Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Socioloxía do Consumo Código 660G01044
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Proporcionar as bases teóricas do coñecemento actual sobre as tendencias do consumo, a súa influencia sobre o individuo polos medios de comunicación e sobre a defensa dos dereitos do consumidor.


Plan de continxencia MODIFICACIONS NOS CONTIDOS
Non se realizarán cambios

METODOLOXÍAS
No se realizarán cambios.

No caso de transferir todas as sesións a virtual, utilizaranse as ferramentas Moodle e Teams.

MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO
Realizarase para lecturas críticas, comentarios e traballos supervisados e contido teórico que guíe a cada alumno sobre o traballo que debe facer, como facelo e as fontes de información a empregar.
O estudante solicitará por correo electrónico a hora de realizar o titora, que se realizará coa ferramenta Teams.


Correo eletronico: diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver du?bidas. Os horarios de titoría empregaranse preferentemente para resolver todas esas consultas e realizar reunións virtuais cos estudantes

Moodle: diariamente. Empregaranse, entre outras, as diferentes ferramentas dispoñibles como entrega de tarefas, foros e chat.

Teams: farase unha sesión grupal semanal para avanzar nos contidos teóricos e prácticos no tempo asignado para a materia segundo o calendario escolar. A petición dos estudantes, realizaranse conexións para aclarar dúbidas, tanto prácticas como teóricas, preferiblemente nas horas que, segundo o calendario, estean programadas titorías. Esta dinámica permite un seguimento normalizado e axustado das necesidades de aprendizaxe dos estudantes para desenvolver os contidos da materia.

MODIFICACIÓNS NA EVALUACIÓN
No se realizarán cambios.

MODIFICACIÓNS DA BIBLIOGRAFÍA OU WEBGRAFÍA

No se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B8 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
C1
C4
C6
B2
B8
B14
B15
B17
A18
A35

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INICIOS E DESENVOLVEMENTO DA SOCIEDADE DE CONSUMO
- Do capitalismo de produción ao capitalismo de consumo
- Os inicios da sociedade de consumo en España: do modelo prefordista ao modelo fordista
TEMA 2. A SOBERANIA DO CONSUMIDOR E As MOTIVACIONES CULTURAIS DO CONSUMO


- A soberanía do consumidor
- As motivaciones culturais do consumo
- Necesidades e desexos
TEMA 3. MODELOS DE CONSUMO E COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR

Da produción de bens á produción de marcas
- Consumo de marcas e consumo de baixo custo
- A influencia no traballo dos novos modelos de consumo:
a degradación do traballo
TEMA 4. PUBLICIDADE, MEDIOS DE COMUNICACIÓN E CONSUMO

- A concentración crecente dos medios
- Mercantilización dos medios
- Características da información
TEMA 5. MOVEMENTOS DE CONSUMIDORES E CONSUMO CRÍTICO
- Os movementos de consumidores no mundo
- O movemento de consumidores en España
- Consumo crítico
- Comercio xusto
TEMA 6. O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR ACTUAL


- O comportamento do consumidor actual
- Sostenibilidad e responsabilidade social das organizacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C1 C4 15 39 54
Sesión maxistral B2 B14 B17 C1 C6 15 15 30
Traballos tutelados B2 B8 B14 C1 C4 15 47 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición

Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B2 B8 B14 C1 C4 Os estudantes realizarán un traballo cos coñecementos adquiridos nas sesións teórico-prácticas seguindo a plantilla / modelo do TFG empregado en ERLAC. Dito traballo farase individualmente e enviarase á plataforma Moodle no prazo establecido pola profesora. Para engadir a puntuación obtida no traballo ao resto das puntuacións, deberase obter como mínimo o 50% da puntuación correspondente (2 puntos). Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos), terá que realizar un traballo similar para a segunda oportunidade en xullo. 40
Obradoiro A35 A18 B2 B8 B14 B15 B17 C1 C4 Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos. Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, aquelas prácticas que a profesora indique. 50
Sesión maxistral B2 B14 B17 C1 C6 Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora. Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto. 10
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Será imprescindible obter o 50% da nota correspondente a cada unha das
seccións a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías para obter a
nota final. Se non se logra o mínimo requirido en calquera das metodoloxías, o
alumno non superará a materia.

 

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Se o alumno pasa algunha das metodoloxías na primeira oportunidade,
manterase a cualificación desta / s metodoloxía/s e só terá que realizar a/as
que non pasou, na segunda oportunidade.

 

CASOS ESPECÍFICOS

Os alumnos que non poidan facer un seguimento normal da materia, por ter
recoñecida a dispensa docente, deben poñerse en contacto co profesor nos
primeiros 20 días naturais desde o inicio oficial das clases para adaptar os
prazos de entrega dos distintos. probas, enviando un correo electrónico a
maria.romani@udc.es. Aqueles estudantes que non se poñen en contacto no prazo
establecido farán un seguimento do tema como o resto dos estudantes.

A adaptación curricular para estudantes con discapacidade ou con
necesidades específicas de educación
rexerá a Comisión de Ensino do centro,
logo dun informe do PAT.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Klein, Naomi (2011). Comprar, vender y consumir. Nuevas aportaciones a la historia del consumo en España. Valencia: Universidad de Valencia
Solé Moro, María Luisa (2003). Los consumidores del siglo XXI. Madrid: Esic
Cortina, Adela (2002). Por una ética del consumo ( la ciudadanía del consumidor en un mundoglobal). Madrid: Taurus

Bibliografía complementaria (). .

Alonso, Luis Enrique y Conde, Fernando (1994). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Debate. Madrid.

Alonso, Luis Enrique (2006). La era del consumo. Siglo XXI. Madrid.

Alonso Rivas, J y otros. (2000).Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategia de marketing. Esic. Madrid.

Arroyo Menéndez, Millán (2001). El consumo en España. Acento. Madrid.

Bauman, Zygmunt (2000). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Gedisa. Barcelona.

Castillo Castillo, J. (1987). Sociedad de consumo a la española. Eudema. Madrid.

Catos Eduard (1998) El porqué del comercio justo. Hacia unas relaciones Norte-Sur más equitativas. Icaria. Barcelona.

Clark, Eric (1989). La publicidad y su poder. Las técnicas de provocación del consumo. Planeta. Barcelona

Faure, Ignasi, ed. (2002). Consumidores activos. Experiencias cooperativas para el siglo XXI. Icaria. Barcelona.

Fundación entorno (2010).Marketing de productos y servicios sostenibles. Donde la innovación crea valor. Madrid.

Gaggi, M. y Narguzzi, E. (2006). El fin de la clase media y el nacimiento de la sociedad de bajo coste. Lengua de trapo. Madrid.

Galbraith. J. K. (1987). La sociedad opulenta. Ariel. Barcelona.

Galbraith. J. K. ( 2004). La economía del fraudeinocente. Crítica. Barcelona.

García del Castillo (2009). Medios de comunicación. Publicidad y adiciones. Edaf. Madrid.

García Ruíz,Pablo (2009). Repensar el consumo. Eiunsa. Madrid.

Gilin, Todd ( 2005). Enfermos de la información. Paidós. Barcelona.

Gimeno Ullastres, J.A., Coord. (2000). El consumo en España: un panorama general. Fundación Argentaria-Visor Dis. Madrid.

Heath, J y Potter, A. (2005) Rebelarsevende : el negocio de la contracultura. Taurus . Madrid.

Muñoz Navarro, Daniel(2011). Comprar, vender y consumir. Nuevas aportaciones a la historia del consumo en España. Universidad de Valencia. Valencia.

Oliver, Xavier (2009). Atrapados por el consumo. Acción Empresarial.

Osuna Acedo, Sara (2008). Publicidad y consumo en la adolescencia. Icaria. Barcelona.

Patel, Raj.(2008). Obesos y famélicos. El impacto de la globalización en el sistema alimentario mundial. Los libros de ince. Barcelona.

Ramonet, Ignacio (1998). La tiranía de la comunicación. Debate. Madrid.

Ritzer, George. (2000). El encanto de un mundo desencantado. Revolución en los medios de consumo. Ariel. Barcelona.

Reig, Ramón (1998). Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial. Paidós. Barcelona.

Rifkin, Jeremy (2010) El fin del trabajo. Paidós. Barcelona

Rifkin, Jeremy (2000) La era del acceso. La revolución de la nueva economía. Paidós. Barcelona.

Salomon, Michael R (2008). Comportamianto del consumidor. Prentice Hall. Madrid.

SETEM (2009). El comercio justo en España 2008. Canales de importación y distribución. Icaria. Barcelona.

Veblen, Thosrtein (2004). Teoría de la clase ociosa. FCE. México.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías