Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 660G01046
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado Anual
Tercero Optativa 12
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Vázquez Forno, Jesús
Correo electrónico
jesus.vazquez@udc.es
Profesorado
Perez Santalla, Iago
Vázquez Forno, Jesús
Correo electrónico
iago.perez.santalla@col.udc.es
jesus.vazquez@udc.es
Web http://www.rrll.udc.es
Descripción general A asignatura de prácticas externas ten por finalidade proporcionar os alumnos as metodoloxías e as competencias necesarias para poder exercer o seu rol profesional unha vez rematada a titulación de grao en relacións laborais e recursos humanos así como ter a capacidade de elaborar un plan de negocio que servira para levar calquera iniciativa empresarial á práctica. A información relativa a esta asignatura pode consultarse na normativa vixente aprobada en xunta de centro o día 6 de setembro de 2013 que regula as prácticas en empresa.

Por outra parte a asignatura tamén ten como obxecto a formacióne teórica imprenscidible para una indagación interior que permita o estudante construirse profesional e persoalmente para acceder a unha vida plena, así como fortalecer as competencias psicosociais e emocionais que lle faciliten a relación co entorno profesional, desenvolvendo a interdependencia e cooperación que leven á construcción de proxectos colectivos para un ben común


Competencias del título
Código Competencias del título

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Aplicar os coñecementos á práctica.
Aplicar os coñecementos á práctica.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
Resolución de problemas
Resolución de problemas
Capacidade de xestión da información.
Capacidade de xestión da información.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Contenidos
Tema Subtema
Os contidos das prácticas externas na empresa a desenvolver polo estudante fixaranse de común acordo co titor da empresa e se refrexarán no contrato individual das prácticas Definidos no programa de cada practica
Na parte teórica o alumno desenvolverá os seguintes contidos


1. Autocoñecemento e proxecto vital
2. Comunicación
3. Liderazgo e traballo en equipo
4.- Análise da realidade
5. A diversidade, ¿convivencia ou coexistencia?

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba objetiva 4 0 4
Seminario 60 40 100
Trabajos tutelados 196 0 196
 
Atención personalizada 0 0 0
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba objetiva Realizaránse 2 exames (2 puntos cada un) un ao final de cada cuadrimestre (data aínda por determinar) para avaliar os contidos prácticos e teóricos traballados na aula. Tamén se avaliarán no exame a leitura de:

"De Roncesvalles a Compostela", un percorrido por valores habilidades, recursos e actitudes (cuadrimestre) de Iago Santalla.

"O Principiño"
Seminario A metodoloxía a seguir será a de explicar cómo se elabora un plan de negocio e posteriormente os estudantes deberán de elaborar un aplicado a unha iniciativa empresarial. Este plan de negocio poderase facer en grupos.

A asistencia a clase e participación valorarse 1 punto
Trabajos tutelados A metodoloxia desenvolvida nas prácticas externas corre a cargo da empresa, en función do Plan Formativo e das características e organización da mesma.

Atención personalizada
Metodologías
Descripción
As prácticas está titorizadas por un responsable da entidade destinataria das mesmas e un seguemento por parte dun profesor do centro. E obrigatoria a asistencia á titoría de prácticas en empresa fixada polo centro que para o curso 2013/2014 o será en horario de 16:30 ás 17:30 horas

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario A asistencia os seminarios é obrigatoria e a participación valorarase nun punto na nota final. 10
Prueba objetiva Realizaránse dos exames (2 puntos cada un), un o final de cada cuadrimestre (data por determinar) para avaliar os contidos prácticos e teóricos traballados na aula. Tamén se avaliará no exame a leitura de:

De Roncesvalles a Compostela: un percorrido polos valores, habilidades, recursos e aptitudes (1 cuadrimestre)

40
Trabajos tutelados A avaliación das prácticas externas farase a partir dun informe emitido polo titor da organización onde se realicen e da memoria de prácticas elaborada polo estudante que será avaliada polo titor académico, así como da súa asistencia e participación nas titorias.
Para acadar o aprobado a valoración de ambos aspectos deberá ter a cualificación de apto.
Na cualificación final o informe do titor da empresa representará o 40% da nota. O titor académico das prácticas externas ponderará nun 10%.
50
 
Observaciones evaluación

O alumnado que asiste semanalmente as clases impartidas polo profesor Iago Pérez Santalla recibirá UN PUNTO pola asistencia (0,5 por cuatrimestre), sempre e cando esté presente como mínimo un 60% das sesións. Esta asistencia dará dereito a entrega dun dossier de avaliación continua


En clase se traballará en equipo realizando a tarefa proposta en cada sesión. Cada persoa entregará un dossier de tarefas o final da cada cuatrimestre indicando aquelas que realizou en equipo e os nomes dos integrantes. Cada Dossier terá un valor de dous puntos. As tarefas 1.7 e 3.9 serán individuais pero avaliadas en equipo e entregadas no dossier.

No caso dos alumnos de Dispensa terán que realizar un exame final de cada cuatrimestre consistente nun test e unha pregunta de desarrollo. (2 puntos cada exame). Ademáis no seu momento deberá entregar:
Un video curriculum (tarefa 1.7).
Un discurso analizando unha situación crítica (tarefa 3.9).
Con estas actividades se valorará o punto de asistencia

Fuentes de información
Básica Castelao, A. (1931). Album Nos e Debuxos Negros.
Alonso J. (2018). Cómo hacer un curriculum sin experiencia.
Castel R. (1995). De la exclusión con estado a la vulnerabilidad como proceso. Cuadernos de Crítica de la Cultura. Archipiélago
Rivero, Manuel (2006). De Roncesvalles a Compostela: un recorrido por valores, habilidades, recursos y actitutdes. http://bibliotecavirtual.galiciadigital.com/content/de-roncesvalles--compostela-un-recorrido-por-val
Cascón P (2001). Educar en y para el Conflicto. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Barcelona
De Sanit-Exupery (2012). El principito. Http:bibliotecadigital.ilce.edu.mx/Colecciones/ObrasClasicas/_docs/ElPrincipito.pdf
Amar, R y Amar H.M (1996). Equipos de trabajo Razones fundamentales para su .
Goleman D (2010). Inteligencia emocional. Barcelona, España Kairós
Covey, S.R. (2008). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Paidos. Barcelona. España
ADECCO SF (). Preparación para no quedarnos parados. Guia de orientación laboral para universitarios. fundación adecco
Covey, S.R. y Roger (2011). Primero lo Primero. Paidos. Barcelona. España

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
<p>É recomendable participar cunha mentalidade aberta, dispota á reflexión, a análise e permeable ó cambio. </p><p>Valórase que se tente a cada momento a cohesión do grupo, establecendo empatía e confianza que resultará fundamental para o desenvolvemento das tarefas propostas. </p><p>Dado que o alumnado de prácticas externas está rematando o grado en RRLL e RRHH, ofréceselle asemesmo axuda para planificarse e mellorar determinadas actitudes. Dende o coaching pode recibir apoio nos seguintes ámbitos. </p><p>1.- Autocoñecemento</p><p>2.- Planificación do estudo</p><p>3.- Xestión do tempo</p><p>4.- Valoración de aptitudes e actitudes profesionais</p><p>5.- Detección e valoración de oportunidades</p><p>6.- Mellora do CV</p><p>7.- Preparación e ensaio da presentación do TFG a nivel formal e discursivo</p><p>8.- Toma de decisións</p><p>9.- Análise de confictos.</p><p>Entregaráselle ao alumnado unha avaliación inicial que permita coñecer os seus intereses, inquedanzas e obxectivos. A partir de aquí, cada persoa poderá traballar os aspectos que máis lle interesen ou aqueles que, para ela se sexan prioritarios</p>


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías