Identifying Data 2020/21
Subject (*) Environmental Management Code 660G01037
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department
Coordinador
Fernández Mosquera, Daniel
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Lecturers
Fernández Mosquera, Daniel
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web http://www.erlac.es
General description Nesta asignatura estudiaráse a relación entre a actividade económica e o Medio Ambiente dende a perspectiva da actividade profesional dun Departamento de Recursos Humáns. Dun tempo a esta parte, o medio ambiente está a ser considerado dentro das estratexias que condicionan e modulan a actividade empresarial. Como executor da cultura da empresa, o Departamento de Recursos Humáns debe entender e trasladar esta estratexia na empresa, que en moitas ocasións supora xestionar un proceso de cambio. Como exemplo deste procesos, estudiarase os Sistemas de Xestión Ambiental (ISO 14001 e EMAS) e a súa implantación nunha pyme.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
A7 Auditoría Sociolaboral. A7
A10 Organización e dirección de empresas. A10
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B5. Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15. Creatividade. B15
B16. Liderado. B16
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Os problemas ambientais
Panorámica dos principais problemas medioambientais da actualidade.
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico Bases da evaluación económica dos problemas medioambientais
Tema 3. O valor do medio ambiente Introducción á valoración económica dos recursos medioambientáis
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental Metodoloxías para determinar a calidade ambiental
Tema 5. Indicadores ambientáis Revisión dos indicadores máis empregados para a calidade ambiental
Tema 6. Política Ambiental Introducción ás diversas politicas ambientáis na UE
Tema 7. Empresa e Medio ambiente Relación entre a empresa e o medio ambiente. Sistemas de Xestión Ambiental

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 8 10
Guest lecture / keynote speech A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 28 56 84
Student portfolio A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 23 23 46
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso
Guest lecture / keynote speech Explicación na aula do tema
Student portfolio Conxunto de traballos realizados durante o curo

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 Asistencia e participación activa en clase 20
Objective test A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a 30
Student portfolio A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 Colleita de pequenos traballos feitos ó longo do curso, tanto en grupo con de xeito individual. A súa avaliación farase nas titorías. 50
 
Assessment comments

ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA)

Para superar a materia, é necesario á ASISTENCIA a un mínimo do 75% das sesións telemáticas

Será
imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada un
dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías de
cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido
nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso, a
avaliación constará SUSPENSA na convocatoria ordinaria e poderá
volver examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de
avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da
cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do
programa.

A entrega das prácticas para a súa valoración só poderá
realizarse na plataforma Moodle o na que estableza o personal docente e
seguindo as indicaciones dadas polo mesmo. A cualificación de NON PRESENTADO
aplicará cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da nota acadada.


Sources of information
Basic Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson
CARMEN VALLEJO GARCELAN EDUARDO LIZARRALDE GONZALEZ DANIEL BLÁZQUEZ GARCÍA (2000). Sistemas de gestión medioambiental: manual para pymes. Fundación EOI

Os manuais de consulta atópanse disponibles na biblioteca virtual do centro.

Complementary

Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial.

Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex.

Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide.

Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo.

Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP.

AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business and Economics/660G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.