Identifying Data 2020/21
Subject (*) Business Communication Skills and Techniques Code 660G01038
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Sánchez Pombo, Ernesto
E-mail
ernesto.sanchez.pombo@col.udc.es
Lecturers
Sánchez Pombo, Ernesto
E-mail
ernesto.sanchez.pombo@col.udc.es
Web
General description Introducir os alumnos nas técnicas básicas de comunicación considerada ésta como unha habilidade transversal que lles permitirá maximizar a expresión do resto das aprendizaxes do grao.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A8
A13
A14
A15
A31
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B12
B13
B14
B15
B16
C1
C3
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1-COMUNICAR ¿Por qué, para qué, desde cando? 1.1 Quen somos os que aquí estamos. ¿Sabémolo?. Definición de comunicación
1.2.Formas de comunicación
1.3. Un apunte histórico
1.4. A comunicación como impulsor do progreso
1.5. A comunicación chega a empresa
1.6. Un exempleo de comunicación empresarial complexa. La Voz de Galicia
1.7. Comunicación 3.0. O Futuro xa está aquí (internet, redes sociais...)
2-COMUNICAR. ¿Cómo, a quén (empatía, autoritas, curiosidade e respeto)? 2.1. Técnicas de comunicación transversais e xerárquicas
2.2. Dirección de persoas
2.3. Técnicas de negociación e resolución de conflitos. Relacións empresa / comité de empresa
2.4. Falar en pública, esa asignatura pendente
2.5 Os segredos do liderado
2.6 A empatía, a creatividade e a intelixencia emocional
2.8 Coworking
2.9 A xestión do tempo
2.10. Como motivar
2.11 A comunicación externa da empresa
2.12. O impacto e a sorpresa como estratexias eficaces de comunicación. O día que soubemos que Hedi Lamar axudou a inventar o wifi
3- PRÁCTICAS DE COMUNICACIÓN. 3.1. Como transmitir de xeito eficaz unha mensaxe
3.2. Técnicas de comunicación oral e escrita
3.3. Cómo utilizar os novos media (e os vellos)
3.4. A comunicación política como exemplo singular de comunicación empresarial
3.5 Os polemistas e os filibusteros. Duas técnicas de comunicación extremas
3.6 Os gabinetes de comunicación das empresas
3.7 Marca
3.8 Responsabilidade social corporativa
3.9 Relacións institucionais e lobbys
3.10 Mecenazgo
3.11 Comunicación de crisis
4-TALLERES DE COMUNICACIÓN 4.1. Leccións maxistrais de expertos en comunicación
4.2 Exposicións e defensa en clase de casos prácticas por parte dos estudantes
4.3 Traballo en grupo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 15 20 35
Case study 9 20 29
Supervised projects 4 20 24
Panel discussion 4 20 24
Field trip 2 0 2
Student portfolio 1 4 5
Mixed objective/subjective test 2 25 27
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audienci
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Panel discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Field trip Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Student portfolio Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases
Mixed objective/subjective test Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O profesor realizará un asesoramento e seguemento do alumnado para a correcta realización dos traballos tutelados, así como as pautas para unha boa presentación


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases 10
Supervised projects Referido a realización dun traballo acorde ca asignatura, previamente consensuado ca profesora 20
Guest lecture / keynote speech Exposición dos coñecementos necesarios para asimilar a asignatura e realizar os traballos, así como a exposición oral
10
Case study Metodoloxía onde a persoa ten que abordar a descripción duhna situación específica que suscita un problema que debe ser valorado e resolto por un grupo de persoas a través dun proceso de discusión. 20
Mixed objective/subjective test Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Berckhan Bárbara. (2005). El arte de hablar en público. Cómo ganar respeto con serenidad. RBA. Integral

Bou i Bauza, G. (2005). Comunicación persuasiva para directivos, directores y dirigentes.. Madrid. Pirámide

Campo Vidal, M. (2008). ¿Por qué los españoles comunicamos tan mal?. Barcelona. Plaza Janés.

Castanyer, O. (2001) Por qué no logro ser asetivo. Bilbao. Rd. Descleé de Brouwer

Cskszentmihalyi (1997). Fluir. Una psicología de la felicidad . Kairós 

Covey, S. (1997). Los 7 hábitos de la gente altamente eficiente. Paidós Ibérica

Ekman P. (2010) Cómo detectar mentiras. Barcelona. Ed. Paidós

Fabregat, Antonio (2017). Convence y vencerás. Alienta Editores

Farache, Leo. (2019) El arte de comunicar. Editorial Almuzara

Goleman, D (1996). La inteligencia emocional. Kairós

Gilbert  D. y Rozé, Y. (1992) 52 ejercicios para la formación. Madrid. Ed. Conorg

Martín Ovejero. (2019). Tú habla que yo te leo. Las claves de la comunicación no verbal.

Seligman.M.(2011) La vida que florece. Madrid. Ediciones. B

Salas, C. (2010). Las once verdades de la Comunicación. LID E. Empresarial 2000

Saló, N. (2005). Aprender a comunicarse en las organizaciones.. Barcelona. Paidós

Sanz González, M.A. y González Lobo, Mª A. (2005). Identidad corporativa. Claves de la comunicación empresarial.. ESIC.

Serrano, Sebastiá. (2003). El relago de la comunicación. Editoria Anagrama

Studer, Jürg. Oratoria. (1996) El arte de hablar, disertar, convencer. Editorial El Drac.

Vallejo-Nágera, J.A. (2010) Aprender a hablar en público hoy. Ed. Planeta

Vázquez, S (2012) La felicidad en el trabajo y en la vida. Ed. Actualia

VV.AA.. (1991) Cómo hablar en público. Ediciones Deusto

<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.