Identifying Data 2019/20
Subject (*) Naval and Maritime Fishing Industrial Relations Code 660G01042
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Pereira Pardo, María del Carmen
E-mail
mpereirapardo@erlac.es
Lecturers
Pereira Pardo, María del Carmen
E-mail
mpereirapardo@erlac.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A12 Historia das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A22 Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A2
A3
A4
A5
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A20
A22
A27
A30
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B16
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1.-Concept, characteristics and sources of the maritime law.



1.1 Sources law
1.2 Fontes convencionais
1.2Sourses agreements
2.- Concept and characteristics of the fisheries law 2.1 Fisheries and autonomous comunities states
3.- Management of fishing activity: free enterprise and organization of the shipowner 3.1 The shipowner
3.2 the shipowner manager
3.3Crew
3.4 fisheries organizations
44.I.-The exercise of fisheries, fishing arts regime and sustainability.
4.II.- Administrative titles for the exercise of fisheries activities
4.I.1 fishing activities
4.I.2 Pull
4.I.3 siege
4.I.4 longline
4.I.5 Minor arts: fixed or drift
4.I.6 Other arts.
5.- vessel. Concept, nature and property law 5.1 Concept.
5.2Nature
5.3Property Law
5.4 Registry
5.5 Nationality
5.6 Class
6.- Main maritime contracts 6.1 Contract of carriage
6.2 Chartering Contract
6.2.1 Time charter contract
6.2.2 Voyage charter contract
6.3 Bareboat or demise charter
7.- Average and collisions law. Marine insurance. 7.1 Maritime security
7.2 Average
7.3 Collisions
7.4 Salvage
7.5 Marine insurance

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 3 10 13
Case study A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 9 25 34
Oral presentation A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 2 7 9
Objective test A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A11 A12 A16 A20 A22 A27 A30 A31 18 60 78
Events academic / information A1 A12 A33 A34 B4 8 0 8
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Events academic / information Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Directed discussion
Description
Directed discussion and case studies are two methodologies that require a component of personal attention from the teacher ..

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. 10
Oral presentation A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 20
Objective test A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
50
Events academic / information A1 A12 A33 A34 B4 Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. 10
Directed discussion A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. 10
 
Assessment comments

La prueba objetiva consistirá en un examen escrito compuesto por tres preguntas de las cuales el alumno puede elegir las dos que desa contestar. Es necesario obtener un mínimo de 3,5 puntos sobre 10 para poder sumar el resto de conceptos que integran la nota final.


Sources of information
Basic CAMPUZANO LAGUILLO, A.B. (2016). COMENTARIOS A LA LEY DE NAVEGACIÓN MARÍTIMA. EDIT. TIRANT LO BLANCH
GARCÍA-PITA Y LASTRES, J.L. (DIR.) (2012). ESTUDIOS DE DERECHO MARÍTIMO. EDIT. ARANZADI. CIZUR MENOR
MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L (2002). LA DIMENSIÓN LABORAL DEL EMPRESARIO MARÍTIMO. EDIT. LABORUM, MURCIA

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.