Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Socioloxía do Consumo Código 660G01044
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Proporcionar as bases teóricas do coñecemento actual sobre as tendencias do consumo, a súa influencia sobre o individuo polos medios de comunicación e sobre a defensa dos dereitos do consumidor.



Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B8 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
C1
C4
C6
B2
B8
B14
B15
B17
A18
A35

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INICIOS E DESENVOLVEMENTO DA SOCIEDADE DE CONSUMO
- Do capitalismo de produción ao capitalismo de consumo
- Os inicios da sociedade de consumo en España: do modelo prefordista ao modelo fordista
TEMA 2. A SOBERANIA DO CONSUMIDOR E As MOTIVACIONES CULTURAIS DO CONSUMO


- A soberanía do consumidor
- As motivaciones culturais do consumo
- Necesidades e desexos
TEMA 3. MODELOS DE CONSUMO E COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR

Da produción de bens á produción de marcas
- Consumo de marcas e consumo de baixo custo
- A influencia no traballo dos novos modelos de consumo:
a degradación do traballo
TEMA 4. PUBLICIDADE, MEDIOS DE COMUNICACIÓN E CONSUMO

- A concentración crecente dos medios
- Mercantilización dos medios
- Características da información
TEMA 5. MOVEMENTOS DE CONSUMIDORES E CONSUMO CRÍTICO
- Os movementos de consumidores no mundo
- O movemento de consumidores en España
- Consumo crítico
- Comercio xusto
TEMA 6. O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR ACTUAL


- O comportamento do consumidor actual
- Sostenibilidad e responsabilidade social das organizacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C4 C1 30 24 54
Sesión maxistral B2 B14 B17 C1 C6 30 0 30
Proba obxectiva B2 C1 C6 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición

Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C4 C1 Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar e subir ao espazo habilitado en moodle, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), solicitándo a través do mail maria.romani@udc.es, xustificando adecuadamente cada caso, tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.
Doutra banda, hai que ter en conta que haberá algunhas prácticas, que pola súa metodoloxía non se poderán realizar fose do aula (por exemplo grupos de discusión, debates, presentacións, etc.)
40
Proba obxectiva B2 C1 C6 Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto, sobre os contidos da materia.

50
Sesión maxistral B2 B14 B17 C1 C6 Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.
10
 
Observacións avaliación

AVALIACIÓN CONTINUA.

CONSISTIRÁ EN realizar como mínimo o 25% da parte correspondente a OBRADOIROS,
o 25% da SESIÓN MAXISTRAL e presentarse á PROBA OBXECTIVA. 

A nota final será a suma das cualificacións obtidas nas tres
metodoloxías , NA CONVOCATORIA ORDINARIA. Se o alumno non consigue
acadar  o 50% coa suma das tres metodoloxías na convocatoria ordinaria, terá a avaliación suspensa e poderá volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos
como prácticos do programa. 

EXAME FINAL

Como alternativa,
aqueles alumnos que non poidan facer un normal seguimento da materia por ter
recoñecida a Dispensa da Docencia
, poderán optar por examinarse do 100% da cualificación por medio dunha
PROBA OBXECTIVA final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a
avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria  e poderán
volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única PROBA OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando
tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

TODOS OS ALUMNOS farán constar por medio de un correo electrónico
dirixido a maria.romani@udc.es
 se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL, no prazo dos 15
primeiros días dende o comenzó do curso. O profesor enviará una resposta a cada
un dos alumnos comunicando que o correo foi RECIBIDO. De no recibir  o
alumno esta resposta, deberá poñerse en contacto co profesor na clase ou a
través de la administración del centro.   De non constar expresamente a decisión de evaluación por parte do
alumno nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase
que se opta pola AVALIACIÓN CONTINUA.
A elección é definitiva e
irreversible para a convocatoria en curso.

As adaptacións curriculares
para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas
serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Klein, Naomi (2011). Comprar, vender y consumir. Nuevas aportaciones a la historia del consumo en España. Valencia: Universidad de Valencia
Solé Moro, María Luisa (2003). Los consumidores del siglo XXI. Madrid: Esic
Cortina, Adela (2002). Por una ética del consumo ( la ciudadanía del consumidor en un mundoglobal). Madrid: Taurus

Bibliografía complementaria (). .

Alonso, Luis Enrique y Conde, Fernando (1994). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Debate. Madrid.

Alonso, Luis Enrique (2006). La era del consumo. Siglo XXI. Madrid.

Alonso Rivas, J y otros. (2000).Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategia de marketing. Esic. Madrid.

Arroyo Menéndez, Millán (2001). El consumo en España. Acento. Madrid.

Bauman, Zygmunt (2000). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Gedisa. Barcelona.

Castillo Castillo, J. (1987). Sociedad de consumo a la española. Eudema. Madrid.

Catos Eduard (1998) El porqué del comercio justo. Hacia unas relaciones Norte-Sur más equitativas. Icaria. Barcelona.

Clark, Eric (1989). La publicidad y su poder. Las técnicas de provocación del consumo. Planeta. Barcelona

Faure, Ignasi, ed. (2002). Consumidores activos. Experiencias cooperativas para el siglo XXI. Icaria. Barcelona.

Fundación entorno (2010).Marketing de productos y servicios sostenibles. Donde la innovación crea valor. Madrid.

Gaggi, M. y Narguzzi, E. (2006). El fin de la clase media y el nacimiento de la sociedad de bajo coste. Lengua de trapo. Madrid.

Galbraith. J. K. (1987). La sociedad opulenta. Ariel. Barcelona.

Galbraith. J. K. ( 2004). La economía del fraudeinocente. Crítica. Barcelona.

García del Castillo (2009). Medios de comunicación. Publicidad y adiciones. Edaf. Madrid.

García Ruíz,Pablo (2009). Repensar el consumo. Eiunsa. Madrid.

Gilin, Todd ( 2005). Enfermos de la información. Paidós. Barcelona.

Gimeno Ullastres, J.A., Coord. (2000). El consumo en España: un panorama general. Fundación Argentaria-Visor Dis. Madrid.

Heath, J y Potter, A. (2005) Rebelarsevende : el negocio de la contracultura. Taurus . Madrid.

Muñoz Navarro, Daniel(2011). Comprar, vender y consumir. Nuevas aportaciones a la historia del consumo en España. Universidad de Valencia. Valencia.

Oliver, Xavier (2009). Atrapados por el consumo. Acción Empresarial.

Osuna Acedo, Sara (2008). Publicidad y consumo en la adolescencia. Icaria. Barcelona.

Patel, Raj.(2008). Obesos y famélicos. El impacto de la globalización en el sistema alimentario mundial. Los libros de ince. Barcelona.

Ramonet, Ignacio (1998). La tiranía de la comunicación. Debate. Madrid.

Ritzer, George. (2000). El encanto de un mundo desencantado. Revolución en los medios de consumo. Ariel. Barcelona.

Reig, Ramón (1998). Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial. Paidós. Barcelona.

Rifkin, Jeremy (2010) El fin del trabajo. Paidós. Barcelona

Rifkin, Jeremy (2000) La era del acceso. La revolución de la nueva economía. Paidós. Barcelona.

Salomon, Michael R (2008). Comportamianto del consumidor. Prentice Hall. Madrid.

SETEM (2009). El comercio justo en España 2008. Canales de importación y distribución. Icaria. Barcelona.

Veblen, Thosrtein (2004). Teoría de la clase ociosa. FCE. México.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías