Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Socioloxía do Consumo Código 660G01044
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro-Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
mromani@udc.es
Web
Descrición xeral Proporcionar as bases teóricas do coñecemento actual sobre as tendencias do consumo, a súa influencia sobre o individuo polos medios de comunicación e sobre a defensa dos dereitos do consumidor.



Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B8 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
C1
C4
C6
B2
B8
B14
B15
B17
A18
A35

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INICIOS E DESENVOLVEMENTO DA SOCIEDADE DE CONSUMO
- Do capitalismo de produción ao capitalismo de consumo
- Os inicios da sociedade de consumo en España: do modelo prefordista ao modelo fordista
TEMA 2. A SOBERANIA DO CONSUMIDOR E As MOTIVACIONES CULTURAIS DO CONSUMO


- A soberanía do consumidor
- As motivaciones culturais do consumo
- Necesidades e desexos
TEMA 3. MODELOS DE CONSUMO E COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR

Da produción de bens á produción de marcas
- Consumo de marcas e consumo de baixo custo
- A influencia no traballo dos novos modelos de consumo:
a degradación do traballo
TEMA 4. PUBLICIDADE, MEDIOS DE COMUNICACIÓN E CONSUMO

- A concentración crecente dos medios
- Mercantilización dos medios
- Características da información
TEMA 5. MOVEMENTOS DE CONSUMIDORES E CONSUMO CRÍTICO
- Os movementos de consumidores no mundo
- O movemento de consumidores en España
- Consumo crítico
- Comercio xusto
TEMA 6. O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR ACTUAL


- O comportamento do consumidor actual
- Sostenibilidad e responsabilidade social das organizacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C1 C4 30 24 54
Sesión maxistral B2 B14 B17 C1 C6 30 0 30
Proba obxectiva B2 C1 C6 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición

Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C1 C4 Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.


50
Proba obxectiva B2 C1 C6 Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto, sobre os contidos da materia.

O estudante debe escoller unha destas dúas formas de avaliación:

1- Realizar polo menos o 25% das "lecturas" (50%) e presentarse a "proba obxectiva" (50%). Neste caso, sumaranse as calificacións obtidas nas dúas metodoloxías, tanto en xuño como na OPORTUNIDADE DE XULLO . Se a suma das dúas metodoloxías non chega ó aprobado en xuño, a cualificación obtida na parte de "lecturas" manténse e súmase á puntuación obtida na "proba obxectiva" de oportunidades xullo É dicir, o alumno que opte por este sistema de avaliación non poderá presentarse só a "proba obxectivo" sobre o 100%.

2- Facer só a "proba obxectiva" (100%) na oportunidade xuño e xullo.

NOTA IMPORTANTE: os alumnos que, debido a situacións individuais non poden beneficiarse de calquera destes sistemas de avaliación, deben contactar co profesor no prazo de 10 días dende o inicio das clases para tratar adaptar o sistema de avaliación.
50
 
Observacións avaliación


Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Bibliografía complementaria (). .

Alonso, Luis Enrique y Conde, Fernando (1994). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Debate. Madrid.

Alonso, Luis Enrique (2006). La era del consumo. Siglo XXI. Madrid.

Alonso Rivas, J y otros. (2000).Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategia de marketing. Esic. Madrid.

Arroyo Menéndez, Millán (2001). El consumo en España. Acento. Madrid.

Bauman, Zygmunt (2000). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Gedisa. Barcelona.

Castillo Castillo, J. (1987). Sociedad de consumo a la española. Eudema. Madrid.

Catos Eduard (1998) El porqué del comercio justo. Hacia unas relaciones Norte-Sur más equitativas. Icaria. Barcelona.

Clark, Eric (1989). La publicidad y su poder. Las técnicas de provocación del consumo. Planeta. Barcelona.

Cortina, Adela (2002). Por una ética del consumo ( la ciudadanía del consumidor en un mundoglobal). Taurus. Madrid.

Faure, Ignasi, ed. (2002). Consumidores activos. Experiencias cooperativas para el siglo XXI. Icaria. Barcelona.

Fundación entorno (2010).Marketing de productos y servicios sostenibles. Donde la innovación crea valor. Madrid.

Gaggi, M. y Narguzzi, E. (2006). El fin de la clase media y el nacimiento de la sociedad de bajo coste. Lengua de trapo. Madrid.

Galbraith. J. K. (1987). La sociedad opulenta. Ariel. Barcelona.

Galbraith. J. K. ( 2004). La economía del fraudeinocente. Crítica. Barcelona.

García del Castillo (2009). Medios de comunicación. Publicidad y adiciones. Edaf. Madrid.

García Ruíz,Pablo (2009). Repensar el consumo. Eiunsa. Madrid.

Gilin, Todd ( 2005). Enfermos de la información. Paidós. Barcelona.

Gimeno Ullastres, J.A., Coord. (2000). El consumo en España: un panorama general. Fundación Argentaria-Visor Dis. Madrid.

Heath, J y Potter, A. (2005) Rebelarsevende : el negocio de la contracultura. Taurus . Madrid.

Klein, Naomí (2011). No logo: El poder de las marcas. Paidos. Barcelona.

Muñoz Navarro, Daniel(2011). Comprar, vender y consumir. Nuevas aportaciones a la historia del consumo en España. Universidad de Valencia. Valencia.

Oliver, Xavier (2009). Atrapados por el consumo. Acción Empresarial.

Osuna Acedo, Sara (2008). Publicidad y consumo en la adolescencia. Icaria. Barcelona.

Patel, Raj.(2008). Obesos y famélicos. El impacto de la globalización en el sistema alimentario mundial. Los libros de ince. Barcelona.

Ramonet, Ignacio (1998). La tiranía de la comunicación. Debate. Madrid.

Ritzer, George. (2000). El encanto de un mundo desencantado. Revolución en los medios de consumo. Ariel. Barcelona.

Reig, Ramón (1998). Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial. Paidós. Barcelona.

Rifkin, Jeremy (2010) El fin del trabajo. Paidós. Barcelona

Rifkin, Jeremy (2000) La era del acceso. La revolución de la nueva economía. Paidós. Barcelona.

Salomon, Michael R (2008). Comportamianto del consumidor. Prentice Hall. Madrid.

SETEM (2009). El comercio justo en España 2008. Canales de importación y distribución. Icaria. Barcelona.

Solé Toro, María Luisa ( 2003). Los consumidores del siglo XXI. Esic.

Veblen, Thosrtein (2004). Teoría de la clase ociosa. FCE. México.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías