Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 660G01046
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Terceiro Optativa 12
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Vázquez Forno, Jesús
Correo electrónico
jesus.vazquez@udc.es
Profesorado
Perez Santalla, Iago
Vázquez Forno, Jesús
Correo electrónico
iago.perez.santalla@col.udc.es
jesus.vazquez@udc.es
Web http://www.rrll.udc.es
Descrición xeral A asignatura de prácticas externas ten por finalidade proporcionar os alumnos as metodoloxías e as competencias necesarias para poder exercer o seu rol profesional unha vez rematada a titulación de grao en relacións laborais e recursos humanos así como ter a capacidade de elaborar un plan de negocio que servira para levar calquera iniciativa empresarial á práctica. A información relativa a esta asignatura pode consultarse na normativa vixente aprobada en xunta de centro o día 6 de setembro de 2013 que regula as prácticas en empresa.

Por outra parte a asignatura tamén ten como obxecto a formacióne teórica imprenscidible para una indagación interior que permita o estudante construirse profesional e persoalmente para acceder a unha vida plena, así como fortalecer as competencias psicosociais e emocionais que lle faciliten a relación co entorno profesional, desenvolvendo a interdependencia e cooperación que leven á construcción de proxectos colectivos para un ben común


Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar os coñecementos á práctica.
Aplicar os coñecementos á práctica.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
Resolución de problemas
Resolución de problemas
Capacidade de xestión da información.
Capacidade de xestión da información.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Contidos
Temas Subtemas
Os contidos das prácticas externas na empresa a desenvolver polo estudante fixaranse de común acordo co titor da empresa e se refrexarán no contrato individual das prácticas Definidos no programa de cada practica
Na parte teórica o alumno desenvolverá os seguintes contidos


1. Autocoñecemento e proxecto vital
2. Comunicación
3. Liderazgo e traballo en equipo
4.- Análise da realidade
5. A diversidade, ¿convivencia ou coexistencia?

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 0 4
Seminario 60 40 100
Traballos tutelados 196 0 196
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Realizaránse 2 exames (2 puntos cada un) un ao final de cada cuadrimestre (data aínda por determinar) para avaliar os contidos prácticos e teóricos traballados na aula. Tamén se avaliarán no exame a leitura de:

"De Roncesvalles a Compostela", un percorrido por valores habilidades, recursos e actitudes (cuadrimestre) de Iago Santalla.

"O Principiño"
Seminario A metodoloxía a seguir será a de explicar cómo se elabora un plan de negocio e posteriormente os estudantes deberán de elaborar un aplicado a unha iniciativa empresarial. Este plan de negocio poderase facer en grupos.

A asistencia a clase e participación valorarse 1 punto
Traballos tutelados A metodoloxia desenvolvida nas prácticas externas corre a cargo da empresa, en función do Plan Formativo e das características e organización da mesma.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
As prácticas está titorizadas por un responsable da entidade destinataria das mesmas e un seguemento por parte dun profesor do centro. E obrigatoria a asistencia á titoría de prácticas en empresa fixada polo centro que para o curso 2013/2014 o será en horario de 16:30 ás 17:30 horas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A asistencia os seminarios é obrigatoria e a participación valorarase nun punto na nota final. 10
Proba obxectiva Realizaránse dos exames (2 puntos cada un), un o final de cada cuadrimestre (data por determinar) para avaliar os contidos prácticos e teóricos traballados na aula. Tamén se avaliará no exame a leitura de:

De Roncesvalles a Compostela: un percorrido polos valores, habilidades, recursos e aptitudes (1 cuadrimestre)

40
Traballos tutelados A avaliación das prácticas externas farase a partir dun informe emitido polo titor da organización onde se realicen e da memoria de prácticas elaborada polo estudante que será avaliada polo titor académico, así como da súa asistencia e participación nas titorias.
Para acadar o aprobado a valoración de ambos aspectos deberá ter a cualificación de apto.
Na cualificación final o informe do titor da empresa representará o 40% da nota. O titor académico das prácticas externas ponderará nun 10%.
50
 
Observacións avaliación

O alumnado que asiste semanalmente as clases impartidas polo profesor Iago Pérez Santalla recibirá UN PUNTO pola asistencia (0,5 por cuatrimestre), sempre e cando esté presente como mínimo un 60% das sesións. Esta asistencia dará dereito a entrega dun dossier de avaliación continua


En clase se traballará en equipo realizando a tarefa proposta en cada sesión. Cada persoa entregará un dossier de tarefas o final da cada cuatrimestre indicando aquelas que realizou en equipo e os nomes dos integrantes. Cada Dossier terá un valor de dous puntos. As tarefas 1.7 e 3.9 serán individuais pero avaliadas en equipo e entregadas no dossier.

No caso dos alumnos de Dispensa terán que realizar un exame final de cada cuatrimestre consistente nun test e unha pregunta de desarrollo. (2 puntos cada exame). Ademáis no seu momento deberá entregar:
Un video curriculum (tarefa 1.7).
Un discurso analizando unha situación crítica (tarefa 3.9).
Con estas actividades se valorará o punto de asistencia

Fontes de información
Bibliografía básica Castelao, A. (1931). Album Nos e Debuxos Negros.
Alonso J. (2018). Cómo hacer un curriculum sin experiencia.
Castel R. (1995). De la exclusión con estado a la vulnerabilidad como proceso. Cuadernos de Crítica de la Cultura. Archipiélago
Rivero, Manuel (2006). De Roncesvalles a Compostela: un recorrido por valores, habilidades, recursos y actitutdes. http://bibliotecavirtual.galiciadigital.com/content/de-roncesvalles--compostela-un-recorrido-por-val
Cascón P (2001). Educar en y para el Conflicto. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Barcelona
De Sanit-Exupery (2012). El principito. Http:bibliotecadigital.ilce.edu.mx/Colecciones/ObrasClasicas/_docs/ElPrincipito.pdf
Amar, R y Amar H.M (1996). Equipos de trabajo Razones fundamentales para su .
Goleman D (2010). Inteligencia emocional. Barcelona, España Kairós
Covey, S.R. (2008). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Paidos. Barcelona. España
ADECCO SF (). Preparación para no quedarnos parados. Guia de orientación laboral para universitarios. fundación adecco
Covey, S.R. y Roger (2011). Primero lo Primero. Paidos. Barcelona. España

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p>É recomendable participar cunha mentalidade aberta, dispota á reflexión, a análise e permeable ó cambio. </p><p>Valórase que se tente a cada momento a cohesión do grupo, establecendo empatía e confianza que resultará fundamental para o desenvolvemento das tarefas propostas. </p><p>Dado que o alumnado de prácticas externas está rematando o grado en RRLL e RRHH, ofréceselle asemesmo axuda para planificarse e mellorar determinadas actitudes. Dende o coaching pode recibir apoio nos seguintes ámbitos. </p><p>1.- Autocoñecemento</p><p>2.- Planificación do estudo</p><p>3.- Xestión do tempo</p><p>4.- Valoración de aptitudes e actitudes profesionais</p><p>5.- Detección e valoración de oportunidades</p><p>6.- Mellora do CV</p><p>7.- Preparación e ensaio da presentación do TFG a nivel formal e discursivo</p><p>8.- Toma de decisións</p><p>9.- Análise de confictos.</p><p>Entregaráselle ao alumnado unha avaliación inicial que permita coñecer os seus intereses, inquedanzas e obxectivos. A partir de aquí, cada persoa poderá traballar os aspectos que máis lle interesen ou aqueles que, para ela se sexan prioritarios</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías