Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Xestión Medioambiental Código 660G01037
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro-Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Profesorado
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura estudiaráse a relación entre a actividade económica e o Medio Ambiente dende a perspectiva da actividade profesional dun Departamento de Recursos Humáns. Dun tempo a esta parte, o medio ambiente está a ser considerado dentro das estratexias que condicionan e modulan a actividade empresarial. Como executor da cultura da empresa, o Departamento de Recursos Humáns debe entender e trasladar esta estratexia na empresa, que en moitas ocasións supora xestionar un proceso de cambio. Como exemplo deste procesos, estudiarase os Sistemas de Xestión Ambiental (ISO 14001 e EMAS) e a súa implantación nunha pyme.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
A7 Auditoría Sociolaboral. A7
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A10
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B5. Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15. Creatividade. B15
B16. Liderado. B16
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico
Tema 1. Os problemas ambientais
Tema 3. O valor do medio ambiente
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental
Tema 5. Indicadores ambientáis
Tema 6. Política Ambiental
Tema 7. Empresa e Medio ambiente

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 0 2
Lecturas A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 0 12 12
Traballos tutelados A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 21 21 42
Seminario B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 18 18 36
Portafolios do alumno A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 0 48 48
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso
Lecturas Lectura dun texto proposto en cale e elaboración dunha sintese do mesmo
Traballos tutelados Traballo creativo de investigación sobre un tema relativo á materia
Seminario Investigación en grupo sobre un tema proposto polo profesor e preparación dunha presentación e exposición da mesma en clase
Portafolios do alumno Elaboración dunha memoria dos temas traballados no curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Descrición
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 Investigación profunda sobre un tema relativo á materia, discusión en grupo e exposición dunha presentación coas conclusións 10
Traballos tutelados A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 Creación dun informe sobre un tema relativo á materia 15
Lecturas A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 Lectura dun texto proposto en clase e elaboración dunha sintese do mesmo 10
Proba obxectiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a 50
Portafolios do alumno A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 Elaboración dunha memoria do curso 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson

Bibliografía complementaria

Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial.

Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex.

Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide.

Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo.

Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP.

AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía e Empresa/660G01007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías