Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión Medioambiental Código 660G01037
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Profesorado
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Nesta asignatura estudiaráse a relación entre a actividade económica e o Medio Ambiente dende a perspectiva da actividade profesional dun Departamento de Recursos Humáns. Dun tempo a esta parte, o medio ambiente está a ser considerado dentro das estratexias que condicionan e modulan a actividade empresarial. Como executor da cultura da empresa, o Departamento de Recursos Humáns debe entender e trasladar esta estratexia na empresa, que en moitas ocasións supora xestionar un proceso de cambio. Como exemplo deste procesos, estudiarase os Sistemas de Xestión Ambiental (ISO 14001 e EMAS) e a súa implantación nunha pyme.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
A7 Auditoría Sociolaboral. A7
A10 Organización e dirección de empresas. A10
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B5. Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15. Creatividade. B15
B16. Liderado. B16
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Os problemas ambientais
Panorámica dos principais problemas medioambientais da actualidade.
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico Bases da evaluación económica dos problemas medioambientais
Tema 3. O valor do medio ambiente Introducción á valoración económica dos recursos medioambientáis
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental Metodoloxías para determinar a calidade ambiental
Tema 5. Indicadores ambientáis Revisión dos indicadores máis empregados para a calidade ambiental
Tema 6. Política Ambiental Introducción ás diversas politicas ambientáis na UE
Tema 7. Empresa e Medio ambiente Relación entre a empresa e o medio ambiente. Sistemas de Xestión Ambiental

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 8 10
Sesión maxistral A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 28 56 84
Portafolios do alumno A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 23 23 46
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso
Sesión maxistral Explicación na aula do tema
Portafolios do alumno Conxunto de traballos realizados durante o curo

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A13 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B15 B17 C6 C7 Asistencia e participación activa en clase 20
Proba obxectiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a 30
Portafolios do alumno A13 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B16 C3 Colleita de pequenos traballos feitos ó longo do curso, tanto en grupo con de xeito individual. A súa avaliación farase nas titorías. 50
 
Observacións avaliación

ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA)

Para superar a materia, é necesario á ASISTENCIA a un mínimo do 75% das sesións telemáticas

Será
imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada un
dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías de
cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido
nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso, a
avaliación constará SUSPENSA na convocatoria ordinaria e poderá
volver examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de
avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da
cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do
programa.

A entrega das prácticas para a súa valoración só poderá
realizarse na plataforma Moodle o na que estableza o personal docente e
seguindo as indicaciones dadas polo mesmo. A cualificación de NON PRESENTADO
aplicará cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da nota acadada.


Fontes de información
Bibliografía básica Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson
CARMEN VALLEJO GARCELAN EDUARDO LIZARRALDE GONZALEZ DANIEL BLÁZQUEZ GARCÍA (2000). Sistemas de gestión medioambiental: manual para pymes. Fundación EOI

Os manuais de consulta atópanse disponibles na biblioteca virtual do centro.

Bibliografía complementaria

Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial.

Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex.

Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide.

Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo.

Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP.

AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía e Empresa/660G01007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías