Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social Código 660G01031
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
felipe.martinez.raamonde@correo.udc.es
Profesorado
Enríquez Feito, Tania María
Martínez Ramonde, Felipe
Correo electrónico
tania.enriquez@udc.es
felipe.martinez.ramonde@col.udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Se trata de una asignatura multidisplinar que pretende poner en práctica los conocimientos teóricos obtenidos a lo largo del grado. Se pretende que el alumno pueda realizar todos los trámites necesarios del día día de una empresa utilizando las nuevas tecnologías y el trabajo en equipo.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A5 Políticas sociolaborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Marco normativo regulador das relacións laborais. Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. Saúde laboral e prevención de riscos laborais. Organización e dirección de empresas. Seleccionar e xestionar información e documentación laboral para a toma de dicisións. Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral, e en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. Aplicar os coñecementos á práctica. Capacidade de análise e síntese para a resolución de problemas. Capacidade de organización e planificación. Capacidade de xestión da información para a toma de decisións. Razoamento crítico. Traballo en equipos. Aprendizaxe autónomo. Creatividade. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A1
A2
A5
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A20
A21
A23
A24
A27
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. O CONTRATO DE TRABALLO








1.1.- Formalización de contratos de traballo con cláusulas e condicións especiais. Réximen xeral e persoal colaborador.
1.2.- Realización de trámites ante a Seguridade Social para dar de alta aos traballadores contratados.
1.3.- Resolución de supostos prácticos con axuda de textos legais.
1.4.- Aplicacións informáticas.
TEMA 2. O SALARIO. COMPENSACIÓN E BENEFICIOS O SALARIO (PARTE I)
2.1.- Auditoría da nómina.
2.2.- Aplicación de convenios colectivos á nómina.
2.3.- Confeccionar nóminas coas súas variantes.
2.4.- Confección de Seguros Sociales TC1 e TC2.
2.5.- Confección de modelos fiscales relacionados cos recibos de salarios.
SALARIO (PARTE II)
2.6 Modelos retributivos.
2.7 Herramientas retributivas.
2.8 Clasificación de puestos.
2.9 La gestión del rendimiento.
2.10 Retribución fija y variable.
2.11 Sistemas de retribución variable.
TEMA 3. XORNADA DE TRABALLO. O REXISTRO DE XORNADA 3.1 O control do rexistro de xornada.
3.2 Redacción de escritos diversos sobre variación de xornada, manexando textos legais e formularios.
TEMA 4. VACACIÓNS, DESCANSOS E PERMISOS 4.1.- Estudio no seu conxunto.
4.2.- Redacción de escritos diversos sobre vacacións e permisos, manexando textos legaiss e formularios.
TEMA 5. MODIFICACIÓN DE CONDICIÓNS DE TRABALLO 5.1.- Tipos.
5.2.- Causas.
TEMA 6. MOVILIDADE XEOGRÁFICA E FUNCIONAL. CLASIFICACIÓN PROFESIONAL 6.1.- Tipos e límites.
6.2.- Traslados e desprazamientos.
6.3.- Emitir dictámenes sobre supostos e documentos relativos á modificación das condicións de traballo nos supostos que se presenten na aula.
6.4.- Estructura do sistema de clasificación profesional.
6.5.- Proceso de reclamación de clasificación profesional.
TEMA 7. SUSPENSIÓN DO CONTRATO 7.1.- Estudio en su conxunto. Efectos da suspensión.
7.2.- Causas da suspensión.
7.3.- Redacción de escritos e comunicaciones relativos á suspensión do contrato de traballo (IT, maternidade, etc.)
TEMA 8. EXCEDENCIAS 8.1.- Estudio no seu conxunto.
8.2.- Redacción de escritos diversos sobre solicitude de excedencias, manexando textos legais e formularios.
TEMA 9. EXTINCIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO. O DESPIDO 9.1.- Estudio no seu conxunto.
9.2.- Redacción de cartas de despido.
9.3.- Cálculo de finiquitos.
9.4.- Redacción de papeleta de conciliación para presentar ante o Servicio de Mediación, Arbitraxe e Conciliación (S.M.A.C.)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 21 12 33
Prácticas a través de TIC A14 A16 A17 A21 A24 A27 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 42 14 56
Proba mixta A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 25 12 37
 
Atención personalizada 24 0 24
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Trabajo de todos los alumnos en un mismo objetivo en el cada grupo de alumnos resuelve una parte determinante y necesaria para llegar al objetivo final, mediante una puesta en común por los diferentes grupos de las fuentes, el hallazgo de material, etc., todo ello coordinado y tutorizado por el profesor
Prácticas a través de TIC Confección de nóminas en el ordenador.
Determinación del tipo de retención de IRPF a través de los programas de la AEAT existentes en su página web.
Búsqueda y cumplimentación de diferentes tipos de contratos de trabajo a través de la página del INEM.
Confección de contratos diferentes a los laborales pero muy utilizados en el ámbito de la empresa: arrendamiento de servicios y ejecución de obra.
Averiguación eficiente y eficaz de datos con trascendencia en el roden social y laborla a través de internet.
Proba mixta Casos prácticos en los que se resuelvan incidencias en el orden social y laboral a través de conocimiento de la Ley y el derecho con confección de nóminas, seguros sociales, dictámenes, demandas o escritos administrativos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Se resolverán las duras individuales que tenga el alumno a la hora de la puesta en práctica de los conocimientos adquiridos


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 La prueba mixta consistirá en la realización de un caso práctico en el que para ello habrá de tenerse unos conocimientos teóricos o el material de apoyo necesario en clase para la resolución del mismo. 40
Aprendizaxe colaborativa A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 Se tendrá en cuenta la participación del alumnado en las clases así como las aportaciones de estos en relación al grupo y a la material objeto de estudio o de práctica 0
Prácticas a través de TIC A14 A16 A17 A21 A24 A27 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 Las prácticas a través de las TIC consisitirán en resolución a través de programas informáticos específicos o de internet de supuestos planteados en clase 60
 
Observacións avaliación

Para quienes soliciten la dispensa para asistir a clase, la evaluación se hará a través de las prácticas que se faciliten a través de Moodle (que supondrán un 60% de la nota final) y una prueba mixta (que supondrá un 40% de la nota final).


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos .

Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos

 

 

 

Capítulo de libro

 

 

Formularios Laborales Aranzadi Capítulo de libro
http://www.administracion.es Web
http://www.aeat.es Web
http://www.aranzadi.es/index.php/catalogo/tipo/codigos/aranzadi/codigos-basicos-universitarios/legis Web
http://www.aranzadi.es/nueva/web/index.htm Web
http://www.boe.es Web
http://www.civil.udg.es/normacivil/estatal/CC/INEXCC.htm Web
http://www.datadiar.com Web
http://www.dicoruna.es/bop Web
http://www.efl.es Web
http://www.graduadoscoru.org Web
http://www.ine.es/inebase/cgi/um Web
http://www.laley.net Web
http://www.map.es Web
http://www.mtas.es Web
http://www.mtas.es/Guia/texto/index.htm Web
http://www.noticias.juridicas.com Web
http://www.porticolegal.com/int/int_Legislacion.html Web
http://www.seg-social.cs/inicio Web
http://www.todalaley.com Web
http://www.tt.mtas.es/periodico Web
http://www.xunta.es Web
Memento Laboral y Social
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito Procesual Laboral/660G01032
Informática Aplicada/660G01040

Materias que continúan o temario
Dereito do Traballo I/660G01011
Dereito do Traballo II/660G01012
Dereito da Seguridade Social I/660G01021
Dereito da Seguridade Social II/660G01022
Dereito Administrativo/660G01028

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías