Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Sistema Impositivo e Fiscalidade da Empresa Código 660G01043
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Profesorado
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral O principal obxectivo da materia é proporcionar ao alumno o coñecemento básico do sistema fiscal español que lles permita afrontar o problema tributario da actividade empresarial. O tema comeza cos conceptos básicos de tributación, a estrutura tributaria do sistema tributario español e o seu especial impacto na actividade empresarial. Nunha segunda parte da materia, impartiranse os principais impostos que afectan a actividade empresarial en España (Actividades económicas en IRPF, Imposto sobre sociedades e IVE), tanto desde o punto de vista do Dereito Tributario como aplicados a mediante a resolución de diferentes supostos prácticos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de representación técnica eámbito administrativo y procesal e defensa ante os tribunais en materia economica administrativa. Toma de decisións. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A1
A4
A16
A24
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B12
B13
B14
C3
C5
C6
Traballo en equipos de caracter multidisciplinar; capacidade para colaborar desde o departamento laboral da organización co departamento económico-financiero-tributario para o deseño de estratexias a varios prazos. A1
A16
A24
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B12
B13
B14
C3
C5
C6
Selecionar e xestionar información e documentación fiscal que permita coñecer as consecuencias das decisións no campo da empresa e do posto de traballo. Asesoramento a organizacións sindicais, empresariais e do cuarto sector, así como a afiliados / afiliados. Aplicar os coñecementos para practicar e realizar unha análise crítica de situacións e decisións que deben tomar os diferentes axentes económicos participantes nas Relacións Laborais. Capacidade de análise e síntese. A1
A4
A16
A24
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B12
B13
B14
C3
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Ingresos Públicos E conceptos tributarios básicos. Lei Xeral tributaria. Sistema fiscal español. Concepto e clases de ingresos públicos.
Imposto: concepto, elementos e clasificación.
Introdución ao sistema tributario español.
Tributos estatais, autonómicos e locais.
TEMA 2. Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF) e tributación de actividades económicas. Aspectos xerais do imposto.
Definición, valoración e tributación dos distintos tipos de ingresos.
Os réximes para determinar a renda neta.
Aspectos persoais do IRPF.
Cálculo, liquidación e presentación.
TEMA 3. Imposto de Sociedades. Xustificación e estrutura do imposto.
Actividade económica, contabilidade financeira e a súa relación co Imposto sobre Sociedades.
Determinación da base impoñible.
Exencións, bonificacións, tarifas ...
A liquidación do imposto.
TEMA 4. Imposto sobre o Valor Engadido (IVE).
Concepto e ámbito de aplicación.
O feito impoñible: entrega de bens e prestación de servizos.
Operacións non suxeitas e exentas.
Determinación da base impoñible: IVE de entrada e IVE de saída.
Tipos de impostos.
Adquisicións intracomunitarias de bens.
A cuota.
Deducións e devolucións.
TEMA 5. Fiscalidade, Empresa e Departamentos de RRHH e RRLL. Elementos e procesos de planificación fiscal.
Os plans de retribución flexible.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 21 24 45
Proba obxectiva A31 B1 B2 B3 B4 B12 B14 2 15 17
Solución de problemas A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 20 30 50
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Solución de problemas Resolución de cuestións prácticas en aplicación dos cooñecementos teóricos desenvolvidos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
Dirixido a reforzar certos aspectos da aprendizaxe autónoma dos alumnos mediante o seguimento e supervisión de diferentes actividades programadas.

As titorías son individuais, polo que é necesario un contacto previo co profesor para reservar a franxa horaria correspondente.

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Humanidades.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 Prácticas entregables semanalmente relacionadas coa exposición teórico-práctica de docente. 40
Proba obxectiva A31 B1 B2 B3 B4 B12 B14 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. 50
Sesión maxistral A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 Asistencia e particpación nas sesións teóricas. 10
 
Observacións avaliación
Avaliación 1a Oportunidade.

No desenvolvemento da parte práctica (traballo/proxecto en equipo) (40% nota) serán avaliad@s: aplicación das bases teóricas, calidade de presentación, precisión e claridade de exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias usadas e revisión bibliográfica.

Para a avaliación da parte teórica recurrirase a un exame tipo test (proba obxecta de múltiple resposta) (50% nota) con varias alternativas de resposta, onde os erros restarán puntuación para evitar o "efecto lotería". A fórmula é NOTA = (respostas correctas x 1) - (erros/k-1), con k= numero de opcións de resposta. Os puntos obtidos netos trasladanse a unha nota en escala 0-10.

Dedicación a tempo parcial e dispensa académica (exención de asistencia): no caso de alumn@s con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregaránse as plataformas Moodle e MS Teams, así como o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.

O proceso de avalaición de 2a oportunidade é exactamente o mesmo que para a 1a oportunidade: gárdase a nota práctica (obtida no traballo/proxecto) e @ alumn@ fará un novo exame tipo test, de idénticas características ás descritas anteriormente.

En caso de convocatoria extraordinaria, a avaliación será únicamente con exame tipo test (proba obxecta de múltiple resposta) (100% nota) con varias alternativas de resposta, onde os erros restarán puntuación en base á formula PUNTOS NETOS = (respostas correctas x 1) - (erros/k-1) con k= numero de opcións de resposta. Os puntos netos obtidos netos trasladanse a unha nota en escala 0-10.

Considerarase como “Non presentado” (NP) aquel estudante que, estando matriculado, non concorrese ás distintas actividades de avaliación (continua/practica e/ou exame/test) que se establezan para o curso académico.

PLAXIO/COPIA. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na
correspondente convocatoria, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .

* Gabinete juridico CEF (2018). Fiscalidad de las personas jurídicas. CEF

* Albi Ibáñez, E (2010). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II . Ariel

* Varios (2019). Todo Sociedades. CISS

* Martinez Lopez, Rodado Ruiz, Delgado Rodriguez (2018). Introducción a la fiscalidad de la empresa. Ed. Universitaria R. Areces

* AGENCIA TRIBUTARIA ESPAÑOLA. www.agenciatributaria.es

  - Manuales prácticos de IRPF, IS e IVA

  - Ley General Tributaria. A bibliografía anterior, así como outra complementaria, atópase dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á cal se pode acceder coas claves propias no link: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ ou ben é de libre disposición, sobre todo na web da Axencia Tributaria Española

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía e Empresa/660G01007
Contabilidade/660G01026

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade/660G01026
Dereito Administrativo/660G01028

Materias que continúan o temario
Introdución ao Dereito/660G01001

Observacións

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo dunha “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social”, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia se solicitarán en formato virtual e/o soporte informático (a entrega farase a través de moodle  ou email, en formato dixital sin necesidad de imprimilos). En caso de ser necesario realizalos en papel:  non se empregarán plásticos, as impresións serán dobre cara, utilizarase papel reciclado, evitarase a impresión de borradores e debderase ter enb conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos personais e profesionais.

Incuirase a perspectiva de xénero na materia, na linguaxe, nas intervencións, na identificación, modificación e corección de prexuizos sexistas e/ou discriminación de xénero.

Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías