Identifying Data 2020/21
Subject (*) Community Employment Law and European Union Institutions Code 660G01035
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Naveiro Santos, Raquel María
E-mail
raquel.naveiro@col.udc.es
Lecturers
Naveiro Santos, Raquel María
E-mail
raquel.naveiro@col.udc.es
Web http://rrll.udc.es
General description O tema "Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europeal" postulase como unha continuación natural dos temas de Dereito do Traballo (I e II), Dereito Sindical (I e II), e Dereito da Seguridade Social (I e II ).

Na primeira parte, imos ver cuestións relativas á orixe da Unión Europea e as súas institución; tamén veremos as fontes do Dereito Comunitario e cuestións relativas á localización das fonte de Dereito Europeo e Comparado do Traballo (Europa e América) e da Seguridade Social.

Contido diferente ten a segunda parte do programa, onde imos discutir acerca das "Institucións",nos respectivos Estados de referencia , caso dos servizos públicos de emprego . a Inspección de Traballo e Seguridade Social , tanto en Europa como nos Estados Unidos. Ligado a estas cuestións aparece o tema relativo ao contencioso laboral , á xestión da Seguridade Social e ao contencioso de Seguridade Social . Como era de agardar, estes temas tamén se abordarán dende a perspectiva europea, comunitaria e norteamericana.

En canto á terceira parte do programa, vai xirar en torno a o tema dos "Dereitos, Liberdades e Principios", que comenzan coa Liberdade Sindical no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , o Dereito de participación dos traballadores na empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , o dereito á negociación colectiva no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos , ou o dereito de folga, no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos . Esta parte do programa, a máis, continúa, falando do principio de estabilidade no emprego o dereito dos traballadores á protección contra os riscos laborais e no principio polo respecto das condicións mínimas de traballo previsto no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos. Podemos concluír esta terceira parte co estudo do dereito á protección dos traballadores fronte a situación críticas da empresa , o dereito á protección dos traballadores fronte ao despedimento inxustificado , os accidentes de traballo “in itinere” , o principio de automaticidade das prestacións da Seguridade Social e, finalmente, o principio do respecto aos dereitos adquiridos en materia de Seguridade Social complementaria , todos eles con respecto ao ordeamento comunitario, as lexislacións e prácticas nacionais europeas, e a lexislación dos Estados Unidos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As clases pasarán a realizarse todas de xeito telemático

*Metodoloxías docentes que se modifican
As clases presenciais pasarán a ser de xeito telemático
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
Plataforma moodle e correo electrónico de luns a venres; sistema de videoconferencia que determine o Centro nos días que se designen.

4. Modificacións na avaliación
Non hai
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
No seu caso se indicará

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Motivación para a calidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. A2
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de xestión da información. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Motivación para a calidade. B12
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic


I- Orixe e historia da Comunidades Europeas

1.- As orixes. Os tratados constitutivos e as Comunidades Europeas. Institucións da Unión Europea. As fontes do dereito da Unión Europea.

2.- O dereito dos cidadáns de coñecer as fontes xurídicas a través de internet.
Sitios de internet relativos ós Códigos Europeos e Norteamericans de Traballo e Seguridade Social, de lexislación non codificada, de rexistros de Convenios Colectivos europeos e norteamericáns; repertorios comunitarios, europeos e norteamericáns para a localización da xurisprudencia.



II. Institucións 3- Os servicios públicos de emprego e a Inspección de Traballo e a Seguridade Social en Europa e nos Estados Unidos.

4.- Xestión da Seguridad Social en Europa e nos Estados Unidos. O contencioso laboral e da Seguridad Social en Europa e nos Estados Unidos.
III. Dereitos, liberdades e principios 5- A liberdade sindical , o dereito de participación dos traballadores na empresa, o dereito á negociación colectiva e o dereito á folga no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.

6.- O principio de estabilidade no emprego, condicións minimas de traballo e seguridade social , seguridade e saúde dos traballadores, protección dos traballadores ante situacións críticas da empresa, protección contra os despedimentos sen causa no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.


7.- Os accidentes de traballo "in itinere" no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.

8.- O principio de automaticidade das prestacións de Seguridade Social, o principio de respecto ós dereitos adquiridos en materia de Seguridade Social complementaria no ordenamento comunitario, nas lexislación e prácticas comunitarias e na lexislación dos Estados Unidos.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A14 A16 A34 B4 C3 C1 2 0 2
Seminar B2 B4 B6 B12 B14 25 25 50
Guest lecture / keynote speech A1 A14 A16 A34 28 56 84
 
Personalized attention 13.5 0 13.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Written test used for the evaluation of learning, whose distinctive feature is the ability to determine if the answers are correct or not. It is a measuring instrument, rigorously developed, designed to measure knowledge, abilities, skills, performance, attitudes, intelligence, etc.. It applies both for diagnostic, formative and summative evaluation. The objective test may combine different types of questions: multiple choice, management, short answer, of discrimination, of complete and / or association. Also can build with a single type of any of these questions

Seminar Practical part of the contents exposed to the whole group in the master session, with key support in the use of Internet. It is a type class "seminar" for each class type "master session".

Guest lecture / keynote speech Oral presentation in English and Castelán, complemented by the use of media and the introduction of some questions to the students, in order to impart knowledge and facilitate learning. The master session is also known as "conference", "expository method" or "lecture". This last method is usually reserved for a special type of lesson taught by a teacher on special occasions, with a content which is an original drawing from the almost exclusive use of the word as a means of transmitting information to the audience

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Objective test
Description
Obviously, the teacher is available to each and every one of the students in the treatment and resolution of problems that may arise in relation to the topics discussed to these problems. in master sessions and seminaries, in order to channel more individually the solutions to these problems.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B2 B4 B6 B12 B14 Resolution of different practical cases proposed by teacher in the sessions and development a monographic work on a concrete subject to be determined by the teacher. 50
Guest lecture / keynote speech A1 A14 A16 A34 Objective evaluation of attendance and active participation of students in sessions by different tools proposed by the teacher. 10
Objective test A1 A14 A16 A34 B4 C3 C1 Examination of the theoretical content of the course, consisting of short development questions, to be solved by the student at a given time. 40
 
Assessment comments

It is essential to achieve 50% of the grade for each one of the
sections to evaluate to join the different methodologies in order to
obtain an average mark end. Failure to achieve the minimum required in
any of the methodologies, the student does not exceed the course. In
this case, the evaluation will consist suspended in the ordinary call
and may be reviewed at the July opportunity, where the evaluation
methodology will be a single objective test amounting to 100% of the
grade, both on theoretical and practical content of the program

Alternatively,
students who can not make a regular monitoring of the subject, may
choose to examine 100% of its rating by an objective test end. Failure
to achieve 50% of total grade on that test, the assessment will consist
suspended in the ordinary call and may be reviewed at the July
opportunity, where the evaluation methodology will be a single objective
test amounting to 100% of qualification, versando both on theoretical
and practical content of the program.


Sources of information
Basic CRUZ VILLALÓN, J; PÉREZ DEL RÍO, T. (2000). UNA APROXIMACIÓN AL DERECHO SOCIAL COMUNITARIO. Tecnos
BIURRUN ABAD, F.J; MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L; PÉREZ CAMPOS, A.I. (2002). CUESTIONES LABORALES DE DERECHO SOCIAL COMUNITARIO.. ARANZADI
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2010). Fundamentos de Derecho comunitario y comparado, europeo y norteamericano, del Trabajo y de la Seguridad Social. A Coruña: Netbiblo

Bibliografía básica

Bibliografíads

complementariasdsdfsdf

RECOMENDACIóNS

Complementary J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña: Netbiblo
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña: Netbiblo

In the Resource section,all the bibliography and recommended legislation,must be the last edition published


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Law/660G01001
Employment Law I /660G01011
Employment Law II/660G01012
Trade Union Law I /660G01013
Trade Union Law II/660G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Social Security Law I /660G01021
Social Security Law II /660G01022

Subjects that continue the syllabus

Other comments

In the Resource section,all the bibliography and recommended legislation,must be the last edition published



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.