Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Políticas Sociolaborais Código 660G01033
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Lago Peñas, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.lago@udc.es
Profesorado
Lago Peñas, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.lago@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten por obxecto o estudo das chamadas Políticas Sociolaborais, tales como aquelas que se centran no emprego, a seguridade e saúde laborais, e os colectivos con especial dificultade de acceso ó emprego. O estudo alcanza asimesmo á política de igualdade.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Políticas sociolaborais.
A12 Historia das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Políticas sociolaborais A5
A12
A13
A18
A19
A27
A28
A29
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B12
B13
B14
B15
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A5
B9
B14
C5
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A5
B12
B13
C5
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito regrado e non regrado. A5
B14
C3
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A5
B9
B14
C8
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A5
A12
Análise crítica das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais A5
B2
Toma de decisións. A5
B1
B9
Motivación para a calidade. A5
B12
Liderazgo. A5
B9
B14
C8
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A5
C4
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A5
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A5
C3
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. A5
B6

Contidos
Temas Subtemas
1. Aproximación o Estado do Benestar
2. As Políticas públicas que definen o Estado do Benestar
3. Políticas de emprego
4. Políticas destinadas a colectivos especiais
5. As políticas entorno o contrato de traballo
6. Igualdade e conciliación
7. Políticas activas de emprego
8. Protección o desemprego
9. Formación para o emprego e fomento do autoemprego
10. Inclusión social e loita contra a pobreza
11. Las políticas socio laborais dende o local
12. Protección social e dependencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 13 13 26
Presentación oral 2 5 7
Proba obxectiva 3 40 43
Sesión maxistral 21 10 31
Traballos tutelados 5 37 42
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten
de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar
coordinados por un moderador
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na
exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios
de forma dinámica.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo
distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non
correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente,
que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,
aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade
de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é
tamén coñecida como ?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección
maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección
impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido
que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da
palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos
estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos
e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do ?como
facer as cousas?. Constitúe unha opción baseada na asunción polos
estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino
baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Discusión dirixida: Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo
discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.

Estudo de casos: Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha
situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e
resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.

O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.

Presentación oral: Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe
baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Proba obxectiva: Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.

Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar
coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia,etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.

Sesión maxistral: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou
?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Traballos tutelados: Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas.

Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
10
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
5
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a
posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un
instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos,capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.

Os alumnos que NON opten pola evaluación contínua, poderán realizar unha proba obxectiva ao rematar o curso, na data establecida para o examen da asignatura. A nota desta proba será a da asignatura, e se valorará entre 0 e 10.
60
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de motivarlles nas accións de localización e discriminación da información útil e necesaria para adquirir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como
?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase
reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais,

cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo
da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
10
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo
a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida
prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada
na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
15
 
Observacións avaliación

Os alumnos utilizarán a ferramenta Moodle para poder desenvolver as metodoloxías didácticas que o profesor da materia considere oportunas. Para aprobar e condicion necesaria acadar máis de trinta puntos na proba obxectiva.


Fontes de información
Bibliografía básica SAMPERE NAVARRO, AV; CANO GALAN, Y; CHARRO BAENA,P; SAN MARTIN MAZZUCCONI,C. (). Polïticas Sociolabora. Tecnos
CABEZA PEREIRO JAIME (2014). POLITICAS SOCIOLABORALES. ARANZADI.MADRID
RUÍZ VIÑALS (2004). Políticas Sociolaborales. Un enfoque multicisciplinar, UOC,.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia Social e Política contemporánea/660G01009
Economía do Traballo/660G01027
Estrutura Social/660G01036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estrutura Social/660G01036

Observacións

Dedicar todos os días como mínimo, dúas horas diarias ao estudo teórico-práctico da materia. Traballar en equipo no estudo e resolución dos traballos prácticos propostos polo profesor. Facer uso da titorías personalizadas para resolver dúbidas. Utilizar a bibliografía recomendada polo profesor.

 

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías