Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial Código 660G01038
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Negreira Rodríguez, Francisco José
Correo electrónico
francisco.negreira@udc.es
Profesorado
Negreira Rodríguez, Francisco José
Correo electrónico
francisco.negreira@udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Introducir os alumnos nas técnicas básicas de comunicación considerada ésta como unha habilidade transversal que lles permitirá maximizar a expresión do resto das aprendizaxes do grao.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar tareas de comunicación no ámbito empresarial, asi como mellorar as habilidades de comunicación persoais. A8
A13
A14
A15
A31
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B12
B13
B14
B15
B16
C1
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1-INTRODUCCIÓN Á COMUNICACIÓN EMPRESARIAL: COMUNICAR 1.1. Os gabinetes de comunicación das empresas.
1.2. Marca.
1.3. Responsabilidade social corporativa.
1.4. Os recursos expresivos utilizados na produción de comunicacións.
1.5. Análise dos medios: Medios tradicionais. Novos medios: internet, teléfonos móbiles e outras pantallas.
1.6. Técnicas de creación de mensaxes a partir do estudo das características básicas da imaxe.
1.7. Técnicas de fragmentación do espazo escénico: Plano, toma, escena e secuencia. Tipoloxía e características do plano. A escena.
1.8. O movemento na análise e na construción de mensaxes audiovisuais: movementos de cámara e angulación de cámara.
1.9. Procedementos de construción de xeografías suxeridas: campo e fóra de campo.
10. Técnicas de composición aplicadas á realización de produtos audiovisuais.
11. Metodoloxía de análise de produtos audiovisuais.
2. A COMUNICACIÓN. GUIÓN E PLANIFICACIÓN. 2.1. Tipos e formatos de guións: ficción, reportaxe e documental, produción multimedia.
2.2. Técnicas narrativas aplicadas á construción de relatos.
2.3. Proceso de construción do guión literario: idea, documentación, trama, sinopse argumental e tratamento.
2.4. Proceso de transformación do guión literario a guión técnico: planificación.
2.5. Técnicas de construción do guión gráfico.
2.6. Técnicas de mantemento da continuidade nos relatos audiovisuais: tipos de continuidade; signos de puntuación e transición.
2.7. Procedementos de articulación do espazo-tempo no relato: elipses.
2.8. Técnicas básicas de realización audiovisual: eixe de acción, plano máster, plano e contraplano e campo e contracampo.
2.9. Técnicas de realización de continuidade. Aplicación de técnicas de montaxe.

3. O ÁMBITO SONORO. 3.1. Análise dos fundamentos expresivos do son: Valores expresivos e funcionais dos códigos sonoros.
3.2. Aplicación das dimensións espazo-temporais do son á construción de bandas sonoras: ritmo, fidelidade e sincronismo; son diexético e non diexético.
3.3. Técnicas de construción da banda sonora.
3.4. Técnicas de realización de programas de radio e podcast: Xéneros. Signos de puntuación, sintonía, cortina, indicativo e golpe musical. Guión e escaleta
4-TÉCNICAS DE COMUNICACIÓN EMPRESARIAL: : TALLERES DE COMUNICACIÓN 4.1 Exposicións e defensa en clase de casos prácticas por parte dos estudantes
4.2 Traballo en grupo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A13 A14 A15 B3 B4 B7 B8 B13 B15 B16 C1 C3 C4 C6 C7 20 0 20
Estudo de casos A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 10 30 40
Traballos tutelados A8 A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 4 28 32
Portafolios do alumno A8 A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 4 24 28
Proba mixta A8 A13 A31 B2 B3 B4 B8 B13 C1 C3 C4 C6 C7 2 24 26
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audienci
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Portafolios do alumno Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases
Proba mixta Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
O profesor realizará un asesoramento e seguemento do alumnado para a correcta realización dos estudos de casos, traballos tutelados e portafolios do alumnado, así como as pautas para unha boa presentación


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A8 A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases 10
Traballos tutelados A8 A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 Referido a realización dun traballo acorde ca asignatura, previamente consensuado ca profesora 30
Sesión maxistral A8 A13 A14 A15 B3 B4 B7 B8 B13 B15 B16 C1 C3 C4 C6 C7 Exposición dos coñecementos necesarios para asimilar a asignatura e realizar os traballos, así como a exposición oral
10
Estudo de casos A13 A14 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 Metodoloxía onde a persoa ten que abordar a descripción duhna situación específica que suscita un problema que debe ser valorado e resolto por un grupo de persoas a través dun proceso de discusión. 20
Proba mixta A8 A13 A31 B2 B3 B4 B8 B13 C1 C3 C4 C6 C7 Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral 30
 
Observacións avaliación

ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA)

Será imprescindible entregar o traballo conxunto e máis do 50% dos traballos individuais, para a valoración final teranse en conta estes conceptos aos que su unirá a proba mixta.

A cualificación final será a suma das diferentes cualificación das metodoloxías.

A cualificación de NON PRESENTADO aplicará
cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
nota acadada. 

ALUMNADO CON DISPENSA DE DOCENCIA CONCEDIDA

Como alternativa, aqueles alumnos que non poida facer un
normal seguemiento da materia por ter concedida de forma expresa a DISPENSA
DE DOCENCIA
, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación
por medio dunha proba obxectiva final, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará
suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na segunda
oportunidade, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba
obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre
contidos teóricos como prácticos do programa.


Fontes de información
Bibliografía básica

Traballarase con textos na clase e no moodle.

Bibliografía complementaria

Berckhan Bárbara. (2005). El arte de hablar en público. Cómo ganar respeto con serenidad. RBA. Integral

Bou i Bauza, G. (2005). Comunicación persuasiva para directivos, directores y dirigentes.. Madrid. Pirámide

Campo Vidal, M. (2008). ¿Por qué los españoles comunicamos tan mal?. Barcelona. Plaza Janés.

Castanyer, O. (2001) Por qué no logro ser asetivo. Bilbao. Rd. Descleé de Brouwer

Cskszentmihalyi (1997). Fluir. Una psicología de la felicidad . Kairós

Covey, S. (1997). Los 7 hábitos de la gente altamente eficiente. Paidós Ibérica

Ekman P. (2010) Cómo detectar mentiras. Barcelona. Ed. Paidós

Fabregat, Antonio (2017). Convence y vencerás. Alienta Editores

Farache, Leo. (2019) El arte de comunicar. Editorial Almuzara

Goleman, D (1996). La inteligencia emocional. Kairós

Gilbert D. y Rozé, Y. (1992) 52 ejercicios para la formación. Madrid. Ed. Conorg

Martín Ovejero. (2019). Tú habla que yo te leo. Las claves de la comunicación no verbal.

Seligman.M.(2011) La vida que florece. Madrid. Ediciones. B

Salas, C. (2010). Las once verdades de la Comunicación. LID E. Empresarial 2000

Saló, N. (2005). Aprender a comunicarse en las organizaciones.. Barcelona. Paidós

Sanz González, M.A. y González Lobo, Mª A. (2005). Identidad corporativa. Claves de la comunicación empresarial.. ESIC.

Serrano, Sebastiá. (2003). El relago de la comunicación. Editoria Anagrama

Studer, Jürg. Oratoria. (1996) El arte de hablar, disertar, convencer. Editorial El Drac.

Vallejo-Nágera, J.A. (2010) Aprender a hablar en público hoy. Ed. Planeta

Vázquez, S (2012) La felicidad en el trabajo y en la vida. Ed. Actualia

VV.AA.. (1991) Cómo hablar en público. Ediciones Deusto


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías