficiente y eficaz de datos con trascendencia en el roden social y laborla a través de internet.
Mixed objective/subjective test Casos prácticos en los que se resuelvan incidencias en el orden social y laboral a través de conocimiento de la Ley y el derecho con confección de nóminas, seguros sociales, dictámenes, demandas o escritos administrativos.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Se resolverán las duras individuales que tenga el alumno a la hora de la puesta en práctica de los conocimientos adquiridos


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 La prueba mixta consistirá en la realización de un caso práctico en el que para ello habrá de tenerse unos conocimientos teóricos o el material de apoyo necesario en clase para la resolución del mismo. 40
Collaborative learning A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 Se tendrá en cuenta la participación del alumnado en las clases así como las aportaciones de estos en relación al grupo y a la material objeto de estudio o de práctica 0
ICT practicals A14 A16 A17 A21 A24 A27 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 Las prácticas a través de las TIC consisitirán en resolución a través de programas informáticos específicos o de internet de supuestos planteados en clase 60
 
Assessment comments

Para quienes soliciten la dispensa para asistir a clase, la evaluación se hará a través de las prácticas que se faciliten a través de Moodle (que supondrán un 60% de la nota final) y una prueba mixta (que supondrá un 40% de la nota final).


Sources of information
Basic (). .
(). Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos .

Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos

 

 

 

Capítulo de libro

 

 

Formularios Laborales Aranzadi Capítulo de libro
http://www.administracion.es Web
http://www.aeat.es Web
http://www.aranzadi.es/index.php/catalogo/tipo/codigos/aranzadi/codigos-basicos-universitarios/legis Web
http://www.aranzadi.es/nueva/web/index.htm Web
http://www.boe.es Web
http://www.civil.udg.es/normacivil/estatal/CC/INEXCC.htm Web
http://www.datadiar.com Web
http://www.dicoruna.es/bop Web
http://www.efl.es Web
http://www.graduadoscoru.org Web
http://www.ine.es/inebase/cgi/um Web
http://www.laley.net Web
http://www.map.es Web
http://www.mtas.es Web
http://www.mtas.es/Guia/texto/index.htm Web
http://www.noticias.juridicas.com Web
http://www.porticolegal.com/int/int_Legislacion.html Web
http://www.seg-social.cs/inicio Web
http://www.todalaley.com Web
http://www.tt.mtas.es/periodico Web
http://www.xunta.es Web
Memento Laboral y Social
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Employment Tribunals/660G01032
Applied Computer Science/660G01040

Subjects that continue the syllabus
Employment Law I /660G01011
Employment Law II/660G01012
Social Security Law I /660G01021
Social Security Law II /660G01022
Administrative Law /660G01028

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.