Identifying Data 2020/21
Subject (*) Social Structure Code 660G01036
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Sánchez-Tembleque Ponte, Carlos Antonio
E-mail
carlos.sancheztembleque@erlac.es
Lecturers
Sánchez-Tembleque Ponte, Carlos Antonio
E-mail
carlos.sancheztembleque@erlac.es
Web http://www.erlac.es
General description O obxectivo xeral da asignatura é que os alumnos/as teñan un coñecemento básico da estrutura socioeconómica e laboral de Galicia. Trátase de realizar unha aproximación á realidade da economía e do emprego de Galicia que complemente os coñecementos máis teóricos doutras materias do Grado. Para iso estudiaranse as variables fundamentais tanto económicas como laborais, no momento actual e na súa evolución nos últimos anos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

No procede

2. Metodoloxías
Se manteñen on line todas as metodoloxías establecidas para a formación presencial

*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación: Se manteñen as avaliacións

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non procede

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B8 Razoamento crítico.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A.18 Interpretar datos e indicadores socioeconomicos. A18
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B8 Razoamento crítico. B8
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B11 Traballo en ámbitos internacionais. B11
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
O alumnado aprenderá a expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma, desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común, valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse, asumiendo como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C1
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1.- INTRODUCCIÓN: CULTURA Y SOCIALIZACIÓN 1. Presentación do curso
2. Qué e a economía ¿Para qué serve?
2.- TERCER SECTOR. AS CLAVES DA ECONOMIA GALEGA, POBREZA E EXCLUSIÓN SOCIAL E NOVOS MOVEMENTOS SOCIAIS 1. Interpretación de las variables o indicadores económicos, posición y evolución en Galicia y España: PIB, PIB per cápita, PARO, INFLACIÓN, BALANZA DE PAGOS, TIPOS INTERES
2. Desigualdad: como se mide, posición y Evolución en Galicia y España
3. Historia Económica de Galicia
4. La economía de Galicia frente a la de España
5. Cuadro macroeconómico de Galicia y sus sectores económicos más importantes
6. Balanzas fiscales de las regiones de España
7. La competitividad de la economía gallega, como se mide y cómo se compara con las 263 regiones de Europa
8. Las infraestructuras de Galicia
9. A internacionalización da economía galega
10. Análisis DAFO de la economía gallega
11. Análise da conxuntura económica de Galicia
12. Propuestas de futuro económico de Galicia
3.- INSTITUCIONES SOCIALES. ESTRUCTURA EMPRESARIAL DE GALICIA / ESTRATIFICACIÓN SOCIAL 1. As empresas en Galicia, dinámica empresarial, localización territorial de las empresas y distribución provincial y comarcal de la riqueza en Galicia
2. Tamaño das empresas galegas
4.- POBOACIÓN, MERCADO DE TRABALLO EN GALICIA, ESTRUCTURA DEMOGRÁFICA E PROCESOS MIGRATORIOS 1. Unha visión xeral do mercado de traballo galego
2. A poboación activa e a inactiva
3. A poboación ocupada(EPA)
4. O emprego nas fontes da Seguridade Social
5. Traballo a tempo parcial e fixos descontinuos
6. Poboación desempregada (EPA)
7. O paro rexistrado
8. Temporalidade
9. Contratación laboral
10. Empresas de traballo temporal e as empresas de servizos
11. Inmigración/Emigración
12. Políticas activas de emprego

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A18 A32 A35 B2 B8 B10 B11 C1 C4 C6 C7 14 20 34
ICT practicals A18 A27 B2 B8 B14 C4 C6 3 20 23
Seminar A18 B2 B8 B14 C6 12 31 43
Supervised projects A18 B2 B8 B14 C1 C4 C6 1 20 21
Objective test A18 A32 A35 B2 B8 C1 C4 C6 2 12 14
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor da materia
ICT practicals Coñecemento e uso das bases de datos mais relevantes na economía e no mercado de traballo de galicia
Seminar Traballo en grupos sobre as distintas partes da materia, que incluirá participación activa e exposición oral.
Supervised projects Consistirá na elaboración e presentación dun traballo orixinal sobre cada unha das áreas básicas da materia, economía e mercado de traballo.
Objective test Exame escrito da materia vista en clase, con preguntas ou comentarios de texto

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Farase para aclarar conceptos ou dúbidas que puedan surxir nas clases maxistrais e en los seminarios.

Asimismo as titorías servirán para orientar ao alumno/a na realización dos traballos tutelados sobre o tema a elexir, cómo facelo ou as fuentes de información que poida empregar.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A18 B2 B8 B14 C6 Se valora la participación activa del alumno/a en los seminarios 20
Objective test A18 A32 A35 B2 B8 C1 C4 C6 Proba escrita final que ponderará 40 puntos sobre 100
Se valoran as competencias asignadas
40
Guest lecture / keynote speech A18 A32 A35 B2 B8 B10 B11 C1 C4 C6 C7 Valorarase a asistencia e participación activa do alumnado na aula.
O razoamento e a forma de exprasión escrita e oral nas súas participacións.
A asimilación da materia que se explica de maneira critica realizando aportacións.
10
Supervised projects A18 B2 B8 B14 C1 C4 C6 Trabajo de profundización en un tema relacionado con la asignatura 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic varios autores (). A economía galega . Centro de Investigacións Económicas e Financeiras (CIEF. Fundación Caixagalicia).
varios autores (2010). Foro económico de Galicia. Asociación Foro económico de Galicia
Guisán Seijas, María del Carmen (1996). Galicia 2000. Industria y empleo. Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico
Albino Prada Branco e Santiago Lago Penas. (2009). Galicia, unha economía europea. Editorial Galaxia
Varios autores (2007). Globalización, competencia e deslocalización. Consellería de Economía e Facenda da Xunta de Galicia
varios autores (anual). Informe sobre a situación sociolaboral de Galicia. Consello Galego de Relacións Laborais.
Varios autores (). Memoria sobre a situación económica e social de Galicia . Consello Económico e Social de Galicia.
varios autores (anual). Memoria sobre la situación socioeconómica y laboral de España (anual). . Consejo Económico y Social de España.
varios autores (). Observatorio da economía galega. Consellería de Facenda
varios autores (). Servizo de información empresarial Ardan. Consorcio Zona Franca de Vigo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

SE RECOMIENDA LA ASISTENCIA Y PARTICIPACIÓN EN CLASE SIENDO EVALUADA DE MANERA POSITIVA.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.