Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europea Código 660G01035
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Naveiro Santos, Raquel María
Correo electrónico
raquel.naveiro@col.udc.es
Profesorado
Naveiro Santos, Raquel María
Correo electrónico
raquel.naveiro@col.udc.es
Web http://rrll.udc.es
Descrición xeral O tema "Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europeal" postulase como unha continuación natural dos temas de Dereito do Traballo (I e II), Dereito Sindical (I e II), e Dereito da Seguridade Social (I e II ).

Na primeira parte, imos ver cuestións relativas á orixe da Unión Europea e as súas institución; tamén veremos as fontes do Dereito Comunitario e cuestións relativas á localización das fonte de Dereito Europeo e Comparado do Traballo (Europa e América) e da Seguridade Social.

Contido diferente ten a segunda parte do programa, onde imos discutir acerca das "Institucións",nos respectivos Estados de referencia , caso dos servizos públicos de emprego . a Inspección de Traballo e Seguridade Social , tanto en Europa como nos Estados Unidos. Ligado a estas cuestións aparece o tema relativo ao contencioso laboral , á xestión da Seguridade Social e ao contencioso de Seguridade Social . Como era de agardar, estes temas tamén se abordarán dende a perspectiva europea, comunitaria e norteamericana.

En canto á terceira parte do programa, vai xirar en torno a o tema dos "Dereitos, Liberdades e Principios", que comenzan coa Liberdade Sindical no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , o Dereito de participación dos traballadores na empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , o dereito á negociación colectiva no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , ou o dereito de folga, no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos . Esta parte do programa, a máis, continúa, falando do principio de estabilidade no emprego o dereito dos traballadores á protección contra os riscos laborais e no principio polo respecto das condicións mínimas de traballo previsto no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos. Podemos concluír esta terceira parte co estudo do dereito á protección dos traballadores fronte a situación críticas da empresa , o dereito á protección dos traballadores fronte ao despedimento inxustificado , os accidentes de traballo “in itinere” , o principio de automaticidade das prestacións da Seguridade Social e, finalmente, o principio do respecto aos dereitos adquiridos en materia de Seguridade Social complementaria , todos eles con respecto ao ordeamento comunitario, as lexislacións e prácticas nacionais europeas, e a lexislación dos Estados Unidos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As clases pasarán a realizarse todas de xeito telemático

*Metodoloxías docentes que se modifican
As clases presenciais pasarán a ser de xeito telemático
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
Plataforma moodle e correo electrónico de luns a venres; sistema de videoconferencia que determine o Centro nos días que se designen.

4. Modificacións na avaliación
Non hai
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
No seu caso se indicará

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Motivación para a calidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. A2
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de xestión da información. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Motivación para a calidade. B12
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas


I- Orixe e historia da Comunidades Europeas

1.- As orixes. Os tratados constitutivos e as Comunidades Europeas. Institucións da Unión Europea. As fontes do dereito da Unión Europea.

2.- O dereito dos cidadáns de coñecer as fontes xurídicas a través de internet.
Sitios de internet relativos ós Códigos Europeos e Norteamericans de Traballo e Seguridade Social, de lexislación non codificada, de rexistros de Convenios Colectivos europeos e norteamericáns; repertorios comunitarios, europeos e norteamericáns para a localización da xurisprudencia.



II. Institucións 3- Os servicios públicos de emprego e a Inspección de Traballo e a Seguridade Social en Europa e nos Estados Unidos.

4.- Xestión da Seguridad Social en Europa e nos Estados Unidos. O contencioso laboral e da Seguridad Social en Europa e nos Estados Unidos.
III. Dereitos, liberdades e principios 5- A liberdade sindical , o dereito de participación dos traballadores na empresa, o dereito á negociación colectiva e o dereito á folga no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.

6.- O principio de estabilidade no emprego, condicións minimas de traballo e seguridade social , seguridade e saúde dos traballadores, protección dos traballadores ante situacións críticas da empresa, protección contra os despedimentos sen causa no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.


7.- Os accidentes de traballo "in itinere" no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.

8.- O principio de automaticidade das prestacións de Seguridade Social, o principio de respecto ós dereitos adquiridos en materia de Seguridade Social complementaria no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A14 A16 A34 B4 C3 C1 2 0 2
Seminario B2 B4 B6 B12 B14 25 25 50
Sesión maxistral A1 A14 A16 A34 28 56 84
 
Atención personalizada 13.5 0 13.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da apredizaxe, distinguida pola posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas de acordó co determinado na bibliografía de referencia da asignatura. Constitúe un instrumento de medida elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc… É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, descriptivas ou relacionáis. Tamén se podería construir con un só tipo de algunha de estas formas de pregunta.

Seminario Parte tendencialmente máis práctica dos contidos expostos con todo o grupo na sesión maxistral, co apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo «seminario» por cada clase tipo «sesión maxistral». O grupo é invariable en número, sen subdivisións.

Sesión maxistral Exposición oral en castelán, complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como «conferencia», «método expositivo» ou «lección maxistral». Está impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Descrición
Como é lóxico o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións maxistráis e nos seminarios, co obxecto de poder canalizar de maneira máis individual as solucións, así como atender as demandas de orientación respecto do desenrolo dos traballos relacionados cos eventos científicos ou as lecturas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario B2 B4 B6 B12 B14



Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións e desenrolo dun traballo monográfico sobre un tema concreto a determinar polo docente.




50
Sesión maxistral A1 A14 A16 A34 Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor 10
Proba obxectiva A1 A14 A16 A34 B4 C3 C1 Exames sobre os contidos teóricos da asignatura, compostos por preguntas dalgún dos tipos especificados anteriormente, a desenrolar polo alumno nun tempo determinado. 40
 
Observacións avaliación

Será imprescindible acadar o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final. De non acadar o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías o alumno non superará a materia. En ese caso, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación.

Como alternativa, aqueles alumnos que non podan facer un normal seguimento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non acadar o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver
a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación.


Fontes de información
Bibliografía básica CRUZ VILLALÓN, J; PÉREZ DEL RÍO, T. (2000). UNA APROXIMACIÓN AL DERECHO SOCIAL COMUNITARIO. Tecnos
BIURRUN ABAD, F.J; MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L; PÉREZ CAMPOS, A.I. (2002). CUESTIONES LABORALES DE DERECHO SOCIAL COMUNITARIO.. ARANZADI
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2010). Fundamentos de Derecho comunitario y comparado, europeo y norteamericano, del Trabajo y de la Seguridad Social. A Coruña: Netbiblo

Bibliografía básica

Bibliografíads

complementariasdsdfsdf

RECOMENDACIóNS

Bibliografía complementaria J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña: Netbiblo
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña: Netbiblo

De toda a bibliografía recomendada, é imprescindible manexar sempre a última edición publicada.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Dereito/660G01001
Dereito do Traballo I/660G01011
Dereito do Traballo II/660G01012
Dereito Sindical I/660G01013
Dereito Sindical II/660G01014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito da Seguridade Social I/660G01021
Dereito da Seguridade Social II/660G01022

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías